Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokoomuslaiset vie vaikka tikkarin köyhän lapsen kädestä (case: Tere Sammallahti & huvipuistoon ei köyhillä asiaa)

Vierailija
15.08.2025 |

Kansanedustaja Tere Sammallahti (kok) haluaa estää köyhien perheiden pääsyn huvipuistoihin maksusitoumuksella. Iltalehden toimittaja kommentoi hyvin: "Kesäretki huvipuistoon voi olla lapselle vuoden ainoa kiva päivä".

Tässä Tereä, yrittää verhoilla kovien arvojen politiikkaansa luomalla vastakkainasettelua ihmisryhmien (joista mistään hän ei välitä ollenkaan) välille:

"Monella työssä käyvällä pieni- ja keskituloisella ei ole varaa viedä perhettään huvipuistoon. Se, että heidät pakotetaan kustantamaan ventovieraiden huvipuistoreissut on sanalla sanoen uskomatonta vittuilua. Ei sosiaalituilla tarvitse käydä huvipuistoissa. Leikkuriin vain."

Kommentit (286)

Vierailija
161/286 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä on ihan oikeasti perheitä, jotka ovat köyhiä. mutta kannattaa muistaa, että monilapsia perheitä on eniten adhd vanhemmilla ja sitten maahanmuuttajilla. Kummallakin rahankäyttöongelmia. 

Niin ja sekö on riittävä syy kaikkiin etuihin?

Vastaus on EI.

Vierailija
162/286 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tullaan taas siihen, et kannattaa olla todella persaukinen, niin saa samat edut kuin esim varakkaat. Kaikki maksetaan suoraan. Keskituloiset ja sitä himpan alle (jotka ei vielä nähdä tarpeeksi vähätuloisina, vaikka sitä olisivat) eivät saa mitään näitä etuja. Joten ovat kaikkein paskimmassa mahdollisessa asemassa. Kaiken maksat itse, mutta mitään et saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/286 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille haluaisin kyllä suoda sen, että pääsevät huvittelemaan, mutta vaikea noita oikeudenmukaisella tavalla ratkaista. 

Ei monissa maissa, valtaosassa siis, tulisi (tietenkään!) kuuloonkaan että verovaroin kustannetaan tällaisia huvituksia. Täällä näitä pidetään itsestään selvinä, että pitää päästä. Ihmisten käsitys vääristynyt ja pahasti.

Mikä sitten olisi hyvä malli? En osaa sanoa. 

Vierailija
164/286 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on ihan oikeassa. Ei ole reilua, että työssäkäyvät maksavat verojen muodossa tulonsiirroilla eläville etuuksia, joihin työssä käyvillä itselläänkään ei ole varaa. 

Miksi käydä töissä, jos ei siitä saa omalle lapselleen mitään ekstraa verrattuna toimeentulotuella elävään perheeseen?

Olisikohan se ekstra esim. itsekunnioitus, vapaus viranomaisten kyttäämisestä ja terve malli elämisestä jälkikasvulle.

Vierailija
165/286 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Minä olen keskituloinen. Lapseni on tehnyt 12-vuotiaasta saakka ensin pieniä hommia perheelle ja sitten kesätöitä. Aloitti hillan ja tattien keräämisellä myyntiin, sitten on tehnyt polttopuita, maiseman raivausta, maalaustöitä, ikkunanpesua, autofiksausta.. Ja ollut kesätöissä joka kesä kun on löytänyt paikan. Sähköskoban osti omilla rahoilla kun oli ensin flipannut pari mopoa ja mönkijän (ostanut romuna, fixannut ja myynyt kalliimmalla eteenpäin). Sitten on lapset jotka oppivat jo x:nnessä polvessa että mukavatkin jutut saa ilmaiseksi kun vaan pyytää. Joko vanhemmilta tai fattasta.

Kai sä nyt ymmärrät, että lapsesi ei olisi voinut mennä hillaan ja sieneen ilman teitä vanhempia? Vai lähettikö pyhä henk hänelle ajokortin, auton ja sangot kun hän täytti 12 vuotta? Aika harva saa myöskään syntymälahjaksi kaikkia muita työkaluja, joita hän on tarvinnut tehdäkseen työ

Ruohonleikkuri löytyy asunnonomistajalta, samoin ikkunanpesuvälineet. Ilmoitus puskaradioon niin todella moni haluaa tukea nuorta ja ostaa työn, jos ei omassa piirissä ole ketään muita kuin yhtä köyhiä kerrostaloasukkeja. Mustikkaa löytyy esim jäkestä ihan sellaisen tien viereltä metsästä, jota pitkin kulkee bussi. Fatta aika varmasti ostaa ämpärin jos kerran ostaa myös lintsiliput.

166/286 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi syy miksi en hanki lapsia. Olen myös kohta 30 vuotias joten alkaa olla kohta myös myöhäistä niiden hankkiminen. Olen köyhästä perheestä ja kun näen miten äitiäni kohdellaan joka nyt sattuu olemaan työtön mutta hankkinut kuitenkin 4 lasta niin ei tällainen köyhien/työttömien jatkuva kyykyttäminen ja haukkuminen innosta lasten hankintaan. Olen toki osatyökyvyttömyyseläkkeellä mutta silti. Vaikka ykskaks rikastuisinkin niin en hanki lapsia. Vain varmasti rikkaana pysyvien/poliitikkojen kannattaa hankkia ne lapset. Turha myös ihmetellä jos alkaa tulla lapsikato Suomeen. Ei kukaan taloudestaan vähänkään epävarma toivottavasti hanki enään lapsia. En suosittele. Ei kannata. Ihan syntymättömien lastenne parhaaksi.

Vierailija
167/286 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tere on oikeassa. Olen yh-äiti eikä ole varaa viedä lapsia huvipuistoon! Lapset saa tyytyä leikkipuiston vempeleisiin, sämpylään ja pillimehuun.

Teillä on sentään sämpylä ja pillimehu. Meillä joutuvat leikkimään talon parkkipaikalla koska ainoassa leikkipuistossa on lukot ja pääsy on sallittu vain taloyhtiön omistusasujille. 

168/286 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vie kädestä tikkaria. 

Ei anna sille tikkaria. Vassarit voi ostaa niille tikkareita omasta palkasta jos siltä tuntuu.

Itselläni on tapana etsiä netistä nuoria yh-äitejä ja tarjota niille mukavia kokemuksia. Yleensä ne tietää kuinka kiittää miestä joka hommaa jotain pientä luksusta arkeen.

Nuo köyhät loiset eivät tiedä

Teen kunnianloukkaus syytteen jokaisesta lois-kommentista

Vierailija
169/286 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuetulle lomallekaan ei köyhillä ole varaa. Kun pitää omavastuu maksaa.

Kaikki halvat vuokrayhtiön jutut täyttyy alta 5 minuutin. Työssä käyvä on iloinen, kun saa vitosella lapselle iloa.

Mutta köyhä ei siis saisi saada mitään.

Tarvittavaan toimeentulotukeen pitkäaikais asiakkaille on tehty pitkä lista mitä voi anoa.

Siitä vain googlaamaan ja lueskelemaan.

Vierailija
170/286 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni oli yrittäjä, joka oli aina töissä. Vain jouluaaton ja -päivän piti vapaata. Äitini oli pienipalkkainen myyjä. Ei meillä ollut koskaan mahdollisuuksia päästä lintsille tai mihinkään muualle. Ei kuulosta kauhean oikeudenmukaiselta, että vanhempani tekivät kovasti töitä, jotta lonkkaa vetävät voivat huvitella.

171/286 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tere Sammallahti ja kaikki muut samaa mieltä olevat ovat aIimmasta heI ve tistä sikinneitä sa dis tisia mie Ii sa ira ita ii Ii ma to pah oIa isia 

Vierailija
172/286 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotöihin ei kulje linja-autoa aikaisin aamulla eikä myöhään illalla eikä viikonloppuna eikä juhlapyhinä. 

Kukaan ei osta autoa neljän kuukauden laitoshuoltaja kesälomatuurauksen takia. 

Kokoomus leikkasi ansiosidonnaisen eikä sitä saa enää välttämättä kerättyä, kun keräysaika piteni 12 kuukauteen. Ei autoa pidetä 595 työmarkkinatuella.

Ollaan nyt sitten työkkärin listoilla ja haetaan toimistotöitä mitkä on arkipäivinä päivisin.

Vierailija
173/286 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tere on oikeassa. Olen yh-äiti eikä ole varaa viedä lapsia huvipuistoon! Lapset saa tyytyä leikkipuiston vempeleisiin, sämpylään ja pillimehuun.

Ei ole. Et ole. Miksi valehtelet internetissä?

Vierailija
174/286 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus tekee mitä tahansa saadakseen taloudellisen hyödyn kansasta itselleen. Näin on ollut aina. Silti moni tavallinen palkansaaja äänestää Kokoomusta tyhmyyttään kuvitellen Kokoomuksen olevan talousnero, joka ajattelee koko Suomen hyvinvointia ja menestystä.

Vierailija
175/286 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alieeni kirjoitti:

Yksi syy miksi en hanki lapsia. Olen myös kohta 30 vuotias joten alkaa olla kohta myös myöhäistä niiden hankkiminen. Olen köyhästä perheestä ja kun näen miten äitiäni kohdellaan joka nyt sattuu olemaan työtön mutta hankkinut kuitenkin 4 lasta niin ei tällainen köyhien/työttömien jatkuva kyykyttäminen ja haukkuminen innosta lasten hankintaan. Olen toki osatyökyvyttömyyseläkkeellä mutta silti. Vaikka ykskaks rikastuisinkin niin en hanki lapsia. Vain varmasti rikkaana pysyvien/poliitikkojen kannattaa hankkia ne lapset. Turha myös ihmetellä jos alkaa tulla lapsikato Suomeen. Ei kukaan taloudestaan vähänkään epävarma toivottavasti hanki enään lapsia. En suosittele. Ei kannata. Ihan syntymättömien lastenne parhaaksi.

Sama

Paitsi olen töissä. En silti koe, että pystyisin antamaan lapselleni sen mitä olisin itse lapsena halunnut. Olen tosi katkera siitä, että en ole voinut toteuttaa omia unelmiani. En halua, että lapseni joutuisi kokemaan saman. Ideani ovat olleet toteuttamiskelpoisia. 2 tutkimusideaani ja 4 liikeideaani on varastettu. Olen kertonut haaveistani ja rikkaammat ovat ottaneet niistä kiinni ja toteuttaneet ne. Nuo oikean elämän puolelta. Yksi trolli-ideani on myös bongattu av:lta ja siitä kerrottiin lehdissäkin, se meni puihin (onneksi). Se oli sellainen trollivastaus. kun turhautti, miten rahakkaat eivät vaan tajua. Palkkani riittää kädestä suuhun, eikä ole mitään mahdollisuuksia toteuttaa ideoita tai säästää. Vielä on 20 000 euroa opintolainoja maksamatta. Sen jälkeen olen jo liian vanha tekemään yhtään mitään. Toteutumattomien unelmien elämää on kivuliasta elää. Veitsen pyörittelyä haavassa, kun muut tekevät mitä minä keksin. He saavat sillä elantonsa ja minä kärsin köyhyydessä. Vielä lapsi tähän, HAH!

Vierailija
176/286 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on Suomen valtion budjetti https://valtionbudjetti.fi/

Terveydenhoitomenot 16 miljardia.

Vierailija
177/286 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelamenot 16 miljardia. Aika paljon "köyhiä" tuetaan. Hyvä bisneshän tuo olla köyhä, ei tarvii tehdä mitään, rahaa tulee ja saa päivät pitkät päivystää täällä ja haukkua ruokkivaa kättä.

Vierailija
178/286 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelamenot 16 miljardia. Aika paljon "köyhiä" tuetaan. Hyvä bisneshän tuo olla köyhä, ei tarvii tehdä mitään, rahaa tulee ja saa päivät pitkät päivystää täällä ja haukkua ruokkivaa kättä.

Kelasta saa jotain tukea n. 80% suomalaisista eli lähestulkoon kaikki.. köyhillehän ne 16 miljardia siis menee.

Vierailija
179/286 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama kymmenen perhettä käy vuodessa valtion varoilla huvipuistossa ja nähdään että se olisi jokin suurikin ongelma. Kyllä niitä ihan oikeitakin leikkauskohteita on mistä saisi monta miljoonaa jopa miljardia, mutta parin tonnin huvipuistokulut on se suurin ongelma ilmeisesti tässä maassa.

Vierailija
180/286 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännää ajattelua. Eli haluat ikään kuin kostaa vielä köyhemmille lapsille. Miten ne lapset ovat syyllisiä mihinkään ja miksi heille ei saisi olla edes vähän iloa elämässä.

Minunko vielä pitäisi maksaa köyhien lapsien huvipuisto kun ei omiakaan lapsia ole varaa viedä sinne.