Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän mielestä ok, että anoppi toimii näin?

Vierailija
14.08.2025 |

Läheinen ihminen menehtynyt, siitä kerrottu anopille, anoppi sitten mennyt kertomaan asian muille. Tämä läheisensä menettänyt ihminen ei ehtinyt kertoa asiasta, koska anoppi juorusi siitä jo muille. Onko tämmöinen teidän mielestä ok? Minusta tämmöinen on aika mautonta. Ei oo minkäänlaista kunnioitusta tätä läheisensä menettänyttä ihmistä kohtaan.

Onko tämä ok teidän mielestä?

Kommentit (119)

Vierailija
1/119 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin äitini kuoleman jälkeen ilmoitin kuolemasta parille ihmiselle ja toivoin, että he ilmoittaisivat eteen päin. 

Vierailija
2/119 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikkoa käytöstä anopilta. Kylän juoruämmä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/119 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni anopilla oli oikeus kertoa, ei se juoruilua ole. Ei kai kuolema ole salaisuus. Olisitte sanoneet, ettei puhu kellekään, jos niin toivoitte.

Vierailija
4/119 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok. Vastaavien möläytysten takia on on opittu että anopille ei kerrota mitään. Ihan huvittaa kun nykyään suureen ääneen sitten valittaa että miksi hänelle ei ole kerrottu?! Kun jälkikäteen ihan muualta saa tietää.

Vierailija
5/119 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo nyt ok ole. Miksi asiasta kertottu ensimmäisenä anopille? Itse en olisi kertonut, kun tietäisin, miten siinä käy.. 

Vierailija
6/119 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ok. Vastaavien möläytysten takia on on opittu että anopille ei kerrota mitään. Ihan huvittaa kun nykyään suureen ääneen sitten valittaa että miksi hänelle ei ole kerrottu?! Kun jälkikäteen ihan muualta saa tietää.

Sama, mitään omia asioita ei kerrottu, siis minä anopille/puoliso äidilleen, ei jaksettu sitä päivittelyä ja höösäämistä.

Vierailija
7/119 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni anopilla oli oikeus kertoa, ei se juoruilua ole. Ei kai kuolema ole salaisuus. Olisitte sanoneet, ettei puhu kellekään, jos niin toivoitte.

Eihän tässä nyt siitä ole kysymys että on salaisuus, vaan siitä, että itse asianomainen ei ehtinyt kertoa asiasta.

Ap

Vierailija
8/119 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoleman kanssa on vähän sama juttu kuin syntymän, että ei pysy pitkään salassa. Anoppi ei ehkä tullut edes ajatelleeksi, että tämä ei VIELÄ ole yleistä tietoa.

Olin äskettäin paikalla erään ihmisen kuollessa ja kysyin hänen lähimmältä omaiseltaan, saako siitä kertoa. Hänelle oli itsestään selvää, että tietenkin saa. Miksi suotta huolestuttaa muita ihmisiä sillä, että ihmettelevät kuin ei vastaa puhelimeen, ei tule sovittuun tapaamiseen ja muutenkin on tavoittamattomissa.

Vierailija
9/119 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko teidän vai tarkoitus pitää tän tyypin kuolema salaisuutena?

Vierailija
10/119 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai kielsitte srk nimen julkaisemisesra kirkollisissa ilmoituksissa, jätitte kiellon ettei stk saa antaa tietoa kuolemasga, hautajaispäivästä eikä hautapaikasta kenellekään.

Mitä salaista liittyy henkilön kuolemaan?

Vierailija
11/119 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä nyt siitä ole kysymys että on salaisuus, vaan siitä, että itse asianomainen ei ehtinyt kertoa asiasta.

Ap

Miksi sitten kerrottiin ensimmäiseksi anopille? Olisi ollut parempi kertoa ensin niille muille, joille se tieto oli merkityksellinen.

Vierailija
12/119 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko teidän vai tarkoitus pitää tän tyypin kuolema salaisuutena?

B

Ne aikoo teeskennellä että hän on elossa. Laittavat tekstareita ja kortteja espanjasta vainajan nimellä.

Vierailija
13/119 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok. Itselle käynyt sama, en tykännyt, nykyään emme kerro mitään. Sitten ihmetellään kun pidämme asiat itsellämme. No, hän on itse omalla toiminnallaan halunnut, että asiat menee näin.

Vierailija
14/119 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok. Minä pysyisin jatkossa hiljaa anopille kaikesta, kerta ei pysty pitämään suutaan kiinni.

Vierailija
15/119 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi sinä sitten juorusit ennen kuin asianomainen ehti kertoa?

Vierailija
16/119 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin olin ihan tyytyväinen kun kumpikin suku otti asiakseen levittää mieheni kuolintieto yhdelle kerrottuani. Itse en olisi jaksanut.

Vierailija
17/119 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mikä ihmeen asianomainen? Itsehän tekin sitten olitte heti juoruamassa anopille, mikäli ette näitä ihmeen asianomaisia ole.

Vierailija
18/119 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oho, ja te menitte laukomaan asian ensimmäiseksi anopille. Miksi ette odottaneet, että se läheinen tiedottaa omista asioistaan?  Vanha sanonta, pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin.

Vierailija
19/119 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kysymys, että olisi salaisuus vaan pointti oli se, että läheinen ei itse saanut asiasta kertoa anopin puolensa suvulle, koska anoppi ehti ensin.

Ap

Vierailija
20/119 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi sinä sitten juorusit ennen kuin asianomainen ehti kertoa?

Miten se kuollut eli asianomainen olisi tiedoittanut kuolemastaan?

Kuules, kuoleman hetkellä on helpotus kun ei itse tarvitse soitella vaan joku muu hoitaa asian.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi