Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka tärkeä on lämmin ateria tai pari per päivä ja miksi? Eikö esimerkiksi voileivillä ja muulla 'kylmällä' selviä yhtä hyvin? Sinkku?

Vierailija
15.08.2025 |

Kun on sinkun talous niin ei huvita aina laittaa sitä lämmintä ruokaa.

Kommentit (126)

Vierailija
121/126 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin ruoka maistuu vaan paremmalta ja tuoksu jo houkuttelee syömään. 

Vierailija
122/126 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voileivillä ei lähde nälkä, vaikka niitä söisi kuinka monta. Olen usein miettinyt, miksi niin on.

Minulla lähtee ihan hyvin kahdella leipäpalalla tai täytetyllä sämpylällä. En kuitenkaan korvaa lounastani leivällä.

Lounaaksi sopii parhaiten kevyt keitto ja kylkeen pala leipää tai sämpylää. Raskas ruoka siirtää verenkierron ruuansulatuselimistöön ja tulee väsymys sekä aivosumu. Joskus töissä tämän huomasin ja ihmettelin suuresti, että miten kollegat kiskovat aivan järkyttäviä lautasia. No, ruuan jälkeen olikin sitten aina erittäin unelias tunnelma. Ei mikään ihme että suomi ei menesty missään kun ymmärrys omasta metaboliikasta ja suorituskyvystä on niin surkea. Mikä lie köyhyys ja nälänhätä -trauma tuohonkin ajaa, että pitää lounaalla mättää saavillinen ruokaa k

Meille on tolkutettu vuosikymmeniä, että lounas on päivän suurin ja tärkein ateria, vanhat tavat istuu tiukassa, vaikka iso lounas kuinka väsyttäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/126 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tosi laiska tekemään lämmintä, saatika "ateriaa". Kolme banaania voi korvata lounaan hyvinkin. 

Olen aina ihmetellyt näitä banaani-ihmisiä jotka kuljettaa sitä hiton banaania joka paikkaan kun se on kuulema hyvä välipala. Eikö siitä tuu vaan enemmän nälkä? Lähteekö sillä muka nälkä?

Se on hyvä välipala. Ja kätevässä pakkauksessa. En minäkään niillä pääruokia korvaa. Olen jo pitkään ostanut vain, jos sattuu olemaan kaupassa vihreitä (normibanaaneja, mutta "raakoja"). En enää pidä kypsästä banaanista, koska liian makea ja suutuntuma "lössö". Noissa glykeeminen indeksi on matalempi ja osin sen hiilihydraatti toimii kuidun tavoin. Siinä on hyvin Kaliumia. Nyt kesällä säilyttänyt niitä jääkaapissa. Kylmänä ihan raikkaita (eikä kypsy huoneenlämmössä nopeasti lisää+ei houkuta banaanikärpäsiä).

Vierailija
124/126 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu voileivästä.

Yksin asuessa tein yhden lämpimän ruuan. Osan pakastin ja loput söin kolmena päivänä. Aamulla söin puuron itse kerätyin mustikoiden kanssa. Ja illalla itse tehtyä leipää pari sämpylää tms.

Kyllä pärjäät voikkareilla. Jos leipä ei ole pelkkää vehnäleipää ja päällä on muutakin, kuin voita ja juustoa.

Salaatin loppu tai eilistä paistia. Tomaatti.

No ihmiset ovat yksilöllisiä. Puutoksia voikkareista pitkällä tähtäimellä tulee.

Söin yhdellä elämän jaksolla vain yhden koulun tarjoaman ruuan päivässä. Monipuolinen, kaikki mitä oli saatavilla. Laihduin 45 kg, en jaksanut edes ovea avata.

Pärjäät tai et. Kroppa on yksilöllinen.

Tuossa laihtumisessa oli kyllä kyse liian vähistä kaloreista, ei ruuan lämpötilasta :D

Ihmisillä on kyllä aika kummallisia harhakäsityksiä ravitsemuksesta. Kana+vihannekset+pasta = kunnon ruokaa, mutta kana+vihannekset+leipä = puutoksia tulee. 

Vierailija
125/126 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön useinkin pelkkää kylmää ruokaa. Kohta laitan broilerifileet uuniin ja sitten kun ne ovat jäähtyneet, teen niistä salaatin, johon laitan kurkkua, tomaattia, sipulia, avokadoa, fetaa, jääsalaattia tms. Toisena ateriana syön kaura-porkkanasämpylän, jonka päälle laitan tonnikalaa, keitetyn kananmunan ja avokadoa. Välipalana syön jäisiä mustikoita kauramaidon kanssa.

Ei leivän syömisenkään tarvitse olla yksipuolista, leivän päälle voi laittaa ihan mitä vaan. Samoin salaatteihin. 

Sinä kuitenkin kypsennät sen broilerin eli teet lämmintä ruokaa vaikka syöt sen kylmänä.

Onhan leipäkin kypsennetty eli lämmintä ruokaa, vaikka sen söisi kylmänä.

Vierailija
126/126 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jää nälkä ja tulee pää kipeäksi jos syön pelkän voileivän, ei herranjumala ihmistä saa haukkua lapsentasolle jääneeksi jos hän syö kaksi lämmintä ateriaa päivässä. Entä jos tämän lukee joku nuori tyttö ja saa täältä vaikutteita saada vaikka anoreksian? Täällä sanotaan että ihmiselle kuuluu jäädä nälkä ja mahan murina ei muka ole nälkää vaan ruuansulatusta ja pitää pitkittää ja pitkittää vähän lisää syömistä että Vatsa tottuu niukkiin linnunannoksiin joita niitäkin saa harvoin ja pitää syödä hitaasti ja pureskella vaivoin että aivot saa kylläisyyshormoni viestin ettei tarvitse syödä niin paljon. Itkettää miten pihalla ihmiset on elämästä nykypäivänä! Ruokaakaan ei netin ammatti av valittajien mukaan saa syödä tarpeeksi vaan pitää jättää kolo masuun. Vielä mitä muita kuinka saada anoreksia viestejä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä