Jokaisen pitäisi saada itse päättää kuinka paljon haluaa palkastaan antaa muiden käyttöön.
Olisi jokin osuus, joka menee automaattisesti kaikkia hyödyttäviin asioihin kuten infraan, mutta sitten saisi itse pättää, haluaako kustantantaa jonkun tuntemattoman asumista ja toimeentuloa tai vaikka elämyksiä.
Kommentit (106)
Jokaiselle sama palkka. Noin 2500€/kk. Valtion hyödyksihän me työskentelemme
Vierailija kirjoitti:
Valtion budjetti on 80 miljardia ja työttömyyskorvauksia maksetaan 4 miljardia.
Pitäisikö Kokoomuksen järkätä niitä lupaamiaan työpaikkoja, niin tuokin luku pienenisi. Mutta ne keskittyy vain kahmimaan valtion varoja itselleen ja kavereille.
Vierailija kirjoitti:
Jos nuorempana kiinnosti muu "hommailu" opiskeluja enemmän, niin nyt turha valittaa, ettei ole osaamista. Kyllä opiskelusta ja yritteliäisyydestä pitää palkita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nuorempana kiinnosti muu "hommailu" opiskeluja enemmän, niin nyt turha valittaa, ettei ole osaamista. Kyllä opiskelusta ja yritteliäisyydestä pitää palkita.
Puhun yleisellä tasolla. Minulla on maisterin tutkinto luonnontieteistä ja AMK-tutkinto tekniseltä alalta. Väitöskirja myös aluillaan. Silti sama palkka olisi hieno homma. Osaamista löytyy kyllä monelta tässä maassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtion budjetti on 80 miljardia ja työttömyyskorvauksia maksetaan 4 miljardia.
Pitäisikö Kokoomuksen järkätä niitä lupaamiaan työpaikkoja, niin tuokin luku pienenisi. Mutta ne keskittyy vain kahmimaan valtion varoja itselleen ja kavereille.
Ei ole mitään valtion rahaa, vaan ne on veronmaksajien rahaa. Puolue tai hallitus ei tee työpaikkoja, vaan luo edellytykset niiden syntymiselle. Kaikki tuet pois, kynnys palkata pieneksi mahdoillistamalla esim. se, että työntekijästä pääsee tarvittaessa myös eroon. Ihan liikaa mätämunia työyhteisöissä, joista ei vaan pääse eroon.
Jospa on varaa kustantaa ihan itse omat hoitonsa?