On epätasa-arvoista, ettei miehille ole yhtä monia eri ehkäisyvalmisteita tarjolla kuin naisille
Varsinkin kun raskaudenkesketys on naisen etuoikeus.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on. Miesten ei heikkoina otuksinsa oleteta kestävän ehkäisyvalmisteiden sivuvaikutuksia koska ne ovat niin kammottavia, siksi naisten täytyy niitä käyttää.
Ei täydy. Naiset(kin) saavat täysin itse päättää, mitä ehkäisyä käyttävät. Jos ehkäisykeinosta ei pääse yksimielisyyteen, kannattaako olla sellaisessa parisuhteessa. Ja irtosuhteissa ei ole muuta mahdollisuutta kuin kondomi.
Vaikka parisuhteessa löytyisi yhteisymmärrys siitä että hormonaalinen ehkäisy on parempi olla miehellä, ei miehelle soveltuvia valmisteita silti ilmaannu markkinoille. Mutta miestä joka painostaa naista huolehtimaan ehkäisystä päästäkseen itse ajattelemasta koko asiaa ei kannata katsella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näitä kehitetä, koska raha ja miesten haluttomuus käyttää tällaisia. Lääketehtaat ovat suoraan sanoneet, että naiset syövät tunnollisemmin pillerinsä eli heille kannattaa lääkkeitä myydä.
En myöskään usko, että olisi mahdotonta kehittää ehkäisyä, jota käytettäisiin vain seksin yhteydessä. Mutta tässäkin tulee mukaan raha. Kaikki eivät yhdy joka päivä ja silloin lääkettä myytäisiin vähemmän.
Nyt naiset joutuvat kärsimään ehkäisyn haittavaikutuksista joka ikinen päivä.
Naisen haluttomuus ei kiinnosta ketään. Nainenhan "kykenee" seksiin ilman halujakin. Oikeastaan haluista on vain haittaa. Nainen voi haluta ja karata. Jopa suurin osa naisgynekologeista vähättelee ehkäisypillereiden tuomaa haluttomuutta.
"joutuvat kärsimään"
Unohdettiinko me jo se palstanaisten mantra?
Haluttomuus ei suinkaan ole ehkäisypillereiden ainoa haitta. Masennus, ahdistus, unettomuus, akne, lihominen, hiustenlähtö yms. Kuinka moni mies kestäisi elää tällaisten sivuvaikutusten kanssa?
"Haluttomuus ei suinkaan ole ehkäisypillereiden ainoa haitta. Masennus, ahdistus, unettomuus, akne, lihominen, hiustenlähtö yms. Kuinka moni mies kestäisi elää tällaisten sivuvaikutusten kanssa?"
Tuolta uhritutumiselta menee pohja kun muistaa, että osa naisista käyttää hormonaalista ehkäisyä, vaikka heillä ei ole edes seksielämää. Ne sivuvaikutukset ovat siis niin pahoja, että osa naisista käyttää lääkettä juuri niiden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Abortti tai raskaus+synnytys+synnytysvauriot... Ah, mikä etuoikeus...
No otetaanko pois se etuoikeus?
Miehetkin saavat tarvittaessa abortin. Se ei ole mikään etuoikeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehetkin saavat tarvittaessa abortin. Se ei ole mikään etuoikeus.
Miehet eivät edes saa jälkiehkäisypilleriä apoteekista. Se on etuoikeus, vaikka kuinka yrittäisit vängätä. Ja se voidaan kyllä ottaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on. Miesten ei heikkoina otuksinsa oleteta kestävän ehkäisyvalmisteiden sivuvaikutuksia koska ne ovat niin kammottavia, siksi naisten täytyy niitä käyttää.
Ei täydy. Naiset(kin) saavat täysin itse päättää, mitä ehkäisyä käyttävät. Jos ehkäisykeinosta ei pääse yksimielisyyteen, kannattaako olla sellaisessa parisuhteessa. Ja irtosuhteissa ei ole muuta mahdollisuutta kuin kondomi.
Vaikka parisuhteessa löytyisi yhteisymmärrys siitä että hormonaalinen ehkäisy on parempi olla miehellä, ei miehelle soveltuvia valmisteita silti ilmaannu markkinoille. Mutta miestä joka painostaa naista huolehtimaan ehkäisystä päästäkseen itse ajattelemasta koko asiaa ei kannata katsella.
Kun kerran naiselle on tarjolla enemmän ehkäisyvaihtoehtoja kuin miehelle ja nainen on se, joka raskautuu, niin miksei naisen tulisi huolehtia ehkäisystä?
Vasektomia on hyvin yksinkertainen ja suht edullinen operaatio miehille.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisitko oikeasti syödä miesten e-pillereitä? Niiden kehittäminen lopetettiin, kun tutkimusryhmiinkään ei saatu riittävää määrää miehiä, jotka olisivat olleet valmiita kokemaan hormonien sivuvaikutukset.
Jotka olivat samoja kuin naisten markkinoilla olevilla e-pillereillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No otetaan. Ja mielellään niin että jo muodostuneet synnytysvauriotkin otetaan pois. Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Ei näitä kehitetä, koska raha ja miesten haluttomuus käyttää tällaisia. Lääketehtaat ovat suoraan sanoneet, että naiset syövät tunnollisemmin pillerinsä eli heille kannattaa lääkkeitä myydä.
En myöskään usko, että olisi mahdotonta kehittää ehkäisyä, jota käytettäisiin vain seksin yhteydessä. Mutta tässäkin tulee mukaan raha. Kaikki eivät yhdy joka päivä ja silloin lääkettä myytäisiin vähemmän.
Nyt naiset joutuvat kärsimään ehkäisyn haittavaikutuksista joka ikinen päivä.
Naisen haluttomuus ei kiinnosta ketään. Nainenhan "kykenee" seksiin ilman halujakin. Oikeastaan haluista on vain haittaa. Nainen voi haluta ja karata. Jopa suurin osa naisgynekologeista vähättelee ehkäisypillereiden tuomaa haluttomuutta.
On olemassa ehkäisy jota käytetään vain seksin yhteydessä; kondomi.
Olen samaa mieltä että miehille ei ole yhtä paljoa ehkäisyvaihtoehtoja. Olen itse jopa lahjoittanut rahaa noin 2000€ miesten ehkäisyn tutkimiseen.
Tällä hetkellä on onneksi todella hyviä vaihtoehtoja jo ihmisillä tutkittavana, ja ennustavat että ensimmäisiä alkaa olla saatavilla jo noin viiden vuoden päästä.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisitko oikeasti syödä miesten e-pillereitä? Niiden kehittäminen lopetettiin, kun tutkimusryhmiinkään ei saatu riittävää määrää miehiä, jotka olisivat olleet valmiita kokemaan hormonien sivuvaikutukset.
Joku yksi lääke ehkä. Tällä hetkellä on tuloillaan useampia miesten ehkäisymuotoja, sekä hormonaalisia että ei-hormonaalisia. Syötävää pilleriä, pistoksia, geelejä...
Olen itse sitä mieltä, että miehille pitäisi oikeasti tulla se hormoonallinen ehkäisy kanssa, mikä tappaa siittiöitä.
Ja ihan sama vaikka on paljon "sivuoireita tai sivuvaikutuksia", onhan niitä todella paljon naistenkin hormoonallisesssa ehkäisyssä.
Vierailija kirjoitti: Olen itse sitä mieltä, että miehille pitäisi oikeasti tulla se hormoonallinen ehkäisy kanssa, mikä tappaa siittiöitä. Ja ihan sama vaikka on paljon "sivuoireita tai sivuvaikutuksia", onhan niitä todella paljon naistenkin hormoonallisesssa ehkäisyssä.
Millä logiikalla te naiset pystytte uhriutumaan tässäkin asiassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kiitos. Mielelläni antaisin tasapäisen mahdollisuuden myös miehille tulla raskaaksi ja synnyttää. Olisi hyvin mieheni voinut toisen lapsistamme synnyttää.
Heteromiehenä sinun kannattaa muuttaa Suomesta pois. Naiset päättävät Suomessa. Ja he haluavat tummempaa. Jos et diggaa,ni muuta muualle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Olen itse sitä mieltä, että miehille pitäisi oikeasti tulla se hormoonallinen ehkäisy kanssa, mikä tappaa siittiöitä. Ja ihan sama vaikka on paljon "sivuoireita tai sivuvaikutuksia", onhan niitä todella paljon naistenkin hormoonallisesssa ehkäisyssä.Millä logiikalla te naiset pystytte uhriutumaan tässäkin asiassa?
Millä tavalla tuossa uhriuduttiin? Onko faktojen sanominen nykyään sinulle uhriutumista?
Vierailija kirjoitti:
"Haluttomuus ei suinkaan ole ehkäisypillereiden ainoa haitta. Masennus, ahdistus, unettomuus, akne, lihominen, hiustenlähtö yms. Kuinka moni mies kestäisi elää tällaisten sivuvaikutusten kanssa?"
Tuolta uhritutumiselta menee pohja kun muistaa, että osa naisista käyttää hormonaalista ehkäisyä, vaikka heillä ei ole edes seksielämää. Ne sivuvaikutukset ovat siis niin pahoja, että osa naisista käyttää lääkettä juuri niiden vuoksi.
Kukaan ei pillereitä syö huvikseen. Niillä hoidetaan jotain lääketieteellistä ongelmaa jos niitä joku syö. Esim runsaita tai kipeitä kuukautisia tai aknea.
Ongelmana biologia. Naisella tyypillisesti yksi ainoa munasolu jonka kiinnittyminen hedelmöityneenä pitää estää. Miehellä sen sijaan 40...900 miljoonaa siittiötä joista vahinkoraskauteen riittää että yksi osuu oikeaan paikkaan oikealla hetkellä.
Vasektomian jälkeen vaaditaan mieheltä parikymmentä siemensyöksyä ennen kuin leikkauksen onnistuminen tarkistetaan siemennesteen analyysillä. Eli vaikka ehkäisypilleri lopettaisi siittiöiden tuotannon täydellisesti niin ehkäisyteho olisi varma vasta parinkymmenen laukeamisen jälkeen.
M59+
Naisen haluttomuutta on tutkittu enemmän kuin miesten ehkäisyä. Siinä on sama ongelma: haluttomuus ei ole terveysriski, joten kyseisen lääkkeen tulisi olla käytännössä haitaton, jotta se saisi myyntiluvan. Addyi sai myyntiluvan Jenkeissä, mutta sen vaikutus on niin vaatimaton, ettei mennyt Euroopassa läpi.