Kohtelevatko. yksityislääkärit työterveysasiakkaita huonommin kuin itse maksavia?
Olen huomannut, että jotkut Mehiläisen lääkärit käyttäytyvät huonosti. En ole juuri asioinut itse maksavana, joten en osaa itse arvioida, onko käytös erilaista. Tarkoitan siis sellaista ihan töykeyttä, hutilointia ym.
Kommentit (29)
Terveystalossa ei ainakaan saa mitään palvelua. Raha heille tuntuu kyllä kelpaavan.
Töykeä käytös kuuluu ihan lääkäreiden peruskoulutukseen, joten ei syytä huoleen.
Kyllä olen ollut huomaavinani tällaista, mutta olen aina miettinyt että kun on vain satunnaisia yksilön kokemuksia, voi olla sattumaa. Mutta tosiaan itse maksaen ollut aina todella hyvä palvelu, työterveyden kautta jotenkin tylympi ja vähemmän tarjotaan tutkimuksia.
Jos yksityislääkärin vastaanotolla ei saa maksaa käteisellä, vaan pitäisi olla sähköisenä, miten köyhä voi maksaa sen? Jos ei ole omaisia tai ketään enää apuna. Koska joillakin voi olla sossu joka kyttää. Vai pitääkö kysyä joltain randomilta apua ja tulee ryöstetyksi.
Eivät kokemukseni mukaan kohtele.
Se, mitä tutkimuksia tarjoavat työterveydessä, riippuu ihan siitä, mitä työnantajan sopimus antaa myöten. Joskus ovat todenneet, että lisätietoa voisi saada tällä testillä, mutta että sitä ta ei maksa, eli haluanko maksaa itse? Tai että erikoislääkäri voisi tutkia myös tuota, mutta että saadakseni työnantajan piikkiin menevän lähetteen minun pitäisi mennä tietyn työnantajan nimeämän työterveystiimin lääkärille, koska muut eivät voi sitä kirjoittaa.
Yksityisellähän taas voidaan suositella mitä vaan että saadaan kerättyä maksuhalukkaan maksajan rahat pois, mutta ei en välttämättä sanoisi, että se on parempaa palvelua.
Työterveyslääkärit ovat oma lukunsa. Mieluummin muualle. Jos lääkäri on työterveyslääkäri, en valitse häntä.
Ainakin Terveystalon lääkäreillä on ohjeistus että työterveyden asiakaille ei saa antaa kuin max 3 päivää sairaslomaa. Tämä lipsahti lääkäriltä. Kysyi olenko työterveyden kautta heillä, kerroin että en ole. Lääkäri totesi että luojan kiitos sillä vaivani tarvitsi jatkotutkimusta ja pidemmän sairasloman. Kertoi vielä että ei olisi voinut sairaslomaa antaa jos olisin ollut työterveysasiakas.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Terveystalon lääkäreillä on ohjeistus että työterveyden asiakaille ei saa antaa kuin max 3 päivää sairaslomaa. Tämä lipsahti lääkäriltä. Kysyi olenko työterveyden kautta heillä, kerroin että en ole. Lääkäri totesi että luojan kiitos sillä vaivani tarvitsi jatkotutkimusta ja pidemmän sairasloman. Kertoi vielä että ei olisi voinut sairaslomaa antaa jos olisin ollut työterveysasiakas.
Eipä taida pitää paikkaansa, koska mulle terveystalon lääkäri on kyllä kirjoittanut 2 viikon sairasloman.
Lääkäri tarkastaa aina ennen käyntiä tiedot ja jos siellä lukee "Varoitus! : Työterveysasiakas", niin paveluhan on sen mukaista.
Olen saanut Mehiläisen työterveysasiakkaana oikeaa paapomista. Sairaslomaa, lähetteitä tutkimuksiin ja fyssarille, unilääkkeitä, bentsoja... Kaikki mahdollinen, että jaksan tehdä työtäni enkä vaihda alaa.
Naislääkärille kun tirauttaa kyyneleen, niin AINA tulee kuukauden uupumusloma!
N37v
Työterveysasiakkaista korvaukset lääkärille ovat alhaisemmat. Sen vuoksi eivät ole välttämättä yhtä mieluisia kuin maksavat asiakkaat. Osa lääkäreistä on jopa kieltäytynyt ottamasta työterveysasiakkaita.
Siitä en tiedä, että saako työterveysasiakkaana huonompaa palvelua, mutta palvelu on ainakin kymmenen kertaa parempaa verrattuna julkiseen vaihtoehtoon.
En usko, että vaikuttaa minä asiakkaan käy. En ole juurikaan työterveyttä käyttänyt. Yksityiselle on mennyt tuhansia. Joskus tavannut aikamoisia hirviöitä yksityisellä. Eihän niistä voi edes valittaa, kun ovat niin kollegiaslisia, että lääkäri asettuu aina toisen lääkärin puolelle...
Vierailija kirjoitti:
Siitä en tiedä, että saako työterveysasiakkaana huonompaa palvelua, mutta palvelu on ainakin kymmenen kertaa parempaa verrattuna julkiseen vaihtoehtoon.
Kuinka kamalaa se palvelu julkisella oikein on? Ovatko ihan inhottavia vai muuten huonoja?
Miksi jotkut lääkärit esim terveystalossa sitte eivät ota vastaan yksityis asiakkaita?
Vierailija kirjoitti:
Tuo ohjeistus ei tule Terveystalolta, tuo sovitaan työnantajan kanssa. Meillä se on 2 vrk. Tarkoitus kun ei ole tarjota palkallista lomaa, tarkoitus on selvittää vaivan syy ja se, miten se vaikuttaa työhön.
Meillä ei saa palkallista sairauslomaa kuin 2 vrk muidenkaan kuin työterveyslääkärin kirjoittamana ellei kyseessä ole sairaalalääkäri ja sairaus/vamma edellyttänyt sairaalahoitoa. Meillä työntekijä ohjataan työterveyteen heti maanantaina, jos on lauantaina hankkinut yksityiseltä sairauslomaa.
Kyllä. Ei kannata valita sitten mehiläistä ja työterveyden kautta, jos on riski tuohon, ehkä joku muu firma jos on saatavilla. Voi olla että maksutapa joskus vaikuttaa ja joskus joku muu asia. Tai yksittäinen lekuri. Erikoislääkäri olisi paras, jos saa suoraan selville vaivan, mutta se maksaa ja samoin tutkimus. Vaikeita asioita.