Jokaisen pitäisi saada itse päättää kuinka paljon haluaa palkastaan antaa muiden käyttöön.
Olisi jokin osuus, joka menee automaattisesti kaikkia hyödyttäviin asioihin kuten infraan, mutta sitten saisi itse pättää, haluaako kustantantaa jonkun tuntemattoman asumista ja toimeentuloa tai vaikka elämyksiä.
Kommentit (106)
Eihän täss ap ole sanonut, ettei maksaisi veroja, vaan nosti esiin vaihtoehdon, jossa itse saisi vaikuttaa ja suunnata verorahojaan itselle tärkeisiinkohteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Mihin verorahat tällä hetkellä suunnataan? Koulutukseen ja sairaudenhoitoon?
Ostopalveluihin yksityisiltä palveluyrityksiltä. Sinne ja virkamiesten palkkoihin.
No mutta sehän on jo yhdessä päätetty kuinka paljon palkasta lähtee. Ja mihin ne menee.
Osallistut päätökseen äänestämällä.
Rahat menee sinne minne ne sun edustajat ne haluu laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyödyttää infrakin enemmän yksiä kuin toisia.
AP: n logiikalla mä autottomana voisin haluta, että rahojani käytetään vain sen tasoisen tieverkon ylläpitoon, että ruokahuolto pelaa. Kenenkään ei tarvii sit yksityisautoilla mun rahoillani, maksakaa itse tienne!
No niinhän me autoilijat maksammekin. Ja moninkertaisesti sen mitä teiden ylläpitoon käytetään rahaa.
Mutta nyt minäkin maksan teidän teitänne, vaikka en omista autoa.
Et maksa.
Vierailija kirjoitti:
Vassarit on aina toisten taskuilla, kunnes itse sattuvat vahingossa joskus tienaamaan jotain tai saamaan perinnön. Sen jälkeen heistä tulee oikeistolaisia.
Tämä foorumi vilisee nillittäviä viherpunikkiloisia jotka vittuilevat kun tukia leikataan. Tämä on luusereiden foorumi.
Menehän sijoittajien foorumeille. Siellä keskustellaan miten saavuttaa taloudellinen riippumattomuus ja elää oman varallisuuden tuotoilla. Aivan eri maailma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyödyttää infrakin enemmän yksiä kuin toisia.
AP: n logiikalla mä autottomana voisin haluta, että rahojani käytetään vain sen tasoisen tieverkon ylläpitoon, että ruokahuolto pelaa. Kenenkään ei tarvii sit yksityisautoilla mun rahoillani, maksakaa itse tienne!
No niinhän me autoilijat maksammekin. Ja moninkertaisesti sen mitä teiden ylläpitoon käytetään rahaa.
Mutta nyt minäkin maksan teidän teitänne, vaikka en omista autoa.
Et oikeastaan koska autoilijoilta kerätään moninkertaisesti enemmän rahaa, kuin mitä teiden rakentamiseen ja ylläpitoon laitetaan rahaa.
Autoilijat maksaa veroja 8 mrd eur vuodessa.
Valtio käyttää teiden, siltojen, rautateiden, vesiväylien kanavien ylläpitoon yhteensä 2 mrd eur vuodessa.
Erotus 6 mrd eur autoilijoiden maksamia veroja annetaan punaperseluusereiden elättämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Multa otetaan palkasta eläkemaksuja joka kuukausi yli tonni ja mieluummin säästäisin tuon fyrkan omalle osakesäästötille kuin että tuo maksetaan nykyisille eläkeläisille. Itse pääsen näillä näkymillä eläkkeelle joskus seitenkymppisenä. Jos pääsen ja jos eläkkeitä nyt enää silloin edes maksetaan kenellekään.
Kovasti on aikaa palstailla yli 11 tonnin kk palkalla. Ei mulla muuta :)
On se mun palkkaa tavallaan myös työnantajan maksama osuus.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluatte yhteiskunnan jossa vahvemman laki määrää, se sopii minulle. Ajetaan koko valtio alas, se tarkoittaa sitä että kukaan ei puolusta myöskään tätä maata, jos venäjä hyökkää. En todellakaan lähde rintamalle jonkun aloittajan kaltaisten ku si päiden takia.
Ei yhtään rahaa kenellekään, kaikki tulkoot toimeen omillaan. Aloitetaan vaikka jo huomenna, katsotaan kuinka kauan kestää kun jotkut hyväosaiset velliperseet rupeaa vinkumaan.
Adam Smith, taloustieteen isä ja markkinatalouden ensimmäinen tutkija ja havaitsija jonka selityksiin "näkymättömästä kädestä" markkinatalouden puolustajat usein vetoavat totesi itsekin että on olemassa myös sellaisia julkishyödykkeitä että kenenkään ei kannattaisi niitänitseåäm varten hankkia mutta kaikkien yhdessä kannattaa.
Esimerkiksi hän mainitsi majakkalaitoksen ja armeijan.
Veronmaksajien rahoja menee esimerkiksi näiden vastaan otto keskusten pyörittämiseen satoja miljoonia.
Olisi relevanttia kysyä yksittäisiltä veronmaksajilta veroehdotuksissa. Että haluaako osallistua toimintaan veronmaksajana vai eikö halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vassarit on aina toisten taskuilla, kunnes itse sattuvat vahingossa joskus tienaamaan jotain tai saamaan perinnön. Sen jälkeen heistä tulee oikeistolaisia.
Tämä foorumi vilisee nillittäviä viherpunikkiloisia jotka vittuilevat kun tukia leikataan. Tämä on luusereiden foorumi.
Menehän sijoittajien foorumeille. Siellä keskustellaan miten saavuttaa taloudellinen riippumattomuus ja elää oman varallisuuden tuotoilla. Aivan eri maailma.
Muuten vain nillittävät, kun pitää omista pienistä tuloista maksaa veroja, vaikka maksavat suhteessakin vähemmän, kuin muut😂 Pitäisi saada pitää kaikki itsellä ja muiden lompakoista vielä lisää.
Minusta olisi ihan kokeilun arvoista, että kaikki tuet pois. Siis ihan kaikki. Koskee ihan kaikkia tukia. Myös niitä, jotka tulevat palkansaajille, yrityksille yms. Eli kelakorvaukset, yritystuet, työttömyyden tuet, äitiyspäivärahat, kotitalousvähennykset. Ihan kaikki. Veroja ainoastaan töiden ylläpitoon ja peruskouluun ja veroprosentti 5 % kaikille. Noista sitten maksetaan myös virkamiesten palkat, mutta iso osa virastoista myös yksityiseksi ja tässäkinhän säästettäihin tosi paljon kun keloja, työvoimaviranomaisia yms. ei tarvittaisi ollenkaan.
Alettaisiin saada ruokapalkalla renkiä ja piikoja taas ja kaikki olisivat iloisia, eikö vain. Työtä lisääntyisi tietiyillä aloilla, mm. metallitöissä (aitoja kysyttäisiin paljon), vartiointifirmoissa ja myös yrityksiä lisääntyisi.
En ole työtön.
Meillä on suomessa muuttotappioalueita. Voisimme hyvin osittaa näiltä alueilta asuntoja sellaisille, jotka odottavat muiden maksaman asumisensa. Samalla vapautuisi työssäkäyntialuille asuntoja hyödyllisempään käyttöön
Mitä te vingutte päivästä toiseen? Suomi on rikas maa, jolla on varaa raapustaa nimensä tukipaketteihinkin.
Kansan mielipiteellä tulisi olla merkitystä esimerkiksi lainsäädäntöön. Sen verran outoja mielipiteitä kuultu, ettei taitaisi onnistua ap hanke.
Ihmiset rajoittaisivat toisten oikeutta saada sama palkka, tai elatusmaksuja pidetään vääryytenä, kun ei voida olla varmoja meneekö lapsen hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka ap:n mallilla saataisiin toimivat hallitus, eduskunta, poliisi, puolustusvoimat, palokunta ja sairaalat?
Miten ne toimii maissa joissa veroja ym vähennyksiä ei tuloista tehdä?
Tutustupa ihmisoikeuksiin ja hyvinvointivaltion periaatteisiin, ap.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten, kun ap sairastuu? Muut veronmaksajat päättää, saako hän hoitoa? Vai miten se meni?
Vain ääliö vetää tuollaiset sairaskulut tällaisiin keskusteluihin. Nynnyy mieti mitä veroilla rahoitetaan!
Siitäs sait Hehheh sinäkin joudut käyttämään terveyspalveluita ja mitäs sitten, jos niitä ei tarjotakaan sulle ja jopa lapsillesi kun tarve. .
Tehdäänkö opetus sinä itsekäs ja ymmärtämätön köyhiä ja sairaita kohtaan? Sinun tehtäväsi tuottaa verotuloja eläkeikään asti niinkuin kaikki (Buhahaa) muut!
Sabotoudaan sulle oikeita terveysvaivoja, minkä johdosta pakko hakeutua terveydenhuollon palveluiden piiriin. Kun menet sinne, niin sinua kohdellaan rikollisesti: Tahalleen vääriä diagnooseja, tahallista vinoilua. Joudut ravaamaan useaan kertaan ja kuuntelemaan paskan jauhantaa. Tehdään jopa niinkin törkeitä, että lapsen fyysisen sairauden ollessa kyseessä (paha kuumeinen infektio) annetasn vääriä diagnooseja ensin ja juoksutetaan tahalleen, jolloin hoito viivästyy jo vaarallisesti! Ksikki tuo, koska halutaan näyttää jotain? Kuvottavaa!
Kaikki tehdään vielä niin, että suurin osa tomppeleista ei tajua, mitä on sabotoitu ja tehty rikollisesti. Ehkä joku uhreista tietää, mutta ei voi todistaa mitään.
Jos joku oikeasti ajattelee tuollaisen olevan jokin hyvö opetus ja näpäytys jostsin on kuvottavan sairas ihminen.
Ei tuo ole opetus tai näyttö mistään muusta kun siitä että noinkin uskomattoman järkyttäviä juttuja voidaan tehdä. Ei tuo näytä esim. miten terveydenhuolto toimii, kun ei siinä ole toimittu niinkuin tavallisesti toimittaisiin. Älykääpiöt voi ottaa sen huomioon.
Tuo vain näyttää. kuinka kuvottavien ja älyttömin rikoksiin voi jotkut ryhtyä ja pystyvät vielä toteuttamaan niitä paikoissa, kuten terveydenhuolto!
Me muutkin täällä jonotetaan!
Vtu te olette ääliöitä! Te jotka olette osallistuneet niihin näytelmiin kuten myös ne, jotka tietämättömiä niistä.
Only in Finland I hope?
Vierailija kirjoitti:
Mitä te vingutte päivästä toiseen? Suomi on rikas maa, jolla on varaa raapustaa nimensä tukipaketteihinkin.
Et taida kuulua niiden tukipakettien maksajiin? Jos itse saisin päättää, niin ohjaisin minulta kerättyjä verovaroja nimenomaan tiettyihin tukipaketteihin, en kotona nyhjöttävän työnvieroksujan toimeentuloon.
Sitten vedotaan anarkiaan. "alan varastelemaan"..huuu. Nämä ihmiset voisi sitten sijoittaa muualle, jonnekin vaikka afrikan köyhiin maihin, jotka saisivat siitä tulonlähteen, vientituotteet. Mielelläni maksan jonkun jonkun toimeentulon sinne, joka olisi ehkä 20 senttiä - max 1 eur/ päivä, jotta paikalliset saisivat toiminnalleen katteen.
Olisihan se, kun voisi itse enemmän kohdentaa. Monipuoluejärjestelmässä änestämällä vaikutukset jäävät pieniksi.
Ei ne olleet ilmaisia. Joku ne maksoi. Taikasana veronmaksajat.
Saman palkan se kyyti tai hammashoito maksaa oli kuski tai lääkäri julkinen tai yksityinen. Julkisella puolella palkat on usein vielä kovemmat.