Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jääkö velkajärjestelyssä enemmän palkasta käteen kuin ulosotossa?

Vierailija
13.08.2025 |

Facessa on ryhmä velallisille, mutta en halua siellä kysyä koska siellä ihmisiä tältä pieneltä paikkakunnalta enkä halua mainostaa olevani ulosotossa. 

Mietin, että kannattaisiko mun hakea velkajärjestelyyn. Velkaa yhteensä opintolainat mukaan luettuna n. 90 000€. Näistä n. 6000€ on tällä hetkellä ulosotossa ja sinne menee pian n. 30 000 lisää. 

Olen kokopäiväisessä työssä ja palkka on nettona n. 2200€. Ulosoton jälkeen käteen jää n.1450€.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saat hyviä neuvoja. Ainoa neuvo, mitä minä voin antaa, on, että älä vain maksa velkaa velalla. Eli jos et selviydy perintälaskuista, päästä ulosottoon. Tämän olen oppinut velkaantumista ja ulosottoa käsittelevistä blogeista. Käytännössä kaikki ovat kertoneet pahimmaksi virheekseen sen, kun on alettu ottaa kalliita yhdistelmälainoja minimilyhennyksistä suoriutumiseen jne.

Vierailija
2/36 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu pääsi velkajärjestelyyn kun oli kymmenkertainen määrä velkaa tuohon sun määrään nähden. Unohdit mainita mitä muuta kuin opintolainaa sulla on? Niinpä, niitä korkeakorkoisia... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jää. Mutta pääset velasta eroon ja saat homman kuntoon. Mies kävi velkasaneerauksen 2004-2009. Toukokuussa oli viimeinen erä ja kesäkuussa keksittiin hakea luottotiedot. Ja puhtaat oli! Mies sanoi, että käsittämätön tunne, kun ekaa kertaa sitten vuoden 1992 on luottotiedot kunnossa. Vähän huumorilla mietittiin, että pitäisikö juhlia pikavipillä.... 

Sittemmin miehellä on luottarit olleet kunnossa ja on koko ikänsä maksanut omat laskunsa ihan niin kuin pitääkin. Eli vuosien 1993-2006 välillä ei mennyt ulosottoon mitään uutta, mutta olihan se, kun jopa sähköliittymä vaati etukäteismaksun. Me tapasimme 2000 ja monet asiat on edelleen mun nimissä. Kuten vaikka sähkö ja vakuutukset. Perintönä tuolta ajalta. 

Vierailija
4/36 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti saat hyviä neuvoja. Ainoa neuvo, mitä minä voin antaa, on, että älä vain maksa velkaa velalla. Eli jos et selviydy perintälaskuista, päästä ulosottoon. Tämän olen oppinut velkaantumista ja ulosottoa käsittelevistä blogeista. Käytännössä kaikki ovat kertoneet pahimmaksi virheekseen sen, kun on alettu ottaa kalliita yhdistelmälainoja minimilyhennyksistä suoriutumiseen jne.

Niin miten sä ajattelit, että mä maksaisin velalla velkaa kun olen jo ulosotossa? 

Ap

Vierailija
5/36 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu pääsi velkajärjestelyyn kun oli kymmenkertainen määrä velkaa tuohon sun määrään nähden. Unohdit mainita mitä muuta kuin opintolainaa sulla on? Niinpä, niitä korkeakorkoisia... 

Sä et tee yhtään mitään sillä tiedolla mistä mun velat on. Olet vain utelias ja haluat päästä haukkumaan.

Ap

Vierailija
6/36 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en kehtaa kysyä siinä ryhmässä ikinä mitään. 

Vierailija
7/36 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkään en kehtaa kysyä siinä ryhmässä ikinä mitään. 

No tämä. Mulla olisi useampi asia kysyttävänä, mutta en voi kysyä kun ei voi julkaista nimettömänä. Sieltä ryhmästä saisi oikeasti paljon apua näihin kysymyksiin, mutta eipä huvita kysyä. Luen sitten vain muiden juttuja ja joistakin niistä saan itselle neuvoja. 

Ap

Vierailija
8/36 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti rahaa ei jää velkajärjestelyssä sen enempää, mutta pääset veloista eroon paljon nopeammin kuin ulosotossa. Miksi et ole laittanut kaikkia loppujakin velkojasi ulosottoon? Jos jo olet ulosotossa, tilanteesi tuskin huononee siitä.

Vierailija
9/36 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MAKSA VELKASI. Ihan itse oot ne tehnytkin. 

Missä kohtaa luki ettei ap maksaisi velkojaan?

Vierailija
10/36 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki velkajärjestelyt ja velkojen vanhenemiset pitäisi ehdottomasti poistaa. Kun on velan tehnyt niin olisi syytä sit hoitaakin ne. Tämä vain edesauttaa vastuuttomuutta ja koituu kuitenkin velkojien vahingoksi. 

Vierailija
11/36 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos on ulosotossa niin EI OLE MAKSANUT velkojaan vaan ne joudutaan pakolla ottamaan.

M.O.T.

Vierailija
12/36 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos on ulosotossa niin EI OLE MAKSANUT velkojaan vaan ne joudutaan pakolla ottamaan.

M.O.T.

On sekin maksamista takaisin.

Vierailija
13/36 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M.O.T.

tuskin. Siellä loikoillaan tyytyväisenä kunnes "velat vanhenee" 

Vierailija
14/36 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jää. Tulot ja pakolliset menot pitää selvittää josta lasketaan maksuvara joka menee velkojen maksuun. Käytännössä siis jää elämiseen saman verran kun uo:ssa mutta maksuohjelma kestää sen 3-5 vuotta ja sitten on kuivilla. Vuoden seurantajakso siihen taisi vielä tulla päälle. 

Googlesta löytyy aika hyvin lisätietoa. 

Vierailija
15/36 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu palkasta. 

Vierailija
16/36 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nuo jotkut tollot tajua. Mä olen töissä ja palkasta menee koko ajan ulosottoon. Kirjoitin jo aloitukseen paljonko mulla jää käteen ulosoton jälkeen. 

Ap

Vierailija
17/36 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M.O.T.

Niin silti maksan velkojani koko ajan. Pidä pääsi kiinni kun et asioista tiedä.

Ap

Vierailija
18/36 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M.O.T.

Riippuu kyllä siitä miten paljon on sitä velkaa.

Vierailija
19/36 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M.O.T.

Oletko oikeasti noi stnan tyhmä? Ei ne velat sieltä niin vain vanhene vaan joka kuukausi multakin menee monta sataa ulosottoon. Ne velat voi olla siellä vaikka kuinka kauan. Välillä palaa takaisin perintätoimistoon kun ei saada velkaa maksuun ja perintätoimisto palauttaa sen takaisin ulosottoon. Vuosien ajan menee näin. 

Ja mitä helvetin loikoilua on tehdä niska limassa töitä????

Ap

Vierailija
20/36 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jääkö enemmän vai vähemmän palkasta käteen on hyvin tapauskohtaista. Uo:ssa menee palkasta tietty osuus riippumatta muista menoista, velkajärjestelyssä katsotaan paljonko tienaat, siitä vähennetään pakolliset menot kuten vuokra ja yleiset elämisen kustannukset. Yleiset elämisen kulut katsotaan taulukosta, siinä on mukana kaikki muut, vaatteet, puhelimet sun muut. Kaikki muut menee velkojille. 

Velkajärjestelyn edut: 1. maksuohjelma yleensä 5 vuotta eli loppuu yleensä aiemmin. 2.Maksut yleensä pienempiä. 3. Veronpalautukset saat pitää.

Velkajärjestelyn haitat. Vapaakuukaudet jää pois. Voi olla kalliimpi.