Miten pääsit nykyiseen työpaikkaasi?
Olin ollut jonkun aikaa työtön ja osallistuin työkkärin järjestämälle kurssille. Kurssiin aikana tuli alani työpaikalle paikka auki ja myin itseni sinne niin, että kurssin takia voin olla ilmainen työharjoittelija ensimmäiset 3kk. Pääsin sinne ja koska hoidin työni hyvin ja muutenkin olivat tyytyväisiä, niin minut vakinaistettiin. IT-ala.
Kommentit (60)
Vuorotteluvapaan sijaisuus, siitä sitten jatkoa ja vakipaikkakin. Ilman tuota vuorotteluvapaan sijaisuutta olisin todennäköisesti vieläkin työtön. Kun nimenomaan on pakko ottaa työtön.
Hakemalla ilmoitettua työpaikkaa. Reilun puolen vuoden määräaikaisuus, reilu 180 hakijaa. Minulla sattui olemaan todella osuvaa kokemusta edeltävien kahden pätkätyön myötä, niin onnistuin saamaan paikan.
Kuntarekryn kautta laitoin hakemuksen.
Tekemällä ensin pari vuotta kerta kerralta pidempiä keikkoja ja ja useampia sijaisuuksia jonka jatkona pisimmän reilun neljän vuoden yhtäjaksoisen sijaisuuden jälkeen sitten vakituistettu. Vakipaikasta jo pitkälti yli 20 vuotta, sinä aikana on vaihtunut työnantaja (siirrytty aina liikkeenluovutuksen periaatteella ns. vanhoina työntekijöinä joten saavutetut edut esim. lomat ja ikälisät eivät ole sakanneet), esihenkilö ja toimistotilat useammankin kerran.
Vuokrafirman kautta sijaisuudesta firman omille listoille vakkariksi. MaRa.
Soitin asiakkuuspäällikölle tai jollekin ja kun tarvetta tuli, ottivat töihin.
Hain äippälomasijaisuutta ihan normaalisti ja kaikkien miljoonan haastattelun yms. jälkeen mut valittiin. Sitten kun sijaisuus loppui, mut vakinaistettiin. It-ala ja siellä interaktio- ja käyttöliittymäsuunnittelu.
Satuin kjrssilla samaan pöytään tulevan esimieheni kanssa, joka osallistui samalle kurssille. Hetken minun ja kaverini puheita kuunneltuaan hän kysyi, olisiko minulla mahdollisuutta tehtdä tunttöit myös heillä.
Sain aluksi muutamia tunteja viikossa, sitten tuntimäärä kasvoi ja lopulta sain kokoaikaisen paikan.
Soitin firmaan ja tarjouduin töihin, parin kuukauden kuluttua aloitin työnteon. En tuntenut ketään siitä työpaikasta
Lähettämällä sähköpostia kyseiseen firmaan. Just silloin eivät tarvinneet, mutta muutama kuukausi myöhemmin sitten pyysivät haastatteluun. Oli niillä pari muutakin haastattelussa. Kaikki työpaikat olen saanut itse hakemuksen laittamalla tai soittamalla. Tai yksi paikka oli mistä itse soittivat minulle, kai työkkäristä olivat kysyneet sopivia henkilöitä. Oli lyhyt sopimus tosin.
Sama kuin monella aiemmin: näin työpaikkailmoituksen netissä, hakemus ja haastattelu. Näin olen saanut kaikki työpaikat lukuunottamatta yhtä, johon pääsin kesätyöhaastatteluun osittain siksi, että perheenjäseneni tunsi joitakin ko. yrityksen työntekijöitä - toki taustalla oli sopivia opintoja ja vähän työkokemustakin. Myöhemmin tämä kesätyö poiki pidemmän työpätkän samassa yrityksessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähettämällä hakemuksen ja työhaastatteluilla. En tuntenut ketään talosta entuudestaan.
Samoin, 28 vuotta sitten.
Tänä vuonna.
Lähetin hakemuksen, sain kutsun haastatteluun, valmistauduin siihen huolella. Ajattelin, että jos tarpeeksi kovasti jotain haluaa, sen saa. Sain viran.
Lipaisin yhden kurkkusalaattiasuisen herkkumutteria
Hakemukset ja haastattelu, mutta esimies tunsi minut entuudestaan.
Minulle soitettiin ja pyydettiin tähän virkaan.
Sama täällä. Niin olen saanut jokaisen työpaikkani, myös työttömänä v 2004 sekä 2009. Yritän yleensä vaihtaa työpaikkaa kun en enää kehity tai kun alkaa Haista lähestyvä yt