Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokoomuslaiset vie vaikka tikkarin köyhän lapsen kädestä (case: Tere Sammallahti & huvipuistoon ei köyhillä asiaa)

Vierailija
15.08.2025 |

Kansanedustaja Tere Sammallahti (kok) haluaa estää köyhien perheiden pääsyn huvipuistoihin maksusitoumuksella. Iltalehden toimittaja kommentoi hyvin: "Kesäretki huvipuistoon voi olla lapselle vuoden ainoa kiva päivä".

Tässä Tereä, yrittää verhoilla kovien arvojen politiikkaansa luomalla vastakkainasettelua ihmisryhmien (joista mistään hän ei välitä ollenkaan) välille:

"Monella työssä käyvällä pieni- ja keskituloisella ei ole varaa viedä perhettään huvipuistoon. Se, että heidät pakotetaan kustantamaan ventovieraiden huvipuistoreissut on sanalla sanoen uskomatonta vittuilua. Ei sosiaalituilla tarvitse käydä huvipuistoissa. Leikkuriin vain."

Kommentit (286)

Vierailija
101/286 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oikeisto menee aina siitä mistä aita on matalin. Ennen Suomessa sellaista touhua halveksittiin, mutta nyt on moraali näköjään romahtanut, ja sitä myötä tällä maalla ei ole mitään toivoa niinkauan kun oikeisto on vallassa, sanoisinko jopa väkivallassa.

Mikä oikeisto? Ei suomessa sellaista ole, eikä oikeisto ole koskaan edes ollut Suomessa vallassa.

On vain fasistinen Persuliike.

Persut ovat Keskusta-Oikeistolaisia ja Fasistit olivat äärivasemmistolaisia sosialisteja.

Kummallakaan ei ole mitään tekemistä oikeistolaisuuden kanssa.

Persut on fasistinen liike.

Väärin. Persuilla ei ole mitään tekemistä Fasismin kanssa.

Vierailija
102/286 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oikeisto menee aina siitä mistä aita on matalin. Ennen Suomessa sellaista touhua halveksittiin, mutta nyt on moraali näköjään romahtanut, ja sitä myötä tällä maalla ei ole mitään toivoa niinkauan kun oikeisto on vallassa, sanoisinko jopa väkivallassa.

Mikä oikeisto? Ei suomessa sellaista ole, eikä oikeisto ole koskaan edes ollut Suomessa vallassa.

Persut ovat Keskusta-Oikeistolaisia ja Fasistit olivat äärivasemmistolaisia sosialisteja.

Örebron moskeijassa ammuttu,useita loukkaantuneita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/286 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsi ylös kuinka moni teistä Teren kauhistelijoista on itse tarjonnut köyhälle tuttavaperheelle päivän lintsillä ? 

Minä olen verojen muodossa ja olen iloinen, että verorahoja käytetään heikoimmassa asemassa oleviin. 

Vierailija
104/286 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persut on fasistinen liike

Vierailija
105/286 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmainen ranneke kaikille tai ei kellekään!

Vierailija
106/286 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsi ylös kuinka moni teistä Teren kauhistelijoista on itse tarjonnut köyhälle tuttavaperheelle päivän lintsillä ? 

Minä olen ilmeisesti tietämättäni tarjonnut näitä useita. Ei kysytty lupaa.

Vierailija
107/286 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voi mennä mihin haluaa,kun itse kustantaa,näin sen mennä pitää.

Vierailija
108/286 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen verojen muodossa ja olen iloinen, että verorahoja käytetään heikoimmassa asemassa oleviin. 

Heh, sä et siihen 10% joukkoon kuulu joka on nettomaksaja. 😂

Vierailija
109/286 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Meidän perheessä kaksi työssäkäyvää vanhempaa, kaksi lasta ja pieni 70 neliön rivitaloasunto. Vaikka molemmat ollaan keskituloisia, ei meillä ole rahaa viedä lapsia huvipuistoihin. Kerran ollaan käyty Power Parkissa, mutta tuolloin säästimme reissua varten. Nyt se on nähty ja esimerkiksi tämän vuoden kesälomareissuiksi on valikoitunut rantapäivä, pyöräilypäivä ja yö teltassa. Ei me koskaan lapsille puhuta ettei ole rahaa, vaan lapset ihan itse nämä huvittelut valitsi. Joten kyllä se tuntuu tosi oudolta että itse maksan 3000e palkasta 1000e veroja että muiden lapset pääsee huvitteleen. 

Miten te oikein elätte?!

Näillä on varmasti sitten kaikenlaista muuta. Eivät osaa ajatella, että sillä hyvin köyhälä perheellä, ehkä yhden vanhemman perheellä, ei ole mitään niistä muistakaan asioista, mihin itse taas ovat valinneet rahansa käyttää huvipuiston sijaan. Ja jaksaminenkin voi olla sillä köyhällä vanhemmalla kortilla, pitkäaikaissairautta jne. Ei noita huvipuoisto / virkistysrahoitusta ole myönnetty kuin kouralliselle. 

On pekästään ideologisesti ilkeää arvostella tuollaistakin apua. Kokkareet ja persuthan kyllä tällaisessa ideologiessa ilkeydessä usein kunnostautuu. Vaikka mistään todellisista säätökohteistahan ei ole näissä arvosteluissa kyse.

ps. teltat ja pyörätkin maksaa, se oma (?) rivariasunto pihalla hyvälä alueella jne, noin niinkuin esimerkiksi. Mitäs kaikkea muuta onkaan ja tehdään...

...ja mitkä on vaikkapa näiden keskituloiten vanhempien lasten säännölliset harrastukset, ja mitä ne maksaa? Käytiinkö jossain hiihtolmalla tai jouluna ja mitä saatiin lahjaksi. Mitä tarpeellista ja kivaa, enemmänkuin välttämätön minimi, lapsille hankitaan pitkin vuotta. niinpä. 

Vierailija
110/286 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnanmäki ja Särkänniemi voisi tietysti varakkaina huvipuistoina tarjota ihan itse näitä riemuja.

Vierailija
111/286 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pilkun jälkeen tulee välilyönti. 

Vierailija
112/286 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tammikuussa voi irtisanoa julkisella ne jotka kuuluvat puolueeseen joka keksi ansiosidonnaisleikkauksen. Perustakoon itse firman ja hankkikoon rahansa.

Vierailija
113/286 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Tere, olet aivan oikeassa, olen samaa mieltä.

Vierailija
114/286 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No puretaanko koko yhteiskunta sitten ja maksetaan koulutuksesta ja tienpidosta lähtien kaikki jokainen itse? 

Kyllä se meidän järjestelämä kuitenkin on kannattavampi, ja se, että pidetään mukana ja huolta niistäkin, joilla on vaikeuksia. Varsinkin lapsiin panostaminen on sama kuin rahaa sijoittaisi tuottavasti. Kyllä se on kaikkien etu, myös ihan taloudelliselta kannalta, saati sitten inhimilliseltä.

Vierailija
115/286 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linnanmäki ja Särkänniemi voisi tietysti varakkaina huvipuistoina tarjota ihan itse näitä riemuja.

Niin itseasiassa Linnanmäen omistaa yleishyödylliseksi säätiöksi luokiteltu Lasten Päivän Säätiö. Lasten Päivän Säätiö on 1970-luvulta lähtien saanut huomattavia verohuojennuksia hyväntekeväisyyden nimissä.

Verovapaa säätiö ja silti meidän pitäisi yhteisistä varoista maksaa liput vähäosaisille??

Vierailija
116/286 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat pyörivät valtion tukimassin turvin

Vierailija
117/286 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tammikuussa voi irtisanoa julkisella ne jotka kuuluvat puolueeseen joka keksi ansiosidonnaisleikkauksen. Perustakoon itse firman ja hankkikoon rahansa.

Hallitus leikkaa kuntaosuuksia, tulee tosi helppoa irtisanoa ne jotka keksivät ansiosidonnaisleikkauksen.

Vierailija
118/286 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse te kuntavaaleissa näytitte mihin puolueeseen kuulutte.

Vierailija
119/286 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeistolaiset tuovat vain hiekkaa yhteiskunnan rattaisiin.

Vierailija
120/286 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansanedustaja hyökkää muutaman kymmeneen ilmaislippun kimppuun ja PersuRunkkarit suu vaihdossa...sairasta.

Kyse on periaatteesta, et edes tuota näytä ymmärtävän.