Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jokaisen pitäisi saada itse päättää kuinka paljon haluaa palkastaan antaa muiden käyttöön.

Vierailija
15.08.2025 |

Olisi jokin osuus, joka menee automaattisesti kaikkia hyödyttäviin asioihin kuten infraan, mutta sitten saisi itse pättää, haluaako kustantantaa jonkun tuntemattoman asumista ja toimeentuloa tai vaikka elämyksiä.

Kommentit (106)

Vierailija
81/106 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ei minullakaan olisi halua maksaa rikkaiden lapsilisiä, jotka he laittavat sijoituksiin. Näin pienipalkkaisena tarvitsisin senkin summan omaan käyttöön. Lapsiin minulla ei ole varaa. Mutta jos pitäisi valita meneeko summa palkastani rikkaan lapsen sijoitusrahastoon vai köyhän lapsen lintsiin, niin valitsisin köyhän lapsen lintsin.

Vierailija
82/106 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tiemaksuja minulle. Kävelen joka paikkaan. Maksa itse autotiesi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/106 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahva tämä! 

Suomessa on outoa koska suomessa kansa ei voi päättää sitä kuinka paljon veroja ihmisiltä kerätään. Meidän on pakko maksaa älyttömiä summia veroja emmekä voi sille mitään. 

Suomessa ehdottomasti pitäisi mennä siihen suuntaan että kaikilla olisi veroprosentti 10% eikä muita veroja olisi, ihmiset voisivat sitten itse maksaa palveluistaan joita haluavat käyttää.

Siksi persut ja ytk

Vierailija
84/106 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tiemaksuja minulle. Kävelen joka paikkaan. Maksa itse autotiesi!

Et tarvitse autotietä mihinkään? Et käy kaupassa, onne tavara tuodaan autolla? Et halua koskaan ambulanssia, joka veisi sinut sairaalaan, kun tarvis? Et käytä nettiä tai sähkö, jonka senkin infran ylläpitoon ja rakentamiseen tarvitaan ihan autoteitä.

Ja toisaalta, maksetaanhan mekin sinulle se kävelytie.

Vierailija
85/106 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka äänestävät vasemmistoa voisivat saada automaattisesti autogiron kautta maksaa näile uustulokkaille vai onko täällä vassareita jotka eivät hyväksy sisääntuloa/ maahan tulijoita.   

Vierailija
86/106 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ei minullakaan olisi halua maksaa rikkaiden lapsilisiä, jotka he laittavat sijoituksiin. Näin pienipalkkaisena tarvitsisin senkin summan omaan käyttöön. Lapsiin minulla ei ole varaa. Mutta jos pitäisi valita meneeko summa palkastani rikkaan lapsen sijoitusrahastoon vai köyhän lapsen lintsiin, niin valitsisin köyhän lapsen lintsin.

Tätä tämä juuri on. Pienituloiset maksavat suhteettoman pienen osan tuloistaan veroja, mutta silti pitäisi olla niin että eimakseta yhtään, vaan lisää vaan toisten taskuista itselle.

Kannatetaan siis kyllä veroja, kunhan ei koske itseä.

Vierailija
87/106 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Et tarvitse autotietä mihinkään? Et käy kaupassa, onne tavara tuodaan autolla? Et halua koskaan ambulanssia, joka veisi sinut sairaalaan, kun tarvis? Et käytä nettiä tai sähkö, jonka senkin infran ylläpitoon ja rakentamiseen tarvitaan ihan autoteitä.

Ja toisaalta, maksetaanhan mekin sinulle se kävelytie.

Kävelen kylläkin itse tekemääni polkua pitkin. Tästä puturasta ei edes pääse kävelytielle, koska ovat hiihtolatuina. Hiihtäjät ovat vallanneet myös ne vähäiset kävelytiet mitä on. Minulla on omat polut kolmeen eri suuntaan.

lol ambulanssillesi, eihän ne edes ota nykyään ketään kyytiin :D Eikä köyhiä muutenkaan hoideta Suomessa.

Maksan kylläkin ne palvelut tällä hetkellä itse, koska käyn töissä ja maksan veroja. Mutta jos aletaan saivartelemaan, kuten ap tekee, niin jokaiselle löytyy niitä ITSELLE tärkeitä asioita, joista haluaa maksaa ja että muutkin niistä maksavat ja sitten niitä vähemmän tärkeitä asioita, joista ei ITSE halua maksaa, koska ei itse niitä tarvitse. Eli SINULLE välttämätön ei ole MINULLE välttämätön = pää kii kaikki ja maksakaa.  

Vierailija
88/106 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä tämä juuri on. Pienituloiset maksavat suhteettoman pienen osan tuloistaan veroja, mutta silti pitäisi olla niin että eimakseta yhtään, vaan lisää vaan toisten taskuista itselle.

Kannatetaan siis kyllä veroja, kunhan ei koske itseä.

Sinulla on luetun ymmärtämisen ongelma. Ei lapsetonta hyödytä maksaa veroja lapsilisiin, oli lapsi rikas tai köyhä. Ja verot suhteessa palkkaani ovat kohtuuttomat. Muuten en eläisi kädestä suuhun. Mutta kyllä, kannatan veroja silloin kun sillä saa ne palvelut mihin verot on tarkoitettu. Nykyäänhän niillä ei saa yhtään mitään. Ei varsinkaan julkisia terveyspalveluita.

Vierailija
89/106 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on valtion budjetti https://valtionbudjetti.fi/

Terveydenhuollon menot 16 miljardia. 

Vierailija
90/106 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion budjetti on 80 miljardia ja työttömyyskorvauksia maksetaan 4 miljardia. 

Vierailija
91/106 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ansiosidonnaista maksettiin vuonna 2024 vain 2 miljardia https://www.tyj.fi/tilastot

"Kela maksoi työttömyysturvaa yhteensä 1,91 miljardia euroa vuonna 2024."

https://tietotarjotin.fi/uutinen/1178571/kelan-maksamien-tyottomyystuki…

Vierailija
92/106 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinatuesta menee 20 % veroa https://www.kela.fi/verotus#tyottomyystuet

Vierailija
93/106 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eläkkeitä maksetaan 39,1 miljardia vuodessa."

https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/kokonaiselak…

"Eläkeläiset ovat maksaneet vain pienen osan eläkkeistään itse." https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009960101.html

Eläkeläinen saa omistusasuntoon asumistukea https://www.ekl.fi/edunvalvonta/sote-palvelut/asumistuki

Vierailija
94/106 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun pitäisi maksaa sinun käyttämäsi infra?

Vierailija
95/106 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te vingutte päivästä toiseen? Suomi on rikas maa, jolla on varaa raapustaa nimensä tukipaketteihinkin.

Suomi on nimellisesti rikas maa. Joka ottas velkaa ulkomaisten ihmisten elättämiseen. Ehkä lakeja olisi aika viilata hieman järkevämpää suuntaan m. muuton suhteen. 

Vierailija
96/106 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vanhuksen palveluasuminen voi maksaa 5000 euroa kuukaudessa.

Esimerkiksi Attendon asiakkaista vain pari prosenttia maksaa tehostetun asumisensa palveluineen itse. 

Suurin osa palvelutalojen asukkaista saa yhteiskunnan tukea."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005861397.html

Vierailija
97/106 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaaliturvamenot vuonna 2023 olivat 87 miljardia joista 43 % vanhenemiseen liittyviä kustannuksia. Kuten kaikki varmaan tietää valtio ei ole ainoa maksaja tässä. Mutta kansalaiset kaiken käytännössä silti kustantaa.

Tässäpä vinkki Sanni Grahn-Laasoselle kun kerran niitä kyseli! Ei muuta kuin Santsille rynkky käteen ja voi aloittaa harventamisen vaikkapa kotikuntansa vanhainkodista.

Vierailija
98/106 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtion budjetti on 80 miljardia ja työttömyyskorvauksia maksetaan 4 miljardia. 

Nuo 4 miljardia sentään uppoavat viimeistä penniä myöden kulutukseen, ruokaan, vuokraan ja tavaraan. Kaikki kotiinpäin Kokoomukselle.

Vierailija
99/106 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kukaan ei päätä omista veroistaan siksi ettei ketään kiinnosta pelastaa esim. sinua syöpäkuolemalta.

Vierailija
100/106 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kärkkäitä kommentteja herättää tällainen ehdotus. Taitaa enimmäkseen saamapuolella olevat ihmiset huutaa täällä, kun muuten iloinen veronmaksaja haluaisi vvaikuttaa siihen, maksetaanko hänen maksamistaan veroista yteisiä palveluita vaiko jonkun yksityishenkilön toimeentuloa. 

Oma kanta olisi yhteisille palveluille KYLLÄ. Siis niille palveluille, jotka ovat kaikille tulotasosta riippumatta ja EI, niille palveluille, jotka menevät jonkun tuntemattoman toimeentuloon, ellei kyse ole asiasta, johon hän ei voi itse vaikuttaa, vamma, sairaus, yms.. Kivan työn puuttuminen ei esimerkiksi ole sellainen asia.