Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimeentulotuella elävillä naisilla on varaa kosmetiikkaan?

Vierailija
13.08.2025 |

Itselläni ei meinaan ole. En enää meikkaa enkä värjää hiuksia. Käytän vain halpaa shampoota ja yhtä rasvaa. 

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Värjään tukan hennalla ja samat meikit menee pitkään. Kohta täytyisi katsella uusi ripsiväri kun vanha on ollut kauan, niin käyn varmaan Normalista katsomassa jonkun edullisen. Yksi mikä on vähän kirpaissut on aurinkorasvat, tarpeellinen mutta ihmeen kalliita nykyään. 

Lidlin Cien-merkkiset ovat aika edullisia aurinkorasvoja, 5€ pintaan maksaa.

Vierailija
62/82 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaaminen kiellettävä toimeentulotuella eläviltä naisilta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kitkutin monta vuotta opiskelijana n. 200-300 € kuukausibudjetilla, joten siihen nähden toimeentulotuki on luksusta. Mullahan on nyt varaa vaikka mihin ja yleensä sukanvarteenkin jää ainakin satanen kuussa. 

Vierailija
64/82 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, sen voi kieltää heti sen jälkeen, kun tupakointi, kaljan juonti ja tatuointien ottaminen on kielletty.

Vierailija
65/82 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, sen voi kieltää heti sen jälkeen, kun tupakointi, kaljan juonti ja tatuointien ottaminen on kielletty.

Kaikki kiellettävä toimeentulotuella eläviltä naisilta. Heidät on siirrettävä tiloihin, joissa herrasväki voi käydä antamassa välttämättömyyksiä.

Vierailija
66/82 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mulla ainakin. En tiedä mihin te hassaatte rahanne, jos ei ole varaa kolmen kuukauden välein ostaa 15 euron shampoota tai ripsiväriä.

15 euron shampoota? Eiköhän suurin osa tt-tuella olevista osta parin euron shampoota. En mä varakkaampanakaan ole varmaan ikinä ostanut noin kallista shampoota.

Köyhän pelastus on Essencen meikit, melkein kaikki tuotteet maksaa alle vitosen, monet ihan pari euroa vaan. 

Vierailija
67/82 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole eläissäni saanut tt-tukea mutta suurimman osan meikkituotteista olen aina ostanut alennuksessa murto-osalla normaalista hinnasta. Sama koskee kosteusvoiteita yms. Nytkin Cittari myy Lumenen perus päivä/yövoidetta 5e/purkki. Kannattaa ostaa varastoon kun saa edullisesti.

Vierailija
68/82 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole eläissäni saanut tt-tukea mutta suurimman osan meikkituotteista olen aina ostanut alennuksessa murto-osalla normaalista hinnasta. Sama koskee kosteusvoiteita yms. Nytkin Cittari myy Lumenen perus päivä/yövoidetta 5e/purkki. Kannattaa ostaa varastoon kun saa edullisesti.

Toimeentulotuki on niin pieni, ettei rahat välttämättä riitä yhteenkään tuotteeseen silloin kun siinä on hyvä alennus. Puhumattakaan siitä että niitä ostaisi varastoon asti. 

Vierailija
69/82 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mee vaan pois. sittenhän sillä rahalla ei saa tehdä mitään,monet tupakoi, juo, matkustyaa, syööööööö ,harrastaa,,sehän on elämiseen jotta ihminen voi hyvin,jokainen elää muutenkin eri lailla,eri tarpeet. huoliteltu habitus tärkeää jo hyvinvoinnin vuoksi ja työhaastattelut jne. elämä näyttää valoisamalta kun on ihmisarvoinen ulemus ..  ja joku laittaa sitä rahaa asumiseen siltä osin mitä as tuki ei hyvitä ,jos juuri se asunto on itselle hyvä. joku pitää koiraa jne..

Vierailija
70/82 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On mulla ainakin. En tiedä mihin te hassaatte rahanne, jos ei ole varaa kolmen kuukauden välein ostaa 15 euron shampoota tai ripsiväriä.

15 euron shampoota? Eiköhän suurin osa tt-tuella olevista osta parin euron shampoota. En mä varakkaampanakaan ole varmaan ikinä ostanut noin kallista shampoota.

Köyhän pelastus on Essencen meikit, melkein kaikki tuotteet maksaa alle vitosen, monet ihan pari euroa vaan. 

t-t asiakaskin maksaa shampoo ja hiusseerumit kpl noin 18-25 e. usko tai älä. aika riittoisia ja tilaa netistä laatutuotteet jotka kampaamotasoa. 

Vierailija
71/82 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asuu sellaisessa paikassa, jossa on koulusalonki, eli ammattikoulun parturikampaamo lähellä, niin kannattaa sellaisissa paikoissa käydä parturissa/kampaajalla/kauneudenhoidossa. On edullisempia kuin normaalit paikat.

Vierailija
72/82 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun shampoot ja ripsarit maksaa noin 2-3e.

meikkivoide maksaa jo 50-80e jos yhtään järjellisen hyvän omalle iholle ok, ripsiväri 10e, peitevoide n 15e,valokynä 20e, rajauskynät n10-15e, poskipunat n 20-70e,huulipunat 10-60e, h.kiillot n 15e.

seerumit n 30-100e. kynnenkovettaja,värilakka,päällyslakka kpl n 10-20e.

kampaamo 3kk välein 130e.

eli joku ostaa vaikka lidlin kosmetiikkaa muka kympillä kaikki, no eihän sillä saa kuin yhden max kaksi tuotetta.  onneksi tuotteita ei kerralla osta kukaan vaan kun porrastaa noi ja kun ei juo,tupakoi,kapakoi ja tekee itse su

kyllä raidat  ja kevyt muoilu pitkiin on vaan 130- 214e halvimmillaan laatutuotteella. ja laatukosmetiikka maksaa ja ei allergiariskiä. kunnon ehostus tasokkaasti vaatii tietyn paketin ,kokonaisuus,mutta eihän niitä joka kk osteta. kampaamo kk ei sitten ostoksia ja porrastaa, niin onnistuu. 

Vierailija
73/82 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi Tokmannilta saa ripsarin, rajauskynän, huulipunan ja peitevoiteen 10 eurolla. Kymmenen euroa on toki iso raha, mutta eihän meikkisettiä tarvitse ostaa joka kuukausi. Käytöstä riippuen voi riittää vuodenkin eli alle euron kuukausi. 

Ja laatu? edes kpl hintana noi ei toimi,saati koko paketti. meikkivoide on aina se 40-100e jo. huulikiilto ehkä toi kymppi ja joku kynä. seerumit  n 50-100e. se on sitten muusta pois, viinit,tupakat,kapakat, ennemmin raikas lookki ja freesi habitus.

Vierailija
74/82 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en luovu Lancomen meikkivoiteesta. Sitä olen käyttänyt jo vuosia oli rahatilanne mikä hyvänsä. Maksaa enemmän mutta on mulle täydellinen ja riittoisa. Muissa meikeissä taas helppo säästää. Marketeissa taas edulliset kosmetiikkavalikoimat ovat vain kasvaneet. Työttömänä on aikaa etsiä edullisia tuotteita. 

Vierailija
75/82 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidl:in ihonhoitotuotteet on yllättävän hyviä eikä ne maksa paljoa. Perus kosteusvoiteeseen on lähes kenellä tahansa varaa. Halvat meikit ei myöskään paljoa maksa vaikka sama purkki kestää pitkään. En siis sinänsä ihmettele tätä. Se mitä enemmän ihmettelen, on miten toimeentulotuella elävällä on varaa tupakkaan tai viinaan. Toki silloinkin se lienee priorisointikysymys. 

Vierailija
76/82 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotukea saavalla ei voi olla varaa meikkeihin tai muuhunkaan, silloin tuki on liian iso. Ihminen ei tarvitse köyhänä, kuin unilääkkeitä ja rauhoittavia tai muita päihteitä kestääkseen köyhyyden. 

trenattu kroppa, hyvä tasomeikki-ehostus jne tuo sitä vahvistusta että jaksatte,eikä pillereitä. ja on -valmiudet työllistyä yks kaks, hyvää ainesta työmarkkinoille. freesi, hyvä habitus kuin vrt pahnan pohjilla lääkepöhnässä. jätä viinit,röökit kapakat pois ja panosta valas itseesi ,niin omakin olosi on pirteämpi ja olet varteenotettava työnhaussa.  

Vierailija
77/82 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun shampoot ja ripsarit maksaa noin 2-3e.

meikkivoide maksaa jo 50-80e jos yhtään järjellisen hyvän omalle iholle ok, ripsiväri 10e, peitevoide n 15e,valokynä 20e, rajauskynät n10-15e, poskipunat n 20-70e,huulipunat 10-60e, h.kiillot n 15e.

seerumit n 30-100e. kynnenkovettaja,värilakka,päällyslakka kpl n 10-20e.

kampaamo 3kk välein 130e.

eli joku ostaa vaikka lidlin kosmetiikkaa muka kympillä kaikki, no eihän sillä saa kuin yhden max kaksi tuotetta.  onneksi tuotteita ei kerralla osta kukaan vaan kun porrastaa noi ja kun ei juo,tupakoi,kapakoi ja tekee itse suurimman osan ruokia,ei lemmikkiä, niin saa kyllä k

Huhhuh. Oikeasti hyvään meikkivoiteeseen olen itsekin valmis satsaamaan melko suurenkin summan, mutta en ikimaailmassa maksaisi poskipunasta edes kahtakymppiä.

Vierailija
78/82 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siriina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kympillä saa perusmeikit. Eihän niitä tarvitse koko ajan ostaa.

Ja jos töitä aikoo saada asiakaspalvelussa, ulkonäkö on aika keskeinen asia, mihin työnantaja kiinnittää huomiota.

Aspatyöt - pitääkö noihin meikata, siksikö mulla ei ole natsannut? 

Eikö riitä asenne, vuorovaikutustaidot, siisti habitus?

Riittää. Itse ihmiset ovat ottaneet tavakseen laittaa tekoripset ja -kynnet yms. nykyajan hömpötykset. Työnantaja ei ainakaan sellaisia härpäkkeitä, tai edes meikkiä, voi edellyttää hankkimaan ja käyttämään.

ei ns härpäkkeitä,mutta laadukkaasti hiukset ja hyvä ehostus jossa taitoa ja laatutuotteet. se on kokonaisuus, itse lakatut kynnet hillitysti maltillinen pituus. ei irtoavia osia tukassa,kynsissä,silmissä. omat vain  laitetaan nätisti.

Vierailija
79/82 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t-t asiakaskin maksaa shampoo ja hiusseerumit kpl noin 18-25 e. usko tai älä. aika riittoisia ja tilaa netistä laatutuotteet jotka kampaamotasoa. 

Väitän yhä, että suurin osa tt-tukiasiakkaista ostaa niitä parin euron shampoita. En tietenkään kiistä, etteikö joku tt-tukiasiakas priorisoi menojaan niin, että pystyy ostamaan noita kalliimpia tuotteita, mutta mikään normi se ei varmasti ole. 

Vierailija
80/82 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso tai vanhemmat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi