Haluan lentoemännäksi. Mitkä ovat hyvät ja huonot puolet?
Kertokaapa kokemuksianne kiitos! Taustatietoa että olen päälle 30, yh, mutta hyvät tukiverkostot, joten epäsäännöllinen työkin onnistunee. Matkailualan kokemusta on.
Kommentit (224)
Vierailija kirjoitti:
Kiikarissa elättäjä?
Turha toivo etsiä elättäjää
Vierailija kirjoitti:
Miten paljon näkee lentäjiä siinä työssä, muuta kuin ohimennen?
Tähän tietääkö kukaan vastausta?
Vierailija kirjoitti:
Itse olin lentoemäntänä nuorena muutaman vuoden. Aivan mahtavaa duunia siihen aikaan kun ei ollut lapsia jne. Sai arvokasta työkokemusta, näki maailmaa jne. Sitten valmistuin yliopistosta ja jäin akateemisiin töihin. Lapsiakin tuli. Joskus vielä näin lähes 50 v tekisi mieli takaisin taivaalle, mutta ei realistista kuitenkaan enää.
Ja arvatkaapa, mun mies on lentäjä nykyisin eli ilmailu kuitenkin sillä tavalla läsnä minunkin elämässä. Siis silloin kun itse olin emona, oltiin jo yhdessä mutta mies oli muulla alalla (akateeminen). Vasta kolmekymppisenä lähti lentäjäksi. Minä olin silloin jo muissa hommissa ja lapset pieniä. Tuskin minun lentoemännän lyhyellä uralla oli kuitenkaan mitään vaikutusta hänen uravalintaansa :)
Pelkäätkö miehesi pettävän?
Kansainvälistä menoa, se siis plussaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko läski?
En, ihan normaalipainoinen. En siis mikään erityisen hoikkakaan. Sopusuhtainen.
Eli oikeasti olet läski,lentoemoiksi halutaan oikeasti hoikkia ihmisiä.
No kuules menepä suomalaisia lentoemoja katsomaan. Hoikkia on osa, mutta kyllä joukossa on paljon ihan normaalipainoisia ja jopa ylipainoisiakin!
Lihota voi vasta kun on jo töissä. Koulutukseen ei edes normaalipainolla ja rumalla naamalla pääse mitenkään.
No ei kyllä pidä paikkaansa ainakaan Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvät puolet: saa matkustella, kansainvälisyys, mahdollisuus tavata lentäjiä ;)
Huonot puolet: huono palkka, työn yksipuolisuus, epäsäännölliset työajat
Miksi lentäjien tapaaminen on etu?
No sehän on yleisesti tiedossa, että lentoemännät yrittävät iskeä lentäjiä. Ei toki kaikki, mutta aika moni. Eli lentäjistä haaveileville voidaan nähdä työsuhde-etuna.
Tunnen läheiseni kautta (joka on lentäjä) useita muitakin lentäjiä, eikä kenenkään kumppani ole lentoemäntä. Yhden lentäjä-lentäjäparin sen sijaan tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa miten täällä kitistään "huonoista työajoista", vaikka lentoemännillähän on 2/3 kuukaudesta vapaata. Sen yhden kolmanneksen nyt seisoo vaikka päällään tuolla vapaa-ajan määrällä.
Ajatelkaa nyt järjellä hetki: lähes 20 vapaapäivää JOKA IKINEN työkuukausi.
Siinä on jollain viittä päivää viikossa tekevällä ja häthätää 5 viikkoa vuodessa lomailevalla työn orjalla ihmettelemistä.
mistä revit ton 20 vapaata kuukausi? Ei pidä paikkaansa!
Pelkkiä hyviä puolia, hae ihmeessä!
Mikset pyri hakeutumaan lentäjäksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko läski?
En, ihan normaalipainoinen. En siis mikään erityisen hoikkakaan. Sopusuhtainen.
Eli oikeasti olet läski,lentoemoiksi halutaan oikeasti hoikkia ihmisiä.
No kuules menepä suomalaisia lentoemoja katsomaan. Hoikkia on osa, mutta kyllä joukossa on paljon ihan normaalipainoisia ja jopa ylipainoisiakin!
Lihota voi vasta kun on jo töissä. Koulutukseen ei edes normaalipainolla ja rumalla naamalla pääse mitenkään.
No ei kyllä pidä paikkaansa ainakaan Suomessa.
Seuratkaapa vaikka tuota yllämainittua somelentoemäntää niin näette
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sehän on yleisesti tiedossa, että lentoemännät yrittävät iskeä lentäjiä. Ei toki kaikki, mutta aika moni. Eli lentäjistä haaveileville voidaan nähdä työsuhde-etuna.
Tunnen läheiseni kautta (joka on lentäjä) useita muitakin lentäjiä, eikä kenenkään kumppani ole lentoemäntä. Yhden lentäjä-lentäjäparin sen sijaan tiedän.
Finnairin lentäjän vaimona tunnen lukuisia lentäjiä. Joillain on lentoemäntä vaimona, mutta suurimmalla osalla ihan muilta aloilta. On mm. lääkäriä, juristia, sairaanhoitajaa, paljon erilaisia akateemisia, opettajia ym. Laidasta laitaan, pääasiassa kyllä korkeakoulutettuja.
Vierailija kirjoitti:
Mikset pyri hakeutumaan lentäjäksi?
No aika harvalla rahkeet siihen riittää, tai kiinnostus.
Paskaa duunia paskoilla työajoilla ja palkalla. Mutta ulospäin voi esittää glamour-elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä eroa on olla lentoemäntä Finnairilla tai Norralla?
Norralaiset lentää lyhyen matkan lentoja pienemmillä koneilla. Finskillä isommat koneet ja myös kaukolentoja.
..ja isommat lentoemot
Vierailija kirjoitti:
Paskaa duunia paskoilla työajoilla ja palkalla. Mutta ulospäin voi esittää glamour-elämää.
Miksi paska duuni?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä eroa on olla lentoemäntä Finnairilla tai Norralla?
Norralaiset lentää lyhyen matkan lentoja pienemmillä koneilla. Finskillä isommat koneet ja myös kaukolentoja.
..ja isommat lentoemot
Onkos Norralla helpompi päästä? Ja haluavatko norralaiset Finskille siirtyä lopulta?
Haluaisin päästä kymppikerhoon lentoemännän kanssa eli seksiä yläilmoissa lentokoneessa. Luulisin, että tämä onnistuu kun ehdotan riittävän hyvää korvausta kauniille lentoemolle esim paperilapulla. Naiset ovat kuitenkin persoja rahalle kunhan summa riitttävä.
Pelkkä siivoja pilvien yläpuolella. Raskaampaa kuin perinteinen siivoaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Finnairin lentäjän vaimona tunnen lukuisia lentäjiä. Joillain on lentoemäntä vaimona, mutta suurimmalla osalla ihan muilta aloilta. On mm. lääkäriä, juristia, sairaanhoitajaa, paljon erilaisia akateemisia, opettajia ym. Laidasta laitaan, pääasiassa kyllä korkeakoulutettuja.
Mielenkiintoista. Lentäjäthän eivät ole korkeakoulutettuja. Ovat siis puolisoitaan alemmalla tasolla.
Sen kun hakemaan