Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saanut harkinnanvaraista pesukoneeseen.

Vierailija
13.08.2025 |

Täytyy siis jatkaa vaan pesulassa käymistä. 

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa pikkarit haista hyvälle, kun hänen arvolleen ei käsinpesu sovi.

Mistä tuo käsitys tuli? Kyllä minä pesen käsinkin. Oon oikea AP, jotkut täällä väitti olevansa 

Vierailija
42/60 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

👃🏻/💩

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää olko noin avuttomia.

Kierrätyskeskukset täynnä kirjattuja tai ehjiä ja pois annettuja pesukoneita, onpa siellä ollut uusiakin.

Parilla kympillä saa.

Sieltä on itsekin ostettu, opiskeleville nuorille. Säästätte sen muutaman kympin koneeseen jo niillä typerillä pesulalaskuilla.

Kuinka te edes kehtaatte vaatia, että meidän veronmaksajien pitäisi maksaa teille sossusta uudet koneet?

Jokainen euro jonka sossu käyttää tulee työssäkäyvien veroista.

Mun puolesta voitte pestä vaikka nyrkkipyykillä psyykkinen, eikö aina valittaa, kun se Sossu  ei anna sitä sun tätä. Eli me muut.

Vierailija
44/60 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos pesisit pari-kolme kuukautta pyykkiä käsin ja säästäisit pesularahat käytettyyn pesukoneeseen?

Niitä saa kyllä ihan ilmaiseksikin kuten monta muutakin asiaa. Ei luulisi olevan hankalaa nykypäivänä. Tietysti jos ei toisen vanha itselle kelpaa niin sitten voi olla ilman. Vaikka koko kodin saa sisustettua niillä tavaroilla mitä ihmiset ilmaiseksi jakaa.

Niin saa, mutta se Torista ilmaiseksi saatu pyykinpesukone pitää hakea, mihin tarvitaan auto ja peräkärry/pakettiauto. Monellako kaupungissa asuvalla sosiaalituilla elävällä on nämä? Pakettiauton voi vuokrata kai jostain, mutta siinä alkaa tulla pesukoneelle hintaa, ja tietenkin pitää olla ajokorttikin ja -taito. Kantoapua tarvitaan myös. Ppkone painaa ihan vtusti. Vaikka myyjä auttaisi nostamaan autoon, se pitää saada sieltä poiskin ja omaan asuntoon.

Asiat ei ole aina niin yksinkertaisia kuin miltä ne vaikuttavat tällaiselle, jolta nuo yllämainitut löytyvät. Helppohan meidän esim. oli ostaa Torista käytetty pyykinpesukone, kun vanha hajosi, kun löytyy auto ja kärry ja kaksi käsiparia roudaamaan. Mutta jos minä olisin yksin kerrostalossa, niin hakematta jäisi ilmaiset/edulliset käytetyt kodinkoneet ja isot huonekalut. Ehkä minulla olisi pieni henkilöauto, muttei kärryä, eikä ketään, jonka voisin pyytää avuksi hakemaan. Olisin täysin kodinkoneliikkeiden kotiinkuljetus- ja asennuspalvelujen varassa. 

Voisi miettiä välillä vähän omaa nokkaansa pidemmälle asioita. Se, mikä itselle on pelkästä viitsimisestä kiinni, voi jollekin toiselle olla käytännössä mahdotonta.

Vierailija
45/60 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesukoneita saa 50€ torista. En ikinä osta kodinkoneita uutena vaikka olisi varakin. Miksi pitää olla niin helevetin avuton aina?

Vierailija
46/60 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos pesisit pari-kolme kuukautta pyykkiä käsin ja säästäisit pesularahat käytettyyn pesukoneeseen?

Niitä saa kyllä ihan ilmaiseksikin kuten monta muutakin asiaa. Ei luulisi olevan hankalaa nykypäivänä. Tietysti jos ei toisen vanha itselle kelpaa niin sitten voi olla ilman. Vaikka koko kodin saa sisustettua niillä tavaroilla mitä ihmiset ilmaiseksi jakaa.

Niin saa, mutta se Torista ilmaiseksi saatu pyykinpesukone pitää hakea, mihin tarvitaan auto ja peräkärry/pakettiauto. Monellako kaupungissa asuvalla sosiaalituilla elävällä on nämä? Pakettiauton voi vuokrata kai jostain, mutta siinä alkaa tulla pesukoneelle hintaa, ja tietenkin pitää olla ajokorttikin ja -taito. Kantoapua tarvitaan myös. Ppkone painaa ihan vtusti. Vaikka myyjä auttaisi nostamaan autoon, se pitää saada sieltä poiskin ja omaan asu

Ei se uusikaan kone ilmaiseksi kotiin kävele. Liikkeestä joutuu ihan rahalla ostamaan kuljetuksen. Aivan samoin sen kuljetuksen voi maksaa käytettyynkin koneeseen.

Vierailija
47/60 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin 3 vuotta vanhan pesukoneen Torista, koska minulla ei työssäkäyvänä ole varaa uuteen. 80 euroa ja hyvin toimii. Ehkä sinäkin pystyisit tuon verran tukirahoistasi säästämään muutamassa kuukaudessa.

Vierailija
48/60 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vattu kun ketuttaa nämä ruikutukset kun itse käy 40h/viikko töissä ja silti tyytyy käytettyihin tavaroihin.

Vierailija
49/60 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksavatko mieluummin pesulalaskun, kuin että anataisi rahat koneeseen?

Vierailija
50/60 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kerran, ei mua haittaa että kävi näin, hain kun diakoni neuvoi. AP 

Vierailija
51/60 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin 3 vuotta vanhan pesukoneen Torista, koska minulla ei työssäkäyvänä ole varaa uuteen. 80 euroa ja hyvin toimii. Ehkä sinäkin pystyisit tuon verran tukirahoistasi säästämään muutamassa kuukaudessa.

Se on kuules sellainen valinta kysymys tuo, ostaako käytettynä vai uuden, mutta, että työssäkäyvällä ihmisellä ei oo varaa ostaa uutta, tarkoittaa sitä, ettei osaa käyttää rahaa!

Itse en eläissäni ole ostanut pesukonetta käytettynä enkä ikinä ostaisikaan. 

Vierailija
52/60 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kuules sellainen valinta kysymys tuo, ostaako käytettynä vai uuden, mutta, että työssäkäyvällä ihmisellä ei oo varaa ostaa uutta, tarkoittaa sitä, ettei osaa käyttää rahaa!

No oletpa sinä hieno ihminen. Joku pesukonekin, jonka takuu on 2 vuotta, ihan järjetöntä laittaa rahaa tuollaiseen, mutta hyvähän se on että jotkut törsää. Silleen tämä maa vielä jotenkin pelittää. 

Eri

Vierailija
53/60 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuesta ei saa säästää. 

Vierailija
54/60 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vattu kun ketuttaa nämä ruikutukset kun itse käy 40h/viikko töissä ja silti tyytyy käytettyihin tavaroihin.

Kyllä mäkin tyytyisin mutta rahat riittää hädin tuskin ruokaan. No, ehkä jonain päivänä 

Vierailija
55/60 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavalla kerralla sossutoimistoon jätesäkki päälle ja molotat siansaksaa. Välillä kiljut "ras isti!!! syrjintä!!!" niin eiköhän pesukone lohkea

Vierailija
56/60 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö voi käydä vanhempien tai jonkun tutun luona pesemässä pyykit? Tulisi halvemmaksi ja säästyisi rahat pesukoneeseen.

Vierailija
57/60 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnaista leikattiin. Lapsiperheillä ei ole rahaa ostaa pesukonetta, mutta norovirus pyykit voi kuljettaa linja-autolla marketin itsepalvelu pesulaan. 

Vierailija
58/60 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oletpa sinä hieno ihminen. Joku pesukonekin, jonka takuu on 2 vuotta, ihan järjetöntä laittaa rahaa tuollaiseen, mutta hyvähän se on että jotkut törsää. Silleen tämä maa vielä jotenkin pelittää. 

Eri

Niin. Aikoinaan ensimmäiseen omaan asuntooni ostamani pesukone kesti 17 vuotta, sen jälkeen ostamani ja edelleen käytössä oleva kone on hoitanut hommansa nyt 11 vuotta eikä loppua vielä näy. En sanoisi järjettömäksi rahanlaitoksi tai törsäämiseksi kumpaakaan uutena ostettua konetta. Ensimmäinen mikroaaltouuninikin kesti vaatimattomasti vain 26 vuotta, sitten alkoi siristä epämääräisesti niin oli pakko ostaa uusi.

- sivusta

Vierailija
59/60 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin saa, mutta se Torista ilmaiseksi saatu pyykinpesukone pitää hakea, mihin tarvitaan auto ja peräkärry/pakettiauto. Monellako kaupungissa asuvalla sosiaalituilla elävällä on nämä? Pakettiauton voi vuokrata kai jostain, mutta siinä alkaa tulla pesukoneelle hintaa, ja tietenkin pitää olla ajokorttikin ja -taito. Kantoapua tarvitaan myös. Ppkone painaa ihan vtusti. Vaikka myyjä auttaisi nostamaan autoon, se pitää saada sieltä poiskin ja omaan asu

Eikö sulla ole ystäviä lainkaan? Ei itsellä ollut autoa kun koneen sain ja ystävän autolla ja avulla se minun kotiini tuli. 

Vierailija
60/60 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kyllä minulla on työssäkäyvänä varaa ostaa uutena vaikka mitä mutta silti suosin kierrätettyä. Sinä olet juuri niitä jotka kuvittelevat maapallon resurssien riittävän ikuisesti kun aina on saatava uutta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi