Maksaisitko edelläolevan ostoksia kassalla, jos hänen rahansa eivät riitä?
Itse olen pari kertaa maksanut. Toisella kertaa mummelilta jäi puuttumaan jokunen euro ja annoin ne hänelle. Toisella kertaa annoin rahaa pariin valmisruoka-ateriaan, jotka edelläoleva alkoholisoitunut mies jätti ostoksistaan pois. Hän otti ruuat pois ja jätti oluet, kun rahat eivät riittäneet, joten annoin hänelle rahaa niin että ruuatkin tulivat mukaan.
Kommentit (169)
Ainoastaan kerran olen nähnyt tapauksen jossa lapsella ei raha riittänytkään jätskiin ja tuolloin myyjä otti puuttuvan osan heidän omasta tippikipostaan.
Jos on mahdollisuus, eli itsellä on tarpeeksi rahaa.
Kyllä! Mutta ei vielä ole tullut tilaisuutta, kerran edellä olevalla lapsella ei riittänyt rahat niin myyjä maksoi ostokset loppuun. Asun ulkomailla jossa on hyvin köyhiäkin ihmisiä. Toki nykyään on varmaan Suomessakin.
Maksan jos itsellä on sillä hetkellä sen verran että pystyn, olen melko pienituloinen itse.
En pysty. Ei ole varaa käydä kaupassa.
Kyllä, pari kerta lapsille maksanut, aikuisia ei kohdalle ole sattunut.
Maksoin kerran junassa liputtoman nuoren lipun.
Jos vain rahaa olisi, niin voisi maksaa. Sitä tuskin on kovin paljoa, ehkä kolikkoa.
Kymmeniä vuosia sitten maksoin tuntemattomien lasten ostoksista osan.
En muista mitä oli ja paljonko. Kymmeniä pennejä kai.
Enkä ole pedofiili tai muutenkaan perusta lapsista. Tai aikuisista.
Kyllä.Olen näin pari kertaa tehnytkin.Myös maksanut lapsen,jolta puuttui rahaa bussiin.
Samoin bussissa, jos jollain olisi bussikortin saldo loppu eikä varaa maksaa niin voisin maksaa matkan ja varmaan moni muukin. Tämäkin siis ulkomailla. En tiedä miten Suomessa nykyään maksetaan busseissa.
Voisin maksaa, kerran oli tilanne jossa en hoksannut reagoida tarpeeksi nopeasti tämmöisessä tapauksessa (joku viidenkympin ruokalahjakortti ei toiminutkaan) ja harmittaa vielä parin vuoden päästäkin oma hitauteni.
Aina maksan, se on ihan periaate.
Mulla olis just sillon työpuhelu meneillään.
Vierailija kirjoitti:
Voisin maksaa jos olis joku hyvän näköinen pimu siinä. Mutta kyllä vähintää pitäs sitte ottaa suihin
No voithan ottaa jos välttämättä haluat, vaikka kyllä ärsyttää se odottelu kassajonossa sitten.
Joskus maksoin lapsen ostokset (1 maitotölkki) oli ilm. äidin/isän pankkikortilla hakemassa, ehkä 7-8 vuotias, eikä kortti myyjälle kelvannut. (Tulin tilanteeseen myöhässä, en varmaan miksi, eikö rahaa ollut vai oliko pin-koodia kysynyt?)
Lapsi oli kuin peura ajovaloissa hämillään lähdössä pois, kysyin myyjältä eikö muuta ostoksia ollut, ja maksoin, lapsi vaikutti helpottuneelta ja kiitti :)
Tottakai, se pieni hinta et saa jonkun iloiseksi