Jääkö velkajärjestelyssä enemmän palkasta käteen kuin ulosotossa?
Facessa on ryhmä velallisille, mutta en halua siellä kysyä koska siellä ihmisiä tältä pieneltä paikkakunnalta enkä halua mainostaa olevani ulosotossa.
Mietin, että kannattaisiko mun hakea velkajärjestelyyn. Velkaa yhteensä opintolainat mukaan luettuna n. 90 000€. Näistä n. 6000€ on tällä hetkellä ulosotossa ja sinne menee pian n. 30 000 lisää.
Olen kokopäiväisessä työssä ja palkka on nettona n. 2200€. Ulosoton jälkeen käteen jää n.1450€.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MAKSA VELKASI. Ihan itse oot ne tehnytkin.
Missä kohtaa luki ettei ap maksaisi velkojaan?
Ei nuo jotkut tollot tajua. Mä olen töissä ja palkasta menee koko ajan ulosottoon. Kirjoitin jo aloitukseen paljonko mulla jää käteen ulosoton jälkeen.
Ap
Riippuu myös asumismenoista, mutta ei velkajärjestelyyn kaikissa tapauksissa pääse.
Tiedän kyllä tämän, että ei velkajärjestelyyn kaikki pääse. Pitää miettiä, että haenko edes sitä.
Ap
Sivuhuomautuksena, että noissa face ryhmissä voi kysyä myös nimettömänä.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvää päivää. No kai mä nyt olisin jo kysynyt jos tuossa ryhmässä olisi tuo mahdollisuus, mutta kun ei ole!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvää päivää. No kai mä nyt olisin jo kysynyt jos tuossa ryhmässä olisi tuo mahdollisuus, mutta kun ei ole!
Ap
Soita velkaneuvojalle. Ainakin isommissa kaupungeissa on velkaneuvoja. Itsellä kokemusta kahdesta velkajärjestelystä , eka 3 vuotta ja toinen 5 vuotta. Olen eläkkeellä ja jälkimmäisestä jäi satanen enemmän käteen kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Sä olet kyllä helvetin tyhmä ihminen. Millä sä kuvittelit, että ulosoton jälkeen jää rahaa maksaa enää muita velkoja kuten lainanlyhennystä?!?!? Painu helvettiin paskahousu.
Ap
Itsehän sanoit että sinulla jää ulosoton jälkeen 1450 euroa. Tuosta helposti irtoaa kyllä hyvä summa niiden muidenkin velkojen hoitoon halutessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä olet kyllä helvetin tyhmä ihminen. Millä sä kuvittelit, että ulosoton jälkeen jää rahaa maksaa enää muita velkoja kuten lainanlyhennystä?!?!? Painu helvettiin paskahousu.
Ap
Itsehän sanoit että sinulla jää ulosoton jälkeen 1450 euroa. Tuosta helposti irtoaa kyllä hyvä summa niiden muidenkin velkojen hoitoon halutessaan.
Ei jumalauta sä olet tyhmä!!!! Ei todellakaan irtoa vaan kyllä menee ihan elämiseen rahat! Vit un paska-aivo!!!
Ap
Juuri näin, minä olen tyhmä, jolla on satojen tuhansien rahoitusomaisuus ja sinä fiksu joka makselee syömävelkojaan ulosoton kautta. Mietipä uudelleen KUMPI se on tyhmä? Ja kyllä 1450 riittää HYVIN elämiseen ja pi
Kyllä mäkin nyt ap:n tapaan kysyn, että oletko tyhmä? 1450€ ei nykypäivänä riitä hyvin. Ap:n pitää maksaa asuminen ja mehän emme hänen menojaan tiedä. Lisäksi ruoka, mahdollisen auton kulut, puhelin, jne. Aika tyhmää väittää, että tietää toisen menot. Mene muualle pätemään.
Googlesta löytyy aika hyviä laskureita velkajärjestelyn maksuvarasta ja käteen jäävästä rahasta.
Suosittelen velkajärjestelyä, sen suoritettuasi olet vapaa veloista pääsääntöisesti 3 vuodessa.
Ulosotosta et pääse ihan vähällä, vaikka maksat sitä joka kuukausi.
Itse oli järjestelyssä n. 2003 alkaen ja minusta oli oikein selkeä ja pärjäsin yksinäisenä sen kanssa ihan mainiosti, pystyin säästämäänkin ja maksamaan ehdottamani loppusumman vuoden etuajassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei jumalauta sä olet tyhmä!!!! Ei todellakaan irtoa vaan kyllä menee ihan elämiseen rahat! Vit un paska-aivo!!!
Ap
Juuri näin, minä olen tyhmä, jolla on satojen tuhansien rahoitusomaisuus ja sinä fiksu joka makselee syömävelkojaan ulosoton kautta. Mietipä uudelleen KUMPI se on tyhmä? Ja kyllä 1450 riittää HYVIN elämiseen ja pi
Melkoisen ylimielistä alkaa viisastelemaan, kun ei tiedä toisen menoja ja sitä mistä velat ovat tulleet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mäkin nyt ap:n tapaan kysyn, että oletko tyhmä? 1450€ ei nykypäivänä riitä hyvin. Ap:n pitää maksaa asuminen ja mehän emme hänen menojaan tiedä. Lisäksi ruoka, mahdollisen auton kulut, puhelin, jne. Aika tyhmää väittää, että tietää toisen menot. Mene muualle pätemään.
Ihan hyvin riittää. Juuri tarkistin KIRJANPIDOSTANI ja viimeisen vuoden aikana peruselämisen kuluihin mukaanluettuna sähköaudini lyhennykset minulla on mennyt 1126,78 €/kk. Ja minullakin on reilusti ylimääräisiä kuluja, joista voisi halutessaan tinkiä.
Eli olet tosiaan tyhmä. Et ymmärrä todellisuudesta yhtään mitään etkä myöskään tajua, että kaikki eivät ole samanlaisia kuin sä. Noin mustavalkoisen ihmisen olisi parempi olla hiljaa ja olla osallistumatta keskusteluihin, kun mitään järkevää ei tule ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin riittää. Juuri tarkistin KIRJANPIDOSTANI ja viimeisen vuoden aikana peruselämisen kuluihin mukaanluettuna sähköaudini lyhennykset minulla on mennyt 1126,78 €/kk. Ja minullakin on reilusti ylimääräisiä kuluja, joista voisi halutessaan tinkiä.
Eli olet tosiaan tyhmä. Et ymmärrä todellisuudesta yhtään mitään etkä myöskään tajua, että kaikki eivät ole samanlaisia kuin sä. Noin mustavalkoisen ihmisen
Vedä vit tu päähäsi jo paskiainen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vedä vit tu päähäsi jo paskiainen.
Ap
Kyllähän se voi vähän syödä, kun on niin huono hoitamaan raha-asioitaan että joutuu ulosottoon, eikä sittenkään pärjää vaikka ulosotonkin jälkeen jää reilusti rahaa elämiseen.
Minulla muuten tulee kuukausittain sijoituksista käteen saman verran kuin sinulla jää ulosoton jälkeen niin tiedän tasan tarkkaan että se riittää elämisen tarpeisiin. Muut tulot kun sijoitan sen sijaan että ostelisin turhuuksia, joita makselisin ulosoton kautta.
Eli sä vajaaälyinen et ymmärrä siellä maksetussa asunnossasi, että meillä muilla on vielä asumiskulut maksettavana. Lopeta nyt jo tuo sun lapsellinen päteminen. Vaikutat todella ylimieliseltä ja itseäsi täynnä olevalta. Haet jotakin paremmuuden tunnetta itsellesi kun tulet tällaiseen ketjun elvistelemään. Olet säälittävä.
Riippuu tilanteesta. Läheiseni pääsi vuosien ulosoton jälkeen velkajärjestelyyn, jossa kolmen vuoden ohjelma ja maksettava kk-määrä puolittui. Taustalla pienen maahantuontifirman konkurssi jossa toinen osakas petoksen myötä katosi ja ajoi yrityksen kestämättömään tilanteeseen.
Jos velkamäärä on suuri, ei ulosoton eurot välttämättä edes lyhennä korkokertymän takia koko summaa ollenkaan. Silloin pääsee velkajärjestelyyn. Kaikki eivät ole syyllisiä itse omaan ulosottotimanteeseensa.
Vierailija kirjoitti:
Ei jää. Mutta pääset velasta eroon ja saat homman kuntoon. Mies kävi velkasaneerauksen 2004-2009. Toukokuussa oli viimeinen erä ja kesäkuussa keksittiin hakea luottotiedot. Ja puhtaat oli! Mies sanoi, että käsittämätön tunne, kun ekaa kertaa sitten vuoden 1992 on luottotiedot kunnossa. Vähän huumorilla mietittiin, että pitäisikö juhlia pikavipillä....
Sittemmin miehellä on luottarit olleet kunnossa ja on koko ikänsä maksanut omat laskunsa ihan niin kuin pitääkin. Eli vuosien 1993-2006 välillä ei mennyt ulosottoon mitään uutta, mutta olihan se, kun jopa sähköliittymä vaati etukäteismaksun. Me tapasimme 2000 ja monet asiat on edelleen mun nimissä. Kuten vaikka sähkö ja vakuutukset. Perintönä tuolta ajalta.
Yksityishenkilön velkasaneerausta ei ole olemassakaan.
Soita talous- ja velkaneuvontaan.
Ei tarvitse käyttää lähintä toimistoa, voi soittaa myös muualle jos siltä tuntuu.
Nimetön päivystyspuhelin arkisin.
https://www.oikeuspalveluvirasto.fi/talous-ja-velkaneuvonta/
Velkajärjestely on yleensä 3 tai 5 vuotta, ulosotto 15 vuotta. Tavalliset velat vanhentuvat lopullisesti 15 vuodessa ulosottopäätöksestä niin, että ei voi enää uusia. Tai 20 vuodessa eräpäivästä, kumpi on aikaisempi.
Oikeusaputoimiston velkaneuvojan kanssa kannattaa keskustella, kumpi on parempi sinun kohdallasi. Jos velkajärjestelyn maksuvara on isompi kuin ulosotto, kannattaa miettiä, maksaako ulosottoa varsinkin silloin, jos osa veloista vanhentuu lopullisesti muutamassa vuodessa. Vai maksaako enemmän enintään 5 vuotta, kun siinä ajassa on selvinnyt veloistaan lopullisesti.
Velkaneuvojalta saat apua ilmaiseksi eikä sinun tarvitse asioida kotipaikkakunnallasi vaan voit valita asiointipaikaksi minkä oikeusaputoimiston tahansa.
Riippuu myös asumismenoista, mutta ei velkajärjestelyyn kaikissa tapauksissa pääse.