Sain juuri ajokortin. Yksi juttu pistää silmään, jos annan jalankulkijalle tai ratikalle tilaa, takana oleva tööttää vihaisesti
Pitäisikö minun siis takana olevan mielestä ajaa ratikan kylkeen kiinni tai jalankulkijan päälle?
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut kortti muutamia vuosia, ja edelleen ärsyttää se, että jos ajan nopeusrajoituksen mukaisesti (tai jopa pari km/h yli sen), on usein joku persiissä kiinni ja jos vaikkapa käännyn muualle, niin tyypit lähtee kärsimättöminä hirveetä ylinopeutta kaasuttamaan, ikään kuin olisin jotenkin ollut kamala hidaste 😅 eli pitäiskö ajaa jotain parikyt kilsaa yli rajoitusten, että muut olisivat tyytyväisiä?
Auton mittari näyttää n 3 km h enemmän kuin todellinen nopeus. Eli ajat alinopeutta, jos uskot mittaria.Se 20km yli rajoituksen ei riitä, ihmiset ajaa vähintään 30km yli.
Eivätkä aja. Kun ajaa maantiellä pitkää matkaa vakkarissa +10, ajelee suunnilleen samaa vauhtia kuin muut. Silloin ei tarvitse ohitella kuin köröttelijät ja aika harva menee itsestä ohi. Jos ajaa +20, saa ohitella koko ajan ja kukaan ei mene ohi. Motareilla nopeudet voivat olla vähän korkeammat.
Vierailija kirjoitti:
Onko takana-tööttääjällä eestin kilvet?
Suomeen tulijoiden pitäisi suorittaa ajokoe Suomessa, niin hulluja on ulkomaalaiset autot ja kuskit liikenteessä, ihan kuin eivät tuntisi sääntöjä.
Moni tööttäiljiä on ihan suomalainen ja lisäksi kaahari. Tämän olen todennut vuosien aikana autolla ajaessa.
Sitä en ymmärrä miksi se edellä oleva auto pitää ottaa kiinni ja roikkua sitten sen perseessä ilman kunnon turvaväliä. Miksei voisi ajaa samaa nopeutta pitäen kunnon turvaväliä?
Olen just autoilemassa Euroopassa. Hämmästyin miten kaikki antavat toisille tietä ja huomioonottavat jalankulkijat.
Anna tööttäillä, sinä teet oikein, hieno juttu!