Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jokaisen pitäisi saada itse päättää kuinka paljon haluaa palkastaan antaa muiden käyttöön.

Vierailija
15.08.2025 |

Olisi jokin osuus, joka menee automaattisesti kaikkia hyödyttäviin asioihin kuten infraan, mutta sitten saisi itse pättää, haluaako kustantantaa jonkun tuntemattoman asumista ja toimeentuloa tai vaikka elämyksiä.

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs eläkeläiset? Sosiaalituet on valtion budjetista n. 5 miljardia, eläkkeet jotain 40 miljardia. 

Höpö höpö. Työeläkkeet maksaa eläkekassat, eikä valtio. 

Pakollinen vero se eläkemaksukin on vaikka kierrätetäänkin eläkekassan kautta. Ja raaka totuus on, että nykyisien eläkeläisten eläkkeet kustannetaan pääosin palkansaajien selkänahasta.

Vierailija
22/106 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyödyttää infrakin enemmän yksiä kuin toisia.

AP: n logiikalla mä autottomana voisin haluta, että rahojani käytetään vain sen tasoisen tieverkon ylläpitoon, että ruokahuolto pelaa. Kenenkään ei tarvii sit yksityisautoilla mun rahoillani, maksakaa itse tienne!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs eläkeläiset? Sosiaalituet on valtion budjetista n. 5 miljardia, eläkkeet jotain 40 miljardia. 

Niistä kuppareista pitäisi puristaa akselirasvaa ja lopuista keittää saippuaa. Helvetin demariloiset.

Sun mielestäsi kaikki eläkeläiset ovat demareita?

Suurinosa, eli enemmistö niistä on niitä kusiaisia, jotka maksoi max. 1€ eläkemaksuja ja nyt kuppaavat 4-5€ häkkyrästä ulos. Siihen aikaan demaripaskat oli The Posse suomessa ja jos meinasi elämässä pärjätä, oli kuuluttava tuohon syöpäsakkiin ja siksi se sai vaaleissa n. 40% kannatuksia.

Vierailija
24/106 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei valtio tuollaisia summia eläkkeistä maksa, suurin osa menee yksityisten eläkevakuuttajien piikkiin. Valtion osuus työeläkkeistä oli viime vuonna 4,7 miljardia.

https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/tyoelakkeide…

Vierailija
25/106 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka ap:n mallilla saataisiin toimivat hallitus, eduskunta, poliisi, puolustusvoimat, palokunta ja sairaalat?

Ja oikeuslaitos, jota ilman se firma, jossa ap (ehkä) työskentelee, olisi jo pumpattu tyhjiin. 

Mitä näillä on yhteistä?

https://areena.yle.fi/1-66464175

"Pinochet, Chilen diktaattori"

https://areena.yle.fi/1-73270499

"Italian myrkytetty maa"

https://yle.fi/a/74-20175019

"Työministeri Marttinen ei pakita palautevyöryn saaneessa uudistuksessa kunnat: Jätehuolto ajautuu kaaokseen"

...

Vahvasti haisee neoliberaali ideologia tämmöisissä ulostuloissa, kuten AP:n puheenvuorosta voi päätellä.

Vierailija
26/106 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa otetaan palkasta eläkemaksuja joka kuukausi yli tonni ja mieluummin säästäisin tuon fyrkan omalle osakesäästötille kuin että tuo maksetaan nykyisille eläkeläisille. Itse pääsen näillä näkymillä eläkkeelle joskus seitenkymppisenä. Jos pääsen ja jos eläkkeitä nyt enää silloin edes maksetaan kenellekään.

Vierailija
27/106 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vassarit on aina toisten taskuilla, kunnes itse sattuvat vahingossa joskus tienaamaan jotain tai saamaan perinnön. Sen jälkeen heistä tulee oikeistolaisia.

Vierailija
28/106 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP: n logiikalla mä autottomana voisin haluta, että rahojani käytetään vain sen tasoisen tieverkon ylläpitoon, että ruokahuolto pelaa. Kenenkään ei tarvii sit yksityisautoilla mun rahoillani, maksakaa itse tienne!

No niinhän me autoilijat maksammekin. Ja moninkertaisesti sen mitä teiden ylläpitoon käytetään rahaa.

Vierailija
29/106 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinhän me autoilijat maksammekin. Ja moninkertaisesti sen mitä teiden ylläpitoon käytetään rahaa.

Mutta nyt minäkin maksan teidän teitänne, vaikka en omista autoa.

Vierailija
30/106 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multa otetaan palkasta eläkemaksuja joka kuukausi yli tonni ja mieluummin säästäisin tuon fyrkan omalle osakesäästötille kuin että tuo maksetaan nykyisille eläkeläisille. Itse pääsen näillä näkymillä eläkkeelle joskus seitenkymppisenä. Jos pääsen ja jos eläkkeitä nyt enää silloin edes maksetaan kenellekään.

Toki. 

Mutta kerrot varmaan sitten samalla, miten tuossa uliulimielummin -mallissasi hoidettaisiin nykyisten eläkeläisten toimeentulo? Vai eikö kiinnosta, jos eläkeläiset joutuvat nälissään kadulle? 

Toisilta on aina niin helppoa ottaa vaikka kaikki pois ja laittaa omaan taskuun.

Vierailija
31/106 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja me maksetaan sulle kävelytie vaikka ei siellä edes kävellä

Vierailija
32/106 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niistä kuppareista pitäisi puristaa akselirasvaa ja lopuista keittää saippuaa. Helvetin demariloiset.

Aloita omista vanhemmistasi.

Vierailija
33/106 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et oikeastaan koska autoilijoilta kerätään moninkertaisesti enemmän rahaa, kuin mitä teiden rakentamiseen ja ylläpitoon laitetaan rahaa.

Vierailija
34/106 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki. 

Mutta kerrot varmaan sitten samalla, miten tuossa uliulimielummin -mallissasi hoidettaisiin nykyisten eläkeläisten toimeentulo? Vai eikö kiinnosta, jos eläkeläiset joutuvat nälissään kadulle? 

Toisilta on aina niin helppoa ottaa vaikka kaikki pois ja laittaa omaan taskuun.

Niin siis pistää omat rahat omaan taskuun?

Vierailija
35/106 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain pieni osa eläkkeistä tulee valtion budjetista. Anteeksi että pilasin tunnelmasi faktalla.

Vierailija
36/106 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloita omista vanhemmistasi.

Varmaan kirjoittelee jostakin perintökämpästä ja hieroo viiksiään.

Semmoisia ne viiksimiehet on :D

Vierailija
37/106 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et oikeastaan koska autoilijoilta kerätään moninkertaisesti enemmän rahaa, kuin mitä teiden rakentamiseen ja ylläpitoon laitetaan rahaa.

Saatutatte kyllä myös ilmaa, jota muut hengittää. Mikä hintalappu laitetaan sille?

Vierailija
38/106 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja me maksetaan sulle kävelytie vaikka ei siellä edes kävellä

Aika harvoin käytän kävelyteitä.

Vierailija
39/106 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on se käyttövoimavero

Vierailija
40/106 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki. 

Niin siis pistää omat rahat omaan taskuun?

Niin. Käytännössä tuossa esitetyssä mallissa raha siirtyisi pois sen eläkeläisen käytöstä henkilön omaan taskuun. Se on nyt ihan täysin yhdentekevää, miten tuo teknisesti tapahtuu tai tulkitsetko sinä vatipäinen idioottivajakki sen olevan vain oman rahan siirtelyä. Fakta on silti se, että sillä eläkeläisellä ei olisi rahaa ja ehdotuksen tehneellä henkilöllä se tonni enemmän. Ei se siitä sinun umpityperällä sanakikkailulla muuksi muutu. 

Ja kyselin tosiaan sitä ratkaisua, en aivotonta sanakikkailuasi. Ratkaisua et tosiaan kyennyt osoittamaan, miten tuossa mallissa se eläkeläisen toimeentulo hoidettaisiin? Ei varmaan kiinnosta vastata, koska vastausta sinulla ei vinkupaska ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi