Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omaan surkeuteen havahtuminen

Vierailija
13.08.2025 |

En tiedä missä kohtaa elämä meni näin pieleen.

Ehkä se oli joku yksittäinen hetki, ehkä sarja pieniä valintoja, joista kukin tuntui silloin mitättömältä. Mutta lopputulos on tämä: mä istun tässä, katselen omaa elämääni kuin jotain huonosti ohjattua b-luokan draamaa, ja tajuan olevani sekä käsikirjoittaja että päähenkilö.

Työ? Ei ole.

Ihmissuhteet? Lähinnä etäisiä tai poikki, koska olen polttanut siltoja ja antanut tärkeiden ihmisten liukua pois.

Terveys? No, jos energiajuoma ja huono uni lasketaan elämäntavaksi, niin kai sitten ihan hyvin.

Kaiken päällä leijuu se tunne, että olen itse rakentanut tämän ansan. Ei ollut mitään kohtaloa tai kosmista vääryyttä vain minä, tekemässä samoja typeriä päätöksiä uudestaan ja uudestaan, koska se oli helpompaa kuin kasvaa aikuiseksi.

Ja nyt kun vihdoin näen sen kirkkaasti tajuan myös, että en tiedä yhtään, miten tästä käännytään takaisin.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samanlaisessa tilanteessa olen.. Kiusaaminen on jättänyt minuun syvän häpeän ja itsevihan tunteen. Jokainen liike, jokainen teko aiheuttaa pienen piston sydämeen. Jonkinlainen häpeä koko olemassaoloani koskien vaivaa minua.

Viime aikoina olen ehkä alkanut vapautua, tulla tietoisemmaksi tunteistani. En enää juurikaan häpeä häpeääni.

"Olen nyt tässä, eikä minun tarvitse hävetä itseäni. Minulla on oikeus olla olemassa."

Joskus sille häpeän tunteelle on hyvät perusteet.

Vierailija
42/49 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko opiskellut mitään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet?

Vierailija
44/49 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan kannattaa omistaa elämänsä Aatteelle, jollekin itseään suuremmalle ja tärkeämmälle asialle, mieluiten kansallismielisyydelle.

Olet jo todistanut, ettei sinun kannata yrittää rakentaa "omaa elämääsi" tässä ajassa. Aloita elämään muita varten.

Tämä on hyvä ohje.

Vierailija
45/49 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovut vaan tuosta tarinasta jota itsestäsi kerrot ja kaikki on hyvin. Menneisyys on olemassa vain päässäsi ja se on voimissaan vain siksi, että pidät vääristyneitä muistojasi totuutena elämästäsi.

Vierailija
46/49 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni asia elämässä on itsestä kiinni. Nyt vain elämänarvot ja haaveet ylös paperille ja elämä uusiksi.

Tee niitä asioita, jotka ovat tärkeitä ja tee lyhyen ja pitkän välin tavoitteita haaveista. Kannattaa myös oikeasti pyrkiä niihin haaveisiin eikä vain ajatella etten pysty. Siten elämä on mielekästä. 

Vierailija
47/49 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nettipelit ja discord on maailman turhin paskapaikka ja kaikki luuseri nolifet nolot siellä hilluu. OIKEA ELÅMÄ MENEE HEILLÄ HUKKAAN! 

samoin niillä, jotka ei osaa tuijottaa ihmisiä ja keskustella heidån kanssaan ilman puhelinta kädessään katse piiloutuneena siihen, kun ei uskalleta aidosti kohdata ihmisiä ja se puhelin ja pelit on pelkkä typerä tekosyy. Ööööö nyt meil on uus peli tai uus servu. Tää on paljon kiinnostavempaa kuin te aidot ihmiset siinä wtf get a life 4real

Kyllä tämä palsta on haitallisempi kuin nettipelit ja discord, jos ajatellaan että jompaa kumpaa käyttää liian monta tuntia päivässä. Tällä palstalla ei ole mitään tuttujen ihmisten yhteisöä, jonka kanssa pyritään johonkin yhteiseen tavoitteeseen. Enimmäkseen täällä pyritään vaan näpäyttämään anonyymeja kirjoittajia käyttämällä kaikki tunnetut argumentointivirheet.

Vierailija
48/49 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös olla armollinen itselleen. Ihminen ei ole tabula rasa, menneisyys on aina olemassa.

Vierailija
49/49 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa myös olla armollinen itselleen. Ihminen ei ole tabula rasa, menneisyys on aina olemassa.

Eihän menneisyys voi olla olemassa nyt. Se on fysiikan lakien vastaista. On vain se harhainen tarina omassa päässä, jota ihminen pitää totuutena. Egoksikin kutsuttu. Jokaisen ihmisen tärkein elämäntehtävä on heivata se helvettiin, sen jälkeen energiaa ja iloa on aivan eri tavalla.