Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän mielestä ok, että anoppi toimii näin?

Vierailija
14.08.2025 |

Läheinen ihminen menehtynyt, siitä kerrottu anopille, anoppi sitten mennyt kertomaan asian muille. Tämä läheisensä menettänyt ihminen ei ehtinyt kertoa asiasta, koska anoppi juorusi siitä jo muille. Onko tämmöinen teidän mielestä ok? Minusta tämmöinen on aika mautonta. Ei oo minkäänlaista kunnioitusta tätä läheisensä menettänyttä ihmistä kohtaan.

Onko tämä ok teidän mielestä?

Kommentit (119)

Vierailija
81/119 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lehdissä on usein, nettilehdissä jo samanakin päivänä,   xxx. Kuoli varhain tänä aamuna. 

Vierailija
82/119 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan ok. Ensin kerrotaan lähimmille ihmisille tai niille joille omainen kokee tärkeimmäksi kertoa, ja he kertovat eteenpäin. Ei sureva ihminen yleensä jaksa käydä kaikkia läpi ja miettiä, kenelle kaikille pitää ilmoittaa. Ja on ihan luonnollista, että uutisen kuullut haluaa kertoa kuolemasta omille läheisilleen heti. 

Kyllä meillä suvussa ainakin "puhelin käynyt kuumana"  kun joku sisarus, puoliso, heidän lapsensa kuollut.  Siten säästyy sen järkyttyneen lähimmän rasituskin. 

Kun kälyni kuoli, lapsensa soittivat , voisitko muille sisaruksillesi ja äksän kummilapsille ilmoittaa.   Olin läheisin tämän kälyn kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/119 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa muutama ihminen ymmärsi, että läheisten tehtävä on ilmoittaa kuolemasta, ei anopin.

Olen järkyttynyt, miten hukassa ihmisillä on käytöstavat 🙄

Ap

No miksi SINÄ menit möläyttämään?

Vierailija
84/119 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia mielensä pahoittajia. Huh huh. 

Vierailija
85/119 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täältä kyselet? Äitisi on anopin kanssa sanaa ikäluokkaa, kysy siltä.

Vierailija
86/119 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni anopilla oli oikeus kertoa, ei se juoruilua ole. Ei kai kuolema ole salaisuus. Olisitte sanoneet, ettei puhu kellekään, jos niin toivoitte.

Eihän tässä nyt siitä ole kysymys että on salaisuus, vaan siitä, että itse asianomainen ei ehtinyt kertoa asiasta.

Ap

Miksi sinä sitten juorusit ennen kuin asianomainen ehti kertoa?

Miten se kuollut eli asianomainen olisi tiedoittanut kuolemastaan?

Kuules, kuoleman hetkellä on helpotus kun ei itse tarvitse soitella vaan joku muu hoitaa asian.

Et ole himmelin kirkkain tuohus näemmä.

Että oikein tuohus himmelissä.

Vierailija
87/119 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa että ap on loukkaantunut kun anopille ilmoitettiin ensimmäisenä ja siten ehkä oletettiinkin hänen kertovan lapsilleen.  Niin se monesti menee,  aikuisille lapsille tieto lähetetään vanhemman kautta tämmöisistä.

Anoppi saatetaan kutsua hautajaisiin. Ei enää hänen lastensa perheitä.  Avecina ja saattajina ehkä yksi.

Olen ollut "kymmenissä" sukujen hautajaisissa joihin ei aikuisia lapsia ole kutsuttu,  kuin vainajan omat. 

Vierailija
88/119 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapurin eukko se tiedotti minulle, ketkä ovat kuolleet lähiseudulla. En ole heille mitään sukua. Että sellaista se vaan on.

Vierailija
89/119 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehkä sitten liian nuori, mutta en ymmärrä mitä väliä sillä on, kuka kuolemasta ilmoittaa. Asian ikävä tola ei muutu siitä mihinkään, oli kertojana sitten anoppi, paavi tai joulupukki.

Ehkä eri asia jos kuolema olisi ollut erityisen traaginen murha ja tämä anoppi siitä oikein retostellen kertoilisi eteenpäin esittäen omia salaliittoteorioitaan.. mutta ihan normaali kuolema? Jankasen Matti muuten on menehtynyt tässä vastikään, en näe tällaisessa mainitsemisessa mitään pahaa, simppeli fakta.

N32

Vierailija
90/119 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka siis kuoli ja kenelle anoppi ehti kertomaan ennen aikojaan? Läheinen ei oikein selvitä asiaa.

Vierailija
91/119 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä anoppi ei ymmärtänyt, että tietoa ei saisi jakaa eteenpäin. Jälkiviisaana voisi pohtia, olisiko anopin pitänyt hoksaa kysyä tai toisaalta sen toisen henkilön sanoa, että tieto on kerrottu anopille luottamuksellisesti eikä suotavaa kertoa muille. Harmillinen väärinkäsitys tapahtunut. Tuskin anoppi on halunnut loukata ketään.

Vierailija
92/119 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni anopilla oli oikeus kertoa, ei se juoruilua ole. Ei kai kuolema ole salaisuus. Olisitte sanoneet, ettei puhu kellekään, jos niin toivoitte.

Eihän tässä nyt siitä ole kysymys että on salaisuus, vaan siitä, että itse asianomainen ei ehtinyt kertoa asiasta.

Ap

No ois kannattanut tää keskustelu käydä ensin. 

Vierailija
93/119 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko teidän vai tarkoitus pitää tän tyypin kuolema salaisuutena?

Kyllä kun minä  ensikertalaisena ominkäsin kerätyistä tateista hänelle sienimunakkaan valmistin.....

Ap

Vierailija
94/119 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus hävittää vainaja ja kertoa hänen muuttaneen brasilian viidakkoon,  pertti on menossa brasseihin ja oli tarkotus että laittaa kortin sieltä.  "Hei täällä ei kännylle tolppaa"

Anoppi meni pilaamaan koko jutun.

Vierailija
95/119 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok. On joskus parempi että mahdollisimman moni tietää suht pian tapahtuneen jälkeen ettei tarvitse joka paikassa jokaiselle erikseen kertoa, että henkilö x on kuollut. 

Vierailija
96/119 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähiomaisten kuuluu ilmoittaa kuolemasta lähipiirille. Jos minun äitini kuolee, on minun tehtävä ilmoittaa siitä hänen sisaruksilleen eikä heidän pidä alkaa soittelemaan toisilleen ennen kuin olen ehtinyt ilmoittaa kaikille heille henkilökohtaisesti. He voivat kyllä kertoa omille lapsilleen, mutta sitäkään ei pidä tehdä siltä istumalta, jos vaarana on, että joku sisaruksista kuulee sen takia asiasta ennen kuin minä olen ehtinyt ilmoittaa. Näin se nyt vain menee hyvien tapojen mukaisesti. Pitää malttaa päivä tai pari ennen kuin alkaa soittelemaan muille ellei erikseen pyydetä tekemään niin, jotta lähiomaisilla on riittävästi aikaa olla henkilökohtaisesti yhteydessä kaikkein läheisimpiin. Jos on muusta syystä yhteyksissä jonkun kanssa, niin silloin asiasta saa toki kertoa, ei sitä tarvitse salailla.

Vierailija
97/119 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu anoppi kun ei kertonut, että aloittajalla on useita seksi seikkailuita alaikäisten kanssa!

Vierailija
98/119 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähiomaisten kuuluu ilmoittaa kuolemasta lähipiirille. Jos minun äitini kuolee, on minun tehtävä ilmoittaa siitä hänen sisaruksilleen eikä heidän pidä alkaa soittelemaan toisilleen ennen kuin olen ehtinyt ilmoittaa kaikille heille henkilökohtaisesti. He voivat kyllä kertoa omille lapsilleen, mutta sitäkään ei pidä tehdä siltä istumalta, jos vaarana on, että joku sisaruksista kuulee sen takia asiasta ennen kuin minä olen ehtinyt ilmoittaa. Näin se nyt vain menee hyvien tapojen mukaisesti. Pitää malttaa päivä tai pari ennen kuin alkaa soittelemaan muille ellei erikseen pyydetä tekemään niin, jotta lähiomaisilla on riittävästi aikaa olla henkilökohtaisesti yhteydessä kaikkein läheisimpiin. Jos on muusta syystä yhteyksissä jonkun kanssa, niin silloin asiasta saa toki kertoa, ei sitä tarvitse salailla.

Yleensä pyydetään muita viemään tietoa eteenpäin.  Sisarus voi olla läheisempi puhumaan asiasta kuin vieraaksi jäänyt vainajan lapsi.

Vierailija
99/119 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun mielestä äitisi siskot eivät ole tarpeeksi läheisiä keskenään, että voisivat kertoa toisilleen siskonsa kuolemasta?! Pari päivää pitäisi vaan odotella ettei vaan kerro vahingossa siskolleen toisen siskon kuolemasta? Ne siskot ovat tunteneet äitinsä kauemmin kuin sinä, miksi sinä voisit sanella kuka kertoo kenelle ja milloin?

Vierailija
100/119 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä pyydetään muita viemään tietoa eteenpäin.  Sisarus voi olla läheisempi puhumaan asiasta kuin vieraaksi jäänyt vainajan lapsi.

Kyllä, mutta sitä ei pidä tehdä, ellei nimenomaan pyydetä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän