Sain juuri ajokortin. Yksi juttu pistää silmään, jos annan jalankulkijalle tai ratikalle tilaa, takana oleva tööttää vihaisesti
Pitäisikö minun siis takana olevan mielestä ajaa ratikan kylkeen kiinni tai jalankulkijan päälle?
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut kortti muutamia vuosia, ja edelleen ärsyttää se, että jos ajan nopeusrajoituksen mukaisesti (tai jopa pari km/h yli sen), on usein joku persiissä kiinni ja jos vaikkapa käännyn muualle, niin tyypit lähtee kärsimättöminä hirveetä ylinopeutta kaasuttamaan, ikään kuin olisin jotenkin ollut kamala hidaste 😅 eli pitäiskö ajaa jotain parikyt kilsaa yli rajoitusten, että muut olisivat tyytyväisiä?
PIan ne oppii tavoille kun alkavat saamaan sakkoja https://www.hs.fi/suomi/art-2000011417204.html
Vierailija kirjoitti:
Tulet vielä huomaamaan että siellä on ihka aitoja retardeja aika paljon liikkeellä. Kortin saaminen ei vaadi ydinfyysikon papereita ja pahimmassa tapauksessa tyyppi on saanut sen ns. muropaketista kehitysmaassa ja se on suoraan täällä rinnastettu B-ajokorttiin vaikkei tyyppi osaa edes liikennemerkkejä.
Auton ajaminen ei tosiaan vaadi Mensan jäsenyyttä, silti se tuntuu joillekin olevan niin kovin, kovin vaikeaa. Mutta ei tälle leidille:
Todella harva tuntuu antavan tietä jalankulkijoille. Näytän aina nyrkkiä näille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa outoa. Minulla on ollut kortti 20- vuotta, eikä noin ole käynyt koskaan.
Ei minullekkaan, toki en ole ikinä antanut tietä raitiovaunulle kun ei niitä täällä kulje ja Helsingissä ajaessa ajelin muualla kuin siellä missä raitiovaunuja kulki. Mutta jotkut ovat ylivarovaisia päästämään tien yli sellaisetkin jotka eivät olleet edes menossa yli
Joskus ihmiset haahuilee ja hengailee suojatien kohdalla. Jos eivät aio ylittää tietä, voisivat siirtyä sivummalle.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut kortti muutamia vuosia, ja edelleen ärsyttää se, että jos ajan nopeusrajoituksen mukaisesti (tai jopa pari km/h yli sen), on usein joku persiissä kiinni ja jos vaikkapa käännyn muualle, niin tyypit lähtee kärsimättöminä hirveetä ylinopeutta kaasuttamaan, ikään kuin olisin jotenkin ollut kamala hidaste 😅 eli pitäiskö ajaa jotain parikyt kilsaa yli rajoitusten, että muut olisivat tyytyväisiä?
Näillä on huono itsetunto. Pätevät liikenteessä muille.
Vierailija kirjoitti:
Onko audi tai bemari ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulet vielä huomaamaan että siellä on ihka aitoja retardeja aika paljon liikkeellä. Kortin saaminen ei vaadi ydinfyysikon papereita ja pahimmassa tapauksessa tyyppi on saanut sen ns. muropaketista kehitysmaassa ja se on suoraan täällä rinnastettu B-ajokorttiin vaikkei tyyppi osaa edes liikennemerkkejä.
Auton ajaminen ei tosiaan vaadi Mensan jäsenyyttä, silti se tuntuu joillekin olevan niin kovin, kovin vaikeaa. Mutta ei tälle leidille:
Olikohan toi juuri liikenteessä, ajoi kolmion takaa mun eteen ja tuijotti vielä, vaikka oli mun etuajo-oikeus, vähän samaa näköä vaikka taisi olla urospuolinen. Onko joku tuonut Suomeen tuon leidin?
Minun lähiympäristössä on useita kouluja, jos täällä ei huomio lapsia liikenteessä, niin olisi joka ainut päivä ruumisauto hakemassa raatoja tai heidät kuskattaisiin sairaalaan.
Joillakin on lähes pakonomainen tarve jankuttaa lakeja ja pykäliä psykoosissa. Onneksi me muut ymmärrämme, että ihmisten turvallisuus menee edelle. Ei lapset esim ole kehittyneet kuten aikuiset, eivät he havannoi ympäristöä yhtä hyvin ja he saattavat tehdä vaikka mitä ns. outoa mitä on vaikea ennakoida.
On helvetin törkeää piittaamattomuutta olla antamatta lapsille tietä suojatiellä, kyseessä on ihminen joka vasta opettelee liikkumaan turvallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Minun lähiympäristössä on useita kouluja, jos täällä ei huomio lapsia liikenteessä, niin olisi joka ainut päivä ruumisauto hakemassa raatoja tai heidät kuskattaisiin sairaalaan.
Joillakin on lähes pakonomainen tarve jankuttaa lakeja ja pykäliä psykoosissa. Onneksi me muut ymmärrämme, että ihmisten turvallisuus menee edelle. Ei lapset esim ole kehittyneet kuten aikuiset, eivät he havannoi ympäristöä yhtä hyvin ja he saattavat tehdä vaikka mitä ns. outoa mitä on vaikea ennakoida.
On helvetin törkeää piittaamattomuutta olla antamatta lapsille tietä suojatiellä, kyseessä on ihminen joka vasta opettelee liikkumaan turvallisesti.
Sama eläimillä, ovat kuin pikkulapsia liikenteessä, on törkeää olla antamatta tietä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama eläimillä, ovat kuin pikkulapsia liikenteessä, on törkeää olla antamatta tietä.
Eli haluat ajaa lasten päälle, koska olet lakipsykooseissa keksinyt, että voit tappaa ihmisiä. Taidat kärsiä aika pahoista mt ongelmista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli haluat ajaa lasten päälle, koska olet lakipsykooseissa keksiny
Luetun ymmärtäminen, vai luitko edes ollenkaan?
Älä välitä yhtään niistä takana tulevista idiooteista.
Ajat sääntöjen mukaan, ettei sulle tapahdu vahinkoa ja kortti lähde hyllylle.
Yritä opetella niin, että poissuljet kaikki takaa tulevat äänet. Peräänajaja maksaa, aina. Muista tämä sääntö.
Turvallista ajelua.
Vierailija kirjoitti:
Joka toinen suomalainen on keskimääräistä tyhmempi. Tästä aiheutuu päivittäin ongelmia.
No ei ole :D Jos juurikin keskivertoälykkäitä on osa, niin sitten sen ylittävien ja alittavien määrä ei ole 50/50 väestöstä. T. Saivartelija pro
Vierailija kirjoitti:
Annan aina tietä, jos näen jalankulkijan menevän suojatien yli. Mutta oli yksi tapaus, jossa suojatien ylittäjä empi, että mennäkö vai eikö, kun auto lähestyy? Meni sitten kuitenkin lähes vain 2 metriä auton kohdaltani ja jouduin tekemään äkkijarrutuksen hänen kohdallaan. Kyllä pitää näyttää ihan oikeasti sille autoilijalle, että olen menossa ja ylittämässä tien, ei siinä näytellä jotain epävarmaa ja sitten yhtä äkkiä pyyhälletään suojatielle? Ei ne auton jarrut ole sitä varten, että vain kun itsestä siltä tuntuu? Myös autoa ajaessa joutuu väistämään näitä skuutilla menijöitä, kun eivät ymmärrä lainkaan pysähtyä ja vain ajavat kovaa vauhtia suojatien yli?!
Monet pyöräilijät tekevät samaa, täyttä vauhtia suojatietä yli, vaikka olisivat väistämisvelvollisia. Kerran tööttäsin yhdelle, niin se rupesi osoittelemaan mulle sormellaan suojatietä. Joo joo, saat sä ajaa suojatietä pitkin nykyään, mutta ei se väistämisvelvollisuutta poista.
Tosimies pysäyttää auton ja käy vetämässä tööttääjää turpaan!
Hyvä kun huomioit jalankulkijat. Tööttäilijöistä tuossa tilanteessa turha välittää. Moni ajelee miten sattuu ja liian kiireellä liikenteessä. Mun poikaa ärsyttää takapuskurissa roikkujat, unohdettu turvavälit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka toinen suomalainen on keskimääräistä tyhmempi. Tästä aiheutuu päivittäin ongelmia.
No ei ole :D Jos juurikin keskivertoälykkäitä on osa, niin sitten sen ylittävien ja alittavien määrä ei ole 50/50 väestöstä. T. Saivartelija pro
Käytännössä on.
Vierailija kirjoitti:
Tosimies pysäyttää auton ja käy vetämässä tööttääjää turpaan!
Mitä tosinainen tekee? Jollain tavalla se liittyy vaginaan mutta miten?
Vierailija kirjoitti:
Onpa outoa. Minulla on ollut kortti 20- vuotta, eikä noin ole käynyt koskaan.
Mulla 30-vuotta, enkä muista tuollaista käyneen.
Täällä Nummelassa myös niitä pieniä poikia, jotka leikkivät uhkarohkeaa, kun auto lähestyy heidän lähelle, niin ajetaan kovaa vauhtia yli suojatien? Noudatan nopeusrajoituksia ja aina hiljennän vauhtia, jos näen ihmisiä suojatien lähellä, mutta ei aina voi ennakoida toisten käytöstä liikenteessä. Nämä pikkupojat leikkivät oikeasti hengellään, että kuka on rohkein ym.?!