Miten toimeentulotuella elävillä naisilla on varaa kosmetiikkaan?
Itselläni ei meinaan ole. En enää meikkaa enkä värjää hiuksia. Käytän vain halpaa shampoota ja yhtä rasvaa.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Tatuointeja tällä toimeentulotuki väellä riittää kyllä.
Tiedän tuollaiset. Tuhlaavat rahansa tatuointeihin, lävistyksiin ym ja röyhkeästi kerjäävät vanhemmiltaan rahaa ja ruokaa. Typerimmät jättävät vuokransa maksamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On mulla ainakin. En tiedä mihin te hassaatte rahanne, jos ei ole varaa kolmen kuukauden välein ostaa 15 euron shampoota tai ripsiväriä.
Mun shampoot ja ripsarit maksaa noin 2-3e.
meikkivoide maksaa jo 50-80e jos yhtään järjellisen hyvän omalle iholle ok, ripsiväri 10e, peitevoide n 15e,valokynä 20e, rajauskynät n10-15e, poskipunat n 20-70e,huulipunat 10-60e, h.kiillot n 15e.
seerumit n 30-100e. kynnenkovettaja,värilakka,päällyslakka kpl n 10-20e.
kampaamo 3kk välein 130e.
eli joku ostaa vaikka lidlin kosmetiikkaa muka kympillä kaikki, no eihän sillä saa kuin yhden max kaksi tuotetta. onneksi tuotteita ei kerralla osta kukaan vaan kun porrastaa noi ja kun ei juo,tupakoi,kapakoi ja tekee itse suurimman osan ruokia,ei lemmikkiä, niin saa kyllä k
meikkivoide maksaa jo 50-80e jos yhtään järjellisen hyvän omalle iholle ok, ripsiväri 10e, peitevoide n 15e,valokynä 20e, rajauskynät n10-15e, poskipunat n 20-70e,huulipunat 10-60e, h.kiillot n 15e. seerumit n 30-100e. kynnenkovettaja,värilakka,päällyslakka kpl n 10-20e. kampaamo 3kk välein 130e.
Halvalla pääsevät tietävät, ettei sinun listasi tuotteita kaikkia edes tarvita. Ja että halvempiakin vaihtoehtoja löytyy niistä tuotteista, mitä tarvitaan. Esimerkiksi huulikiiltoa saa jo muutamalla eurolla: "MUA Make Up Academy Hydra-Juice Peptide Lip Balm 10 g - Heartfelt Hun huulikiilto, 3,25 €", Prismasta.
Ja tuo kampaamo 130 €, mitä h*ttoa?! Useita kymppejä halvemmalla saa tukkansa siistiksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tuollaiset. Tuhlaavat rahansa tatuointeihin, lävistyksiin ym ja röyhkeästi kerjäävät vanhemmiltaan rahaa ja ruokaa. Typerimmät jättävät vuokransa maksamatta.
Veikkaan, ettet edes tunne yhtään tatuoitua. 😂
Esimerkiksi Tokmannilta saa ripsarin, rajauskynän, huulipunan ja peitevoiteen 10 eurolla. Kymmenen euroa on toki iso raha, mutta eihän meikkisettiä tarvitse ostaa joka kuukausi. Käytöstä riippuen voi riittää vuodenkin eli alle euron kuukausi.
Toimeentulotukea saavalla ei voi olla varaa meikkeihin tai muuhunkaan, silloin tuki on liian iso. Ihminen ei tarvitse köyhänä, kuin unilääkkeitä ja rauhoittavia tai muita päihteitä kestääkseen köyhyyden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi en tunnekaan heitä henkilökohtaisesti. En halua olla heidän kanssaan tekemisissä.
Shampoot ja rasvat sekä perusmeikit marketista tai Normalista.
Vierailija kirjoitti:
Rahaa jää vaikka mihin jos hakee kaikki ruokansa leipäjonoista.
Ei sieltä niin paljon ruokaa saa. Kerran viikossa saa hakea. Kassissa on muutama vanhentunut tuote.
Siriina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kympillä saa perusmeikit. Eihän niitä tarvitse koko ajan ostaa.
Ja jos töitä aikoo saada asiakaspalvelussa, ulkonäkö on aika keskeinen asia, mihin työnantaja kiinnittää huomiota.
Aspatyöt - pitääkö noihin meikata, siksikö mulla ei ole natsannut?
Eikö riitä asenne, vuorovaikutustaidot, siisti habitus?
Riittää. Itse ihmiset ovat ottaneet tavakseen laittaa tekoripset ja -kynnet yms. nykyajan hömpötykset. Työnantaja ei ainakaan sellaisia härpäkkeitä, tai edes meikkiä, voi edellyttää hankkimaan ja käyttämään.
No mihin sulla rahat menee? Kyllä siitä jää "huvittelurahaa" ainakin joku 150 e. Sen voi käyttää kukin mihin haluaa. Joku käyttää meikkeihin, toinen harrastuksiin, kolmas vaikka päiväreissuun toiseen kaupunkiin.
Mihin sä käytät rahaa? Jos haluat meikkejä niin älä käytä rahaa siihen mihin tässä kuussa käytit vaan ens kuussa osta sillä rahalla meikkejä sen sijaan tai käy kampaajalla tai mitä ikinä. Onko sulla esim liikaa suoratoistopalveluja? Tai osamaksulla osteltu liikaa jotain ja rahat menee niihin osamaksuihin joka kuukausi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi en tunnekaan heitä henkilökohtaisesti. En halua olla heidän kanssaan tekemisissä.
😱 Juu. Hui hui.
Vierailija kirjoitti:
Katselin näitä muualta tulleita Prisman meikkihyllyllä jotka käyvät leipäjonossa.
Oletko käynyt seuraamassa heitä myös leipäjonossa, siis samoja henkilöitä, vai mihin väitteesi perustat.
Essencellä ja Catricella hyviä perusmeikkejä, esim. kynät, peitevärit ja kynsilakat. Normalissa taas hyviä poskipunia, aurinkopuutereita, ripsivärejä, kynsilakkoja, ihonhoito-ja hiustuotteita. S-kaupoissa Joanna-hiusvärit alle 4e. Lidlissä meikinpoistoaineet, höylät ja vaahdot hyviä ja edullisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahaa jää vaikka mihin jos hakee kaikki ruokansa leipäjonoista.
Ei sieltä niin paljon ruokaa saa. Kerran viikossa saa hakea. Kassissa on muutama vanhentunut tuote.
Meillä jakaa SPR, helluntai ja joku ihme kirkko joka viikko eri päivinä. Moni käyttää kaikkia. Sitten Sininauha tarjoaa vielä kerran viikossa ilmaisen aamiaisen. Siellä on laidasta laitaan kaikkea.
Mistä noita köyhiä oikein sikiää elämään muitten rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miksei olisi? Siitähän jää melkein 600e kaikkien laskujen jälkeen. Enemmän se on kun monella työssäkäyvällä.
Lukisitko aloituksen uudestaan. Kyse oli toimeentulotuesta, josta maksetaan myös ne laskut, joita ei makseta erikseen kuten puhelin, matkat ym.
Nimenomaan toimeentulotuki. Perusosa aikuiselle on 593e. Matkat? Pitäisikö nekin erikseen maksaa toimari asiakkaalle?? Puhelinlasku on 15e kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuen perusosa tarkoittaa, että pakollisten menojen jälkeen pitää jäädä 590 euroa käyttörahaa kuukaudessa. Itselläni se menee näin: 300 euroa ruokaan ja pesuaineisiin, 50 euroa HSL kk kortti, 100 euroa humputteluun eli leffaan, baariin jne, ja loput 140 kosmetiikkaan, vaatteisiin jne eli mitään satasen voidetta en osta vaan kylään tarjouksia
Porvoossa ei näköjään tarvitse puhelinta, nettiä tai paljon muutakaan.
Vierailija kirjoitti:
Esim. jos ei saa elareita tsimaksaa liuan suuria asumiskuluja voi valittaa, että ei ole tarpeeksi rahaa. Siinä joku kosmetiikka ei hirveästi paina ellei niihin yli 50€ laita per kk. onhan aikuisen omiin kuluihin varattu se 600€ kk?
Jos vaikka asumismenot 400€ ylisuuret en keskittyisi siihen mitä pitäisi ostaa ja mitä ei. . Rahaa pitää jäädä xxxx verran käutyäköön siitä sitten mitä haluaa mihinkin ja lapsille tarpeelliset. Omat tarpeet voi itse määritellä.
Jos ei jää xxxx summaa pitää miettiä miksi? Onko Kelan laskelmissa virhe? Periaatteessa Suomessa ei pitäisi olla mshdollista, että jollekin e jää omiin kustannuksiin tai lastensa elättämiseen tiettyä minimisummaa?
Kerään ei voi myöskään pakottaa kenenkään toisen elätiksi, vasn henkilö saa itse valita ottaako rahat Kelalta vai hankkiiko puolison elättämään. Vapaassa maassa toimitaan niin.
Itse muutin halvempaan asuntoon ja nyt saan täyden perusosan verran (590e/kk) käteen menojen jälkeen. Mulle on tärkeämpää elää ja pitää hauskaa kuin kituuttaa hienossa ja kalliissa asunnossa (imagosyistä ajattelin ensin niin tehdä, mutta sitten järkiinnyin)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On mulla ainakin. En tiedä mihin te hassaatte rahanne, jos ei ole varaa kolmen kuukauden välein ostaa 15 euron shampoota tai ripsiväriä.
Mun shampoot ja ripsarit maksaa noin 2-3e.
meikkivoide maksaa jo 50-80e jos yhtään järjellisen hyvän omalle iholle ok, ripsiväri 10e, peitevoide n 15e,valokynä 20e, rajauskynät n10-15e, poskipunat n 20-70e,huulipunat 10-60e, h.kiillot n 15e.
seerumit n 30-100e. kynnenkovettaja,värilakka,päällyslakka kpl n 10-20e.
kampaamo 3kk välein 130e.
eli joku ostaa vaikka lidlin kosmetiikkaa muka kympillä kaikki, no eihän sillä saa kuin yhden max kaksi tuotetta. onneksi tuotteita ei kerralla osta kukaan vaan kun porrastaa noi ja kun ei juo,tupakoi,kapakoi ja tekee itse suurimman osan ruokia,ei lemmikkiä, niin saa kyllä k
Ok. Mun meikkivoide maksoi tarjouksessa 8,90€ ja ripsiväri ihan normaalihinnalla 3 90€. Molemmat ostettu toukokuussa ja molempia on vielä jäljellä. Kajal, eyeliner, huulipunat ja luomivärit kestävät ikuisuuksia, en edes muista milloin nuo on ostettu, ei ainakaan tänä vuonna. Mitään valokyniä tai seerumeita en käytä. Kynsilakkoja on monta pulloa koska nekin kestää vaikka kuinka pitkään. Viimeisimmän ostin Tokmannilta hurjaan 70:n sentin hintaan. Saahan sitä maksaa itsensä kipeäksi jonkun merkin vuoksi, mutta huomattavasti halvemmallakin pääsee ja hyvältä näyttää.
Hiusten värjäys 10e, ripsiväri 10e, kulmien kestoväri 10e, muu kosmetiikka 30e. Näitähän ei joka kk ostella eikä kaikkea kerralla.