HS: Ei kannata auttaa lastaan taloudellisesti, ettei köyhille nuorille tule paha mieli
https://www.hs.fi/suomi/art-2000011391854.html
Minua ei kiinnosta mikään yleinen "epätasa-arvo" jos se tarkoittaa sitä että oman lapseni pitää kärvistellä jos muutkin kärvistelevät.
Nykyisessä paskassa työilmapiirissä ei 2 vuotta sitten valmistuneen työhakemuksiin vastata mitään, vaikka hakisi siivoamaan on toisia hakijoita 1600. CV tarkistettu sekä AI:lla että rekrykonsultilla ja siinä ei mitään vikaa.
Minä laitan lapselle kuussa joitain satasia tai ostan käytetyn auton tms. eikä kiinnosta jos se harmittaa jotain perhettä joka näin ei voi tehdä.
Harmittaa heidän puolestaan mutta ei se niinkään voi mennä että sitten kaikkien pitää kärsiä samalla kun eliitti jakelee ennakkoperintönä miljoonia jälkikasvulleen.
Kommentit (91)
Itse laitan aikuiselle tyttärelle ja pojalle molemmille kuussa 300 kun ei työmarkkinatuen lisäksi ole tuloja joilla elää. Akateemisia ovat. Ei kiinnosta jos raivovassari joka potkaissut lapsen omilleen ilman apua 18v:nä ottaa tästä herneen nenään.
Lisäksi minulla on ihan hyvä palkka ja asuntolaina maksettu. Tuolle rahalle ei ole muuta käyttöä kuin se että se päätyisi indeksirahastoon jonka lapset kuitenkin joku päivä perii.
Ja MITÄÄN tuossa ei puhuttu köyhemmistä. Ap, lukutaito?
Tuliko väärä linkki? Tuossa ei puhuttu mitään tasa-arvosta tms. vaan lähinnä siitä että liiallinen auttaminen voi tehdä nuoresta avuttoman.
Vierailija kirjoitti:
Kyl mä ite oon sitä mieltä et jos itsellä ON resursseja auttaa ni miks ei sitä tekis. Ne resurssit on niitä mitkä vie eteenpäin. Ei kukaa pääse mihinkää yksi, me voidaa lopettaa jo se ajattelu koska se on vääristyny tapa ajatella et ihmiset vaa ponnistaa yksin hyvinvointiin ja rikkauksii, takana on aina resursseja ja mahdollisuuksia mitä on annettu, tottakai oma panos myös mutta ilman resursseja se on vaikeaa pärjätä tässä maailmassa. Tää Suomen kansa on hyvä esimerkki siitä mitä tapahtuu kun rahaa ja pärjäämistä vihataan, kaikki on köyhiä ja huonosti voivia, kukaan auta ketään.
Dynastisesti ajattelevat suvut kuten Wahlroosit jne. petaavat lapsille turvallista tulevaisuutta jo ennen kuin nämä ovat edes syntyneet.
Kultakala-aivoiset max. viikon pituiseen suunnitteluun kykenevät olmit potkivat lapsensa maailmalle ilman mitään tukea "kun niin meillekin tehtiin" ja päivittelevät kun niistä tulee nykytaloustilanteessa jotain peukkunistejä.
Kylläpä ap meni keksimään otsikon omasta päästään. Kukaanhan ei artikkelissa kieltänyt tai arvostellut ketään hyvätuloista rahan antamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Itse laitan aikuiselle tyttärelle ja pojalle molemmille kuussa 300 kun ei työmarkkinatuen lisäksi ole tuloja joilla elää. Akateemisia ovat. Ei kiinnosta jos raivovassari joka potkaissut lapsen omilleen ilman apua 18v:nä ottaa tästä herneen nenään.
Lisäksi minulla on ihan hyvä palkka ja asuntolaina maksettu. Tuolle rahalle ei ole muuta käyttöä kuin se että se päätyisi indeksirahastoon jonka lapset kuitenkin joku päivä perii.
Miks vassari potkisi lapset pois? Ennemmin oikeistolainen, koska ideologiaan kuuluu että jokainen pärjää omillaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko itselläsi luetun ymmärtämisestä 4? Artikkelissa kehotettiin siihen ettei saisi tukea nuoriaan rahallisesti, ettei niille tule paha mieli joilla ei ole rahaa tukea omia lapsiaan. Kärvistellään kaikki vaan solidaarisuudessa.
Ap, artikkelissa ei ollut mitään tuollaista. Mitä ihmettä sekoilet?
Vierailija kirjoitti:
Tuliko väärä linkki? Tuossa ei puhuttu mitään tasa-arvosta tms. vaan lähinnä siitä että liiallinen auttaminen voi tehdä nuoresta avuttoman.
Jännä ettei se tee Erkoista, Ahlströmeistä ja Herlineistä avuttomia vaan he laittavat sen avun poikimaan osakkeisiin, ja saavat verokoneen mukaan enemmän pääomatuloja vuodessa kuin minä saan 250 vuoden työnteolla.
Ap, mitään ei siinä puhuttu köyhistä ja rikkaista, vaan siitä että liiallinen auttaminen voi heikentää lapsen omia taloustaitoja.
Lue juttu uudestaan vaikka vähän hitaammin, jos sitten ymmärrät.
Hiiri poikasilleen kantaa jyviä,
tarkoitukset sen on hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko itselläsi luetun ymmärtämisestä 4? Artikkelissa kehotettiin siihen ettei saisi tukea nuoriaan rahallisesti, ettei niille tule paha mieli joilla ei ole rahaa tukea omia lapsiaan. Kärvistellään kaikki vaan solidaarisuudessa.
Ei todellakaan lukenut mitään tuollaista. Onko sulla useinkin hallusinaatioita?
Vierailija kirjoitti:
"Hän huomauttaa, että joissain tilanteissa vanhemmilta saatu tuki saattaa myös lisätä eriarvoisuutta. Kaikilla nuorilla aikuisilla ei ole vanhempia, joilla olisi mahdollisuutta tai halua tukea."
Miltä tuo artikkelin kohta sinusta kuulostaa, jos ei siltä että pitäisi varoa tukemasta "liikaa" ettei vaan synny "eriarvoisuutta"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut YHTÄÄN MITÄÄN tuollaista, ei kenenkään pahasta mielestä sanaakaan. Ei puhuttu mitään vanhempien varallisuudesta. Varoitettiin vaan liiallisesta paapomisestan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks vassari potkisi lapset pois? Ennemmin oikeistolainen, koska ideologiaan kuuluu että jokainen pärjää omillaan.
Oikeistolaiset antavat massiivisia alkupääomia lapsilleen, esim. moni Hankeniin siirtyvä saa oman yksiön tai kaksion lahjaksi ettei tarvitse maksaa vuokraa. Vastikkeenkin voi kuitata äiti/isä.
Vai että ei saisi tukea liikaa.
Itse saan vanhemmilta tukea vieläkin, vaikka olen jo viisikymppinen. Yleensä annan sen rahan omille lapsilleni., sillä en tarvitse mitään tukea.
Luulen vanhempieni antavan rahaa niin avokätisesti, jotta perintöverot jäisivät pienemmiksi. Antavat sitä myös suoraan kaikille lapsenlapsille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Hän huomauttaa, että joissain tilanteissa vanhemmilta saatu tuki saattaa myös lisätä eriarvoisuutta. Kaikilla nuorilla aikuisilla ei ole vanhempia, joilla olisi mahdollisuutta tai halua tukea."
Miltä tuo artikkelin kohta sinusta kuulostaa, jos ei siltä että pitäisi varoa tukemasta "liikaa" ettei vaan synny "eriarvoisuutta"?
Eihän siinä ole mitään sellaista että jonkun pahan mielen vuoksi ei saisi antaa vaan ihan vaan fakta että jotkut ei pysty antamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut YHTÄÄN MITÄÄN tuollaista, ei kenenkään pahasta mielestä sanaakaan. Ei puhuttu mitään vanhempien varallisuudesta. Varoitettiin vaan liiallisesta paapomisestan
Rikkaat antavat lapsilleen ison osakesalkun tai asunnon kun täyttävät 18 jotta nämä saavat etumatkaa ja helpotusta elämään.
Ja täällä maatiaisia huolestuttaa että lapsi laiskistuu satasen tuesta.
Vasemmiston toimet nimenomaan keskittyvät menestyvien heikentämiseen. Vero on oikeasti laillista varkautta. Jos köyhälle antaa toiselta varastettua rahaa ja kutsuu sitä tueksi, se toimii vain jos loputtomasti jatkaa sitä varkautta ja senkin edellytys on että se kupattava jatkaa menestymistä kaikesta varkaudesta huolimatta eikä muuta toiseen maahan.
Jos sen sijaan köyhää autetaan menestymään omalla työllä, hänen ei tarvitse enää nöyryyttävästi elää toiselta varastamalla ja hän on itsenäistynyt. Se on pysyvä hyvä ratkaisu.
Kyl mä ite oon sitä mieltä et jos itsellä ON resursseja auttaa ni miks ei sitä tekis. Ne resurssit on niitä mitkä vie eteenpäin. Ei kukaa pääse mihinkää yksi, me voidaa lopettaa jo se ajattelu koska se on vääristyny tapa ajatella et ihmiset vaa ponnistaa yksin hyvinvointiin ja rikkauksii, takana on aina resursseja ja mahdollisuuksia mitä on annettu, tottakai oma panos myös mutta ilman resursseja se on vaikeaa pärjätä tässä maailmassa. Tää Suomen kansa on hyvä esimerkki siitä mitä tapahtuu kun rahaa ja pärjäämistä vihataan, kaikki on köyhiä ja huonosti voivia, kukaan auta ketään.