Jokaisen pitäisi saada itse päättää kuinka paljon haluaa palkastaan antaa muiden käyttöön.
Olisi jokin osuus, joka menee automaattisesti kaikkia hyödyttäviin asioihin kuten infraan, mutta sitten saisi itse pättää, haluaako kustantantaa jonkun tuntemattoman asumista ja toimeentuloa tai vaikka elämyksiä.
Kommentit (106)
Olisitko ollut iloinen että et olisi lapsena saanut ilmaisia
- koulua, koulukyytejä, ja kouluruokaa
- hammashoitoa, terveydenhoitoa
Nämä esimerkiksi ?
Entä jos olisi sellainen valuutta, ettei muut päätä muiden puolesta ja ei koeta että se menee muilta, paitsi ostoksia ihmisten on pakko tehdä ja maksaa laskut, lääkärit. Vaan kaikille tarpeeksi. Ei kukaan elä pihistelemällä, vaan nääntyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyödyttää infrakin enemmän yksiä kuin toisia.
AP: n logiikalla mä autottomana voisin haluta, että rahojani käytetään vain sen tasoisen tieverkon ylläpitoon, että ruokahuolto pelaa. Kenenkään ei tarvii sit yksityisautoilla mun rahoillani, maksakaa itse tienne!
No niinhän me autoilijat maksammekin. Ja moninkertaisesti sen mitä teiden ylläpitoon käytetään rahaa.
Mutta nyt minäkin maksan teidän teitänne, vaikka en omista autoa.
Ja me maksetaan sulle kävelytie vaikka ei siellä edes kävellä
Aika harvoin käytän kävelyteitä.
:D :D Eli pysy
Teen töitä kotoa käsin.Huom! En tietokoneella eli kaistaakaan en juuri vie. Kulutan ja saastutan tosi vähän, osan ruuastanikin viljelen. En halua rahoittaa teitä ökyilijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Entäs eläkeläiset? Sosiaalituet on valtion budjetista n. 5 miljardia, eläkkeet jotain 40 miljardia.
Spotlight ohjelmassa Yle Fem, muutama vuosi takaperin oli Suomen eläke-yhtiöistä -rahoittavat
toimintaa "etelän veroparatiisiin" sijoittamalla alkoholi- p orno yms...
Tiesittekö ?
Vierailija kirjoitti:
Entäs eläkeläiset? Sosiaalituet on valtion budjetista n. 5 miljardia, eläkkeet jotain 40 miljardia.
Nyt äkkiä se pakkoeutanasia kaikille yli 70-vuotiaille!
Vierailija kirjoitti:
Anarkistin mielestä kaikki on tummaa,valtio on suorastaan inhottava,ollaan yksilöitä jne. Minä kävin hammaslääkärissä,kunnallisella, ja kustansi jotain 140 euroa. Uteliaisuuttani katsoin erään suuren yksityisen lääkäriaseman hammashuollon hintoja. Minun kahden reiän paikkaaminen puudutuksineen ja röntgenkuvineen olisi maksanut kutakuinkin 700 euroa. Mitä tuumii anarkisti,veroja hyljeksivä katujentallaaja? Löytyykö 700 euroa hampulääkäriin? Voi tietysti löytyä, mutta onhan hammassärky ikävä jos rahulia ei ole. Suomi on hieno maa, kun me yritämme huolehtia ihmisistä.
Lukiko ketjun aloittaja tätä faktaa ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Multa otetaan palkasta eläkemaksuja joka kuukausi yli tonni ja mieluummin säästäisin tuon fyrkan omalle osakesäästötille kuin että tuo maksetaan nykyisille eläkeläisille. Itse pääsen näillä näkymillä eläkkeelle joskus seitenkymppisenä. Jos pääsen ja jos eläkkeitä nyt enää silloin edes maksetaan kenellekään.
Toki.
Mutta kerrot varmaan sitten samalla, miten tuossa uliulimielummin -mallissasi hoidettaisiin nykyisten eläkeläisten toimeentulo? Vai eikö kiinnosta, jos eläkeläiset joutuvat nälissään kadulle?
Toisilta on aina niin helppoa ottaa vaikka kaikki pois ja laittaa omaan taskuun.
Niin siis pistää omat rahat omaan taskuun?
Niin. Käytännössä tuossa esitetyssä mallissa raha siirtyisi po
No kylläpäs nyt meni jollakin tunteisiin. Mitäs jos purettaisiin vähitellen ne eläkerastot, leikataan eläkkeitä sille tasolle minkä jokainen on itse rahastoon maksanut ja otetaan käyttöön tarveharkinta eläkkeisiin. Jos olet jo saanut eläkettä enemmän kuin olet maksuja maksanut niin sitten käytät kertynyttä varallisuutta elämiseen. Jos sekin loppuu niin saat sitten takuueläkkeen suuruise eläkkeen.
Vierailija kirjoitti:
Multa otetaan palkasta eläkemaksuja joka kuukausi yli tonni ja mieluummin säästäisin tuon fyrkan omalle osakesäästötille kuin että tuo maksetaan nykyisille eläkeläisille. Itse pääsen näillä näkymillä eläkkeelle joskus seitenkymppisenä. Jos pääsen ja jos eläkkeitä nyt enää silloin edes maksetaan kenellekään.
Kovasti on aikaa palstailla yli 11 tonnin kk palkalla. Ei mulla muuta :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki.
Mutta kerrot varmaan sitten samalla, miten tuossa uliulimielummin -mallissasi hoidettaisiin nykyisten eläkeläisten toimeentulo? Vai eikö kiinnosta, jos eläkeläiset joutuvat nälissään kadulle?
Toisilta on aina niin helppoa ottaa vaikka kaikki pois ja laittaa omaan taskuun.
No kylläpäs nyt meni jollakin tunteisiin. Mitäs jos purettaisiin vähitellen ne eläkerastot, leikataan eläkkeitä sille tasolle minkä jokainen on itse rahastoon maksanut ja otetaan käyttöön tarveharkinta eläkkeisiin. Jos olet jo saanut eläkettä enemmän kuin olet maksuja maksanut niin sitten käytät kertynyttä varallisuutta elämiseen. Jos sekin loppuu niin saat sitten takuueläkkeen suuruise eläkkeen.
Niin, juuri tuota tarkoitin, toisen kukkarosta on niin helppo viedä vaikka kaikki. Totta kai se menee tunteisiin, kun kaltaisesi oksettavat jätteet ovat totta kai valmiit viemään eläkeläiset köyhyyteen. Eläkevarat sellaisenaan riittäisivät nykyieläkkeisiin muutamaksi vuodeksi. Sen jälkeen niitä ei ole. Käytännössä olet sontaläjä heittämässä työeläkeläisistä n. 90 % kituuttamaan takuueläkkeella parin vuoden sisään.
Sinusta olisi varmaan vielä mukavampi, jos heidät voisi pistää kerjäämään.
Harvassa yhteiskunnassa elättäjää ja maksajaa sanotaan "oksettavaksi jätteeksi". Se "pois" on tasan pois siltä, joka sen rahan tienaa. Sille joka sen saa se on lisää. Ymmärrätkö? Koita nyt ymmärtää, että olet käsi ojossa kinuamassa muiden rahaa ja jos se vähenee, niin se on sinulta pois vain, koska siitä on tullut sinulle itsestäänselvyys.
Vierailija kirjoitti:
Taasko unohdit aamulääkkeesi, ap?
Oletko Australiassa?
Kummasti ne korvaukset vaan kelpaa kun "työtä saa kyllä jos haluaa ja kaikki korvaukset pois" -tyypeille sitten kun itse jäävät työttömäksi eivätkä edes vaivaudu etsimään töitä kun "lepäilen tässä nyt ansiosidonnaisella" ja sitten kun on lepäilty tarpeeksi ei töitä löydykään ja näin olemme taas saaneet uuden pitkäaikaistyöttömän. Tämä on aika tavallinen tarina pitkäaikaistyöttömyyden taustalla.
En ole työtön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP: n logiikalla mä autottomana voisin haluta, että rahojani käytetään vain sen tasoisen tieverkon ylläpitoon, että ruokahuolto pelaa. Kenenkään ei tarvii sit yksityisautoilla mun rahoillani, maksakaa itse tienne!
No niinhän me autoilijat maksammekin. Ja moninkertaisesti sen mitä teiden ylläpitoon käytetään rahaa.
Millä se ruoka tulee sinne kauppaan josta sitä ostat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki.
Niin. Käytännössä tuossa esitetyssä mallissa raha siirtyisi po
Siirtymäaika, kompensointi. Aina kun uudistetaan, tulee väliinputoajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä se ruoka tulee sinne kauppaan josta sitä ostat?
Tai jota pitkin halut ambulanssilla sairaan, jos jotain sattuu?
Vierailija kirjoitti:
Me iloiset veronmaksajat maksamme mielellämme siitä että on perusturva. Ja siitä että ihmiboi hyvin. Itselle on hyvä tietää ettei jää kadulle, kun sairastuu syöpään eikä tarvitse miettiä onko minulla terveydenhoitoa ja mitä vakuutus kattaa. On myös kiva, että laaja joukko voi opiskella. Vrk trumppiladia.
Ne jotka sanoo näin pääsääntöisesti ei olennaisesti veroja maksa.
Mihin verorahat tällä hetkellä suunnataan? Koulutukseen ja sairaudenhoitoon?
Vierailija kirjoitti:
Olisitko ollut iloinen että et olisi lapsena saanut ilmaisia
- koulua, koulukyytejä, ja kouluruokaa
- hammashoitoa, terveydenhoitoa
Nämä esimerkiksi ?
Eihän ne ilmaisia ole, vaan verorahoilla kustannettuja. Suuryritykset ei Suomeen veroja maksa.
Vierailija kirjoitti:
Me iloiset veronmaksajat maksamme mielellämme siitä että on perusturva. Ja siitä että ihmiboi hyvin. Itselle on hyvä tietää ettei jää kadulle, kun sairastuu syöpään eikä tarvitse miettiä onko minulla terveydenhoitoa ja mitä vakuutus kattaa. On myös kiva, että laaja joukko voi opiskella. Vrk trumppiladia.
Hoidon ja perusturvan saa yksityisellä vakuutuksella. Valtioltahan niitä ei edes saa.
Ja jos opiskelu olisi järjestetty kuten USAssa olisivat Suomelaiset koulutetumpia eikä länsimaiden luusereita.
:D :D Eli pysyt sisällä, et tuota mitään missään vaan olet vaan toisten taskuilla?