Englantiin sijoittuvia tv-sarjoja
Olen heikkona englantilaisiin tv-sarjoihin. Englantilaisissa kaupungeissa ja kylissä on kauneutta, jota haikeana siellä asuneena ajattelen. BBC:n laatu on myös korkeaa verrattuna esim. amerikkalaiseen/latinalaisamerikkalaiseen hömppään.
Nimetään tähän hyviä englantilaisia tv-sarjoja, genre voi olla lähes mitä vain lifesttylestä draamaan ja rikossarjoihin.
Kommentit (77)
Upstairs Downstairs. Ihan se 1971-luvun versio. Tuli ennen Summeria kesällä ja katsoin varmaan jokaisen jakson. Teininä siis. Mutta oli hyvä ja katsoisin uudestaan.
Olisiko aikalailla 1990-luvun lopussa tämä, en mene vannomaan.
Hiljainen todistaja, katson nyt 1 kautta.
Frost
Kaiken karvaiset ystäväni alkuperäisversio
Vierailija kirjoitti:
Pride and Prejudice minisarja 1995 on täydellinen. Joka ikinen elementti siinä.
Keira Knightleyn leffa on siihen verrattuna järkky. Huonoa dialogia ja kohtauksia, joissa ei ole järkeä. Jopa puvustus typerää.
Samaa mieltä. Ja henkilövalinnat pliisuja.
Vierailija kirjoitti:
Morse
Nuori Morse
Lewis
Neljät häät ja yhdet hautajaiset
Neiti Marplet ja Poirot
Joo, se sarja missä on Lewis ja Hathaway, ihan parhautta. Ihastuin vähän Hathawayhin.
Viimeksi oon tykännyt Harakkamurhista, ja siitä oli jatkokin eri nimellä.
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi oon tykännyt Harakkamurhista, ja siitä oli jatkokin eri nimellä.
Moonflower murders, Areenassa nämä.
Nyt oon kattonut Sherlock Holmes & daughteria.
Miss Scarlet and the Duke on vielä parempi.
Vierailija kirjoitti:
Mennyt maailma
Niin hieno!
Uu! Nyt muistin sarjan, jonka haluaisin nähdä uudelleen! Vuosituhannen vaihteessa tehty minisarja kirjoista Love in a Climate/The Pursuit of Love. En muista, kumpi sarjan nimi oli, vai oliko niin, että siitä oli kaksi osaa ja osat oli nimetty noiden kirjojen mukaan. Se oli ihana. Samoihin kirjoihin perustuva minisarja (vai elokuva?) julkaistiin muutama vuosi sitten, mutta se ei ollut lainkaan niin hyvä, vaikka ihan hyvä sekin. Luin nuo kirjatkin, jotka olikin vaikea saada käsiin. Sitä en muista (enkä viitsi tarkistaa), onko ne käännetty suomeksi, mutta halusinkin lukea ne englanniksi. Kirjat on kirjoittanut Nacy Mitford, ja moni anglofiili onkin tietoinen Mitfordin sisarusten erikoisista elämäntarinoista.
Vierailija kirjoitti:
Hiljainen todistaja, katson nyt 1 kautta.
Frost
Kaiken karvaiset ystäväni alkuperäisversio
Eiks noi hiljaiset enimmäkseen kaivele kehon eritteitä? Kauheesti ei maisemia.
Downton Abbey
Peaky Blinders
The Crown
Victoria
Sex Education
Afterlife
The Fall
Normal People
The Gentlemen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Morse
Nuori Morse
Lewis
Neljät häät ja yhdet hautajaiset
Neiti Marplet ja Poirot
Joo, se sarja missä on Lewis ja Hathaway, ihan parhautta. Ihastuin vähän Hathawayhin.
Eri sarjat.
Komissrio Lewis
Lewis ja Hathaway
Hyviä kyl molemmat sarjat.
Foylen sota. Ihan tajuttoman hyvä sarja toisen maailmansodan ajalta Hastingista.
Parasta mitä olen viimeaikoina katsonut on After Life.