Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain juuri ajokortin. Yksi juttu pistää silmään, jos annan jalankulkijalle tai ratikalle tilaa, takana oleva tööttää vihaisesti

Vierailija
15.08.2025 |

Pitäisikö minun siis takana olevan mielestä ajaa ratikan kylkeen kiinni tai jalankulkijan päälle?

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kun annat tööttäillä. Taakse mahtuu kaikenlaista lievästi kehitysvammaista 80äo virolaista pakukuskia ja suomalaisia amisjuntteja joiden järjenjuoksu on jotain ihan omaa luokkaansa. Sen analysointiin ei kannata käyttää sekuntiakaan aikaa. keskityt vain omaan turvalliseen ajoon.

Vierailija
2/84 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se takana tööttäilevä urpo ei ole sinun ongelmasi. Kansainvälinen käsimerkki (keskisormi) auttaa aina rauhoittamaan takana tulevia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulet vielä huomaamaan että siellä on ihka aitoja retardeja aika paljon liikkeellä. Kortin saaminen ei vaadi ydinfyysikon papereita ja pahimmassa tapauksessa tyyppi on saanut sen ns. muropaketista kehitysmaassa ja se on suoraan täällä rinnastettu B-ajokorttiin vaikkei tyyppi osaa edes liikennemerkkejä.

Vierailija
4/84 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa outoa. Minulla on ollut kortti 20- vuotta, eikä noin ole käynyt koskaan. 

Vierailija
5/84 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidä megafonia autossa etupenkillä. kun joku tööttää, avaa ikkuna sano siihen rauhallisesti "ettekö näe että suojatiellä kävelee satavuotias mummo?". tööttäilyn pitäisi loppua.

Vierailija
6/84 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat tilaa liian aikaisin? Jotkut antaa tilaa, vaikka jalankulkija on vasta lähestymässä suojatietä. Silloin monta autoa ehtisi ajaa. 

Vierailija
7/84 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen tyypin kapasiteetti riittää just ja just sun takapuskurin seuraamiseen ja kun takapuskuri tulee lähelle, se on huono juttu.

Vierailija
8/84 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain kortin yli 20 vuotta sitten mutta edelleen välillä porukka alkaa mesoamaan jos esim. pysähdyn Stop-merkin kohdalle. Viimeksi tuliterä Skodan maasturi lähti ohittamaan oikealta kun olin Stopin kohdalla ja lähellä oli kolari vasemmalta tulevan kanssa.

Vierailija
9/84 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilijat ajavat päivittäin Suomessa kymmeniä kolareita keskenään. Heillä on ajokortti. 

Vierailija
10/84 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutko pihtiputaalla?

Vierailija
11/84 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko takana-tööttääjällä eestin kilvet?

Suomeen tulijoiden pitäisi suorittaa ajokoe Suomessa, niin hulluja on ulkomaalaiset autot ja kuskit liikenteessä, ihan kuin eivät tuntisi sääntöjä.

Vierailija
12/84 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et anna jalankulkijalle tietä ja jäät kiinni, lähtee korttisi hyllylle ja sakot päälle. Joten siinäpä sinulle pulma pohdittavaksi, oletko vässykkä joka pelästyy kun joku töttää vai onko sinulla selkärankaa tehdä asiat oikein ja ottaa ihmisten turvallisuus (jalankulkija) huomioon.

Nyt varsinkin on paljon lapsia liikenteessä.

Vierailija
13/84 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut kortti 18-vuotiaasta ja olen nyt 59. Vähintään viikottain näkee Helsingin liikenteessä kun joko minulle tai toiselle autoilijalle joku sekopää tööttää kun kääntyessä odottaa että jalankulkija saa rauhassa mennä tien yli.

Samoin tietyömaita ja loppuvia kaistoja ei osata ennakoida yhtään vaan kaahaillaan sulkevaa kaistaa pitkin ärsyyntyneenä, sitten lopussa huomataan ettei enää mihinkään pääse ja tööttäillään ohitetuille että pitää heti päästää takaisin. Työmaat tuntuvat olevan Helsingissä kyllä loputtomia.

Vierailija
14/84 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annat tilaa liian aikaisin? Jotkut antaa tilaa, vaikka jalankulkija on vasta lähestymässä suojatietä. Silloin monta autoa ehtisi ajaa. 

27 Ajoneuvon ajaminen suojatien yli

Ajoneuvolla suojatietä lähestyttäessä on noudatettava erityistä varovaisuutta ja ajettava sellaisella nopeudella, että ajoneuvon voi tarvittaessa pysäyttää ennen suojatietä. Jalankulkijalle, joka on suojatiellä tai valmistautuu menemään sille, on annettava esteetön kulku.

Vierailija
15/84 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä lie trolli tämä. Aina tietysti annan tietä jalankulkijalle ja raitiovaunulle, sehän on lakikin.

Koskaan näiden 25 vuoden aikana kukaan ei ole töötännyt.  Ja ajan miltei päivittäin. 

Vierailija
16/84 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä Pasterstein nauttisi. On nimittäin rikesakon paikka jos jalankulkija on jo ilmaissut tulevansa suojatielle tai on astunut sille.

Vierailija
17/84 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain kortin yli 20 vuotta sitten mutta edelleen välillä porukka alkaa mesoamaan jos esim. pysähdyn Stop-merkin kohdalle. Viimeksi tuliterä Skodan maasturi lähti ohittamaan oikealta kun olin Stopin kohdalla ja lähellä oli kolari vasemmalta tulevan kanssa.

Ilmeisesti pysähdyt ihan kokonaan ja uudelleen liikkeelle lähteminen kestää kauan. Ei minulle ole kukaan töötännyt, vaikka kortti ollut kohta 40 vuotta. 

Eikö kukaan ole töötännyt jalkakäytävän kohdalla, vaikka annan aina tietä. Mutta en ole ylikohtelias, vaan haen katsekontaktia häneltä, eli en anna tietä, jos joku ihailee maisemia kadun reunassa eikö tee elettäkään tien ylittämisestä. Liikenteen pitää olla jouhevaa.

n57, hki

Vierailija
18/84 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko takana-tööttääjällä eestin kilvet?

Suomeen tulijoiden pitäisi suorittaa ajokoe Suomessa, niin hulluja on ulkomaalaiset autot ja kuskit liikenteessä, ihan kuin eivät tuntisi sääntöjä.

Eestiläiset remppatyypit valkoisilla pakettiautoilla ovat kyllä jopa audikuskeja pahempia kaahareita. Taksikuskit tulevat hyvänä kakkosena.

Vierailija
19/84 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä Pasterstein nauttisi. On nimittäin rikesakon paikka jos jalankulkija on jo ilmaissut tulevansa suojatielle tai on astunut sille.

Viittasin siihen, että jotkut antavat tietä, vaikka ovat monen metrin päässä tien reunasta. 

Vierailija
20/84 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Testatkaapa itse jalankulkijana tota. olen itse testannut ja ollut astuvinani suojatielle silloin kun autoja näkyy hyvän matkan päässä, mutta yksikään ei ole hidastanut, vaan suorastaan kiihdyttänyt, jotta ehtivät suojatielle ensin. Tämä alueella jossa 40 rajoitus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme