En saanut harkinnanvaraista pesukoneeseen.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne ole mitään myöntäneet ikinä pesukoneeseen, jos taloyhtiössä on pesula.
Pitäisi olla melkoiset lääketieteelliset perustelut liikuntarajoitteista tai allergioista.
Kyse on just siitä että taloyhtiössä ei ole pesulaa. Täytyy mennä prismalle ja sekin on aika kallista ei oo aina varaa
Uus avuton vihtiläinen saa muuttaa pois pilaamasta paikkoja.
Entä jos pesisit pari-kolme kuukautta pyykkiä käsin ja säästäisit pesularahat käytettyyn pesukoneeseen?
Vierailija kirjoitti:
Entä jos pesisit pari-kolme kuukautta pyykkiä käsin ja säästäisit pesularahat käytettyyn pesukoneeseen?
Niitä saa kyllä ihan ilmaiseksikin kuten monta muutakin asiaa. Ei luulisi olevan hankalaa nykypäivänä. Tietysti jos ei toisen vanha itselle kelpaa niin sitten voi olla ilman. Vaikka koko kodin saa sisustettua niillä tavaroilla mitä ihmiset ilmaiseksi jakaa.
Ei mullekaan viinikaappiin annettu.
mä TARVIIN viinikaapin. kyllä on epäreilua.
Säästä pesularahat pesemällä käsin että saat säästettyä siihen pyykkikoneeseen? Vai onko se ainoa vaihtoehto että veronmaksajat joutuu senkin sinulle maksamaan koko muun sinun elämän lisäksi josta et ole edes kiitollinen vaan valitat kuinka et saa kaikkea mitä haluat muiden maksamana?
Vierailija kirjoitti:
Peskää käsin. Voi hyvänen aika mitä uusavuttomuutta. Toristakin saa lahjoituksella käytettyjä koneita vähän väliä.
Enhän minä voi alentua käsin pesemään kun minä olen niin paljon sen yläpuolella ja minä en mitään käytettyä kelpuuta kun minun pitää saada ihan uusi!!!
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peskää käsin. Voi hyvänen aika mitä uusavuttomuutta. Toristakin saa lahjoituksella käytettyjä koneita vähän väliä.
Enhän minä voi alentua käsin pesemään kun minä olen niin paljon sen yläpuolella ja minä en mitään käytettyä kelpuuta kun minun pitää saada ihan uusi!!!
AP
Ole sitten ilman ja mene töihin tienaamaan rahat siihen uuteen, niin ei tarvitse täällä itkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Ymmärrän että joku on köyhä mutta että on sitten vielä tyhmäkin.
Olin parikymmentä vuotta sitten samassa tilanteessa. Asuin yksiössä,ei pesutupaa talossa enkä saanut rahoitusta pesukoneeseen. Onneksi asunnossa oli kylpyamme,siinä pystyi pesemään lakanatkin. Ratkaisin asian pidemmänpäälle menemällä töihin ja siten rahoitin elämäni itse.
Ainakin perheellinen on saanut harkinnanvaraista pesukoneeseen, jos taloyhtiössä ei ole ollut pesukonetta. Pesukoneita saa myös ilmaiseksi vaikka Torilta. Yhdelle ihmiselle nyrkkipyykki ei myöskään ole mahdottomuus. Tiedän myös henkilöitä, jotka kuljettavat likapyykkinsä vanhemmilleen tai kavereilleen ja pesevät siellä. Sen sijaan en tiedä ketään köyhää joka käyttäisi pesulaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä saa kyllä ihan ilmaiseksikin kuten monta muutakin asiaa. Ei luulisi olevan hankalaa nykypäivänä. Tietysti jos ei toisen vanha itselle kelpaa niin sitten voi olla ilman. Vaikka koko kodin saa sisustettua niillä tavaroilla mitä ihmiset ilmaiseksi jakaa.
Tiedän, että saa myös ilmaiseksi, mutta seuraavaksi ap varmaan valittaa ettei ole varaa maksaa kuljetuksesta. Parempi siksi säästää edes kuljetukseen vaadittavat rahat, vaikka koneen ilmaiseksi saisikin.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kauhealta tilanteelta. Miten tuosta voi selvitä, mitä jos joku ei pysty menemään pesulaan ja ahdistuu, tai ei pysty kantamaan jatkuvasti. Suomessa alkaa olemaan tilanne todella paha.
Pesee käsin, hommaa vanhanajan pyykkilaudan avuksi.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on huono diakoni. Parempi olisi neuvonut menemään töihin eikä sossuun.
Öööh, kaikki eivät ole kokoomuslaisia sementin levittäjiä jotka itse lounaalta toipuessaan valitsevat uuden työpaikan, sieltä sopivan korkean työtehtävän ja joku aamu kävelevät paikalle uutena työntekijänä.
Vierailija kirjoitti:
Säästä pesularahat pesemällä käsin että saat säästettyä siihen pyykkikoneeseen? Vai onko se ainoa vaihtoehto että veronmaksajat joutuu senkin sinulle maksamaan koko muun sinun elämän lisäksi josta et ole edes kiitollinen vaan valitat kuinka et saa kaikkea mitä haluat muiden maksamana?
Saathan sinäkin Suomelta koulutuksen, perushoidon, ympärivuotisen infran, sähköverkot, kadut, turvallisuuden yms.
Voit myös tehdä tummmaihoisten kavereiden kanssa siivoustyötä vitosen tunti jos äkkirikastuminen ilman koulutusta tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa pestä ne noro/syyhykledjunne sillä extra extra extra pikaohjelmalla. Se 30 astetta ja 30 min. Puhdasta tulee!
Mun koneessa saa 20 C ja 15 min ohjelman.
Käytän vain tuota ohjelmaa. Pesuaineeksi pesupähkinät!
Ihme haukkumista. Osaan kyllä pestä myös käsin ja välillä teenkin niin jos tarvii saada joku tietty vaate puhtaaksi. Diakoni vaan tosiaan väitti että sen saa jos taloyhtiössä ei ole pesulaa. No ei saanut ja elämä jatkuu, käyn pesulassa
Mahtaa pikkarit haista hyvälle, kun hänen arvolleen ei käsinpesu sovi.
Vierailija kirjoitti:
Meiltä varastettiin venäjä ja romanit pesukone niin ei tullut edes mieleen että Sossu olisi uuden antanut. Huh.
Siis mitä teiltä varastettiin? Venäjä, romanit ja pesukone?
Voi voi muistoja pesukoneen hajoamisesta. Mies kun saa kilareita kalliiden tavaroiden rikkoontymisista niin tuli ainatupla vaiva, jos jokin meni rikki. Ensin se harmitus ja vaiva itselle, että joku meni rikki ja vielä tupla kilarit siitä, että se meni rikki miehen puolelta, vaikka kukaan ei olisi edes rikkonut, vasn itsestään mennyt.
Toki tuohon vaikutti se, että aina taloudellinen tulsnne ei ollut ollut hyvö ja joskus saattoi tietenkin tuollaista tapahtua juuri huonooimpaan aikaan, kun oli jotain muuta ostettavaa tai muuten huono tilanne. .
Kerran kun pesukone meni rikki, en viitsinyt kertoa siitä, koska olisi taasjohtanut niihin ikäviin marmatteluihin ikävään sävyyn. Oli melkein surkuhupaisa tilanne kun yritin ajoittaa pesukerrat pyykkituvassa siihen aikaan, että mies ei ollut kotona tai sitten jotain valkoisia valheita, että miksi pesin pesutuvassa.
Noin mentiin varmaan 2 kk. No huh kun äitini osti sitten pesukoneen kun huomasi tilanteen.
Melkein naurattaa kun muistelen, että kiireessä pesuainepullo kaatui ja puolet tippui lattialle. Kirosin ihan sikana.
Oi niitä aikoja.
Tuossa pesutuvassa ei ollut mänttejä asioimassa, jotka olusivat pesseet toisten vuorolla, mutta hei, lapsiperheessä ei pesukone ole mikään super turhuus Pyykkiä voi olka joka päivä koneellinen. Melkoista ajanvarausta ja ravaamista olisi pesutuvassa. Nykyäänhän on jopa hienoja nettivarauksia sun muita. Tuolloin piti aina ravata sinne pesutupaan varaamaan niitä aikoja. Joskus oli hyvin saatavilla joskus ei.