Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi te ihmiset raivoatte asiakaspalvelijoille?

Vierailija
13.08.2025 |

Palautetta saa antaa, mutta yleensä se yksittäinen asiakaspalvelija ei tosiaankaan ole syypää ongelmiisi. Pahimmat ovat tyrineet itse asiansa, ja pöyristyvät sitten haukkuen viattoman asiakaspalvelijan, jolla ei ole osaa eikä arpaa koko asiaan. 

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset, jotka raivoavat ja valittavat valittamisen vuoksi asiakaspalvelijoille, ovat rajattomia ihmisiä, jotka eivät ole oppineet elämään omien tunteidensa kanssa.

Höpö höpö. Palautetta saa ja pitää antaa. Se että sanoo tiukasti ei tarkoita että raivoaa. 

Palaute pitää antaa oikeaan osoitteeseen. Eli päälliköille. Aspat ei voi millekään mitään, noudattavat vain sääntöjä että työpaikka säilyy. Heidän välittämiään palautteita ei noteerata mitenkään. Mut jos on kiva huutaa jollekin niin antaa mennä vaan. Nim. 28 vuotta asiakaspalvelussa ja sitte otin loparit vaikka tiesin että en enää työllisty. N58

Edelleenkään tiukka äänensävy ei tarkoita kiukuttelua, raivoamista, huutamista vaan asian selventämistä. En minä ala millekään firmalle palautetta antamaan jos joku aspan täti on tehnyt virheen. 

Vierailija
22/57 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin just kärkkäiseltä romua ja yhdestä tuotteesta puuttui osa. Otti kunnolla pannuun ja salamana laitoin aspaan viestiä asiasta MUTTA purin kieltäni ja kirjoitin asiallisen viestin. Sain nopean vastauksen ja itselle jäi hyvä mieli kun pystyin hoitamaan asian älykkäästi, vaikka oikeesti vi tut ti. Uskon ettö sain nopeaa palvelua kun olin asiallinen. Puuttuva osa tuli 2 päivässä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset, jotka raivoavat ja valittavat valittamisen vuoksi asiakaspalvelijoille, ovat rajattomia ihmisiä, jotka eivät ole oppineet elämään omien tunteidensa kanssa.

Höpö höpö. Palautetta saa ja pitää antaa. Se että sanoo tiukasti ei tarkoita että raivoaa. 

Miten se "tiukka" eli vihainen äänensävy auttaa  sinua yhtään? Tiedätkö että asiakaspalvelijatkin ovat ihmisiä, eivätkä ihmiset yleensä tykkää siitä että heille puhutaan vihaisesti tai huudetaan.

Juu, en minäkkän asiakkaana. Ei ole montaa päivää kun kassa tiuski minulle, että kyllä se kuitin loppusumma on oikein ja että "se nousee yllättävän nopeasti". Minulla oli pitkä kuitti, mutta tarkastin sen siinä kassalla vaikka kassa alkoikin työstämään seuraavaa asiakasta. Äyski minulle vaikka itse oli tehnyt virheen eli kuitissa oli lähes 20e (lohi kahteen kertaan) ylimääräistä.

Ei se asiakas aina ole väärässä.

Vierailija
24/57 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sä et sovi alalle. Vaihda duunia.

Vierailija
25/57 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuossa mainitsi, että palaute pitää antaa päällikölle. Päällikköjen yhteystiedot eivät ole missään saatavilla ja heihin ei saa mitään yhteyttä paitsi ehkä julkisuuden kautta. Sitä varten he ovat palkanneet asiakaspalvelijoita, jotta eivät tule häirityksi.

Vierailija
26/57 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä aspa tietää vähiten yrityksen asioista.

Vierailija
27/57 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelijoissa on myös niitä, jotka eivät tunne asiaa yhtään, korvaavat osaamattomuutensa ja tietämättömyytensä puhumalla vielä jäykempä p_skaa ja käyttäytymällä ylimielisesti.  Eikö näille saa antaa negatiivista palautetta? Kiittääkö pitäisi?

Vierailija
28/57 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palaute pitää antaa firmalle jotka asioista päättävät. Asiakaspalvelijat ovat vain työntekijöitä jotka noudattavat saatuja ohjeita. Heille kiukuttelu on täysin turhaa ja ajanhukkaa. 

😄 Onpa kyllä typerin kommentti ikinä! Asiakaspalvelija nimenomaan on se "firma" asiakkaan suuntaan. Jos joku asia on mennyt pieleen, asiakaspalvelijan vastuulla on ottaa siitä palaute vastaan, viedä se eteen päin ja jopa varmistaa, että se tulee huomioiduksi.

Kiukuttelu on

Asian tyttö ei ole omin pikku kävisin tehnyt niitä tuotteita tai ei ole vastuussa jos tavara loppuu hyllystä.

Vierailija
29/57 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksennan paskan oloni aspoille. 

Vierailija
30/57 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mutta se asiakaspalvelija joka saa raivon osakseen on todella suurella todennäköisyydellä tehnyt juuri jonkun virheen tai käyttäytynyt itse jotenkin niin että sai sen raivon aikaa asiakkaassa. Esim ojensin itse kerran aika reippaalla äänensävylä myyjää koska hän odotuttaa minua eli asiakasta jutellen ilmeisesti  omaan kännykkäänsä koska suunnitteli jotain tapaamista. Hän näki että odotan tiskillä, nostin hänelle vähän kulmiani ja sanoin jo että ehditkö, hän jatkaa puhelua. Sitten kun vihdoin lopetti puhelun, ilme oli todella ynseä, ei tervehdi, ei katso edes minuun päinkään, rahastaa vaatteen, ei edes kysy tarvitsenko pussia.

Vi....n amatööri.

Vierailija
31/57 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani on aspa, ja hän on kertonut että nämä raivoavat asiakkaat ovat yleensä niitä, jotka eivät ymmärrä eivätkä kuuntele selkeitä annettuja neuvoja, vaan vänkäävät vastaan.

Vierailija
32/57 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskeisiä asiakaspalvelijan tehtäviä ovat:

Neuvonta ja opastus:

Asiakkaiden auttaminen tuotteisiin, palveluihin ja tilauksiin liittyvissä kysymyksissä.

Ongelmien ja reklamaatioiden käsittely:

Asiakaspalvelijan tehtävänä on selvittää ja ratkaista asiakkaiden kohtaamia ongelmia ja reklamaatioita.

Asiakastyytyväisyyden varmistaminen:

Asiakaspalvelija pyrkii ylittämään asiakkaiden odotukset ja varmistamaan heidän tyytyväisyytensä yrityksen tuotteisiin ja palveluihin. 

Asiakassuhteiden ylläpito:

Hyvän asiakaspalvelun avulla vahvistetaan asiakkaiden luottamusta yritykseen ja luodaan pitkäaikaisia asiakassuhteita.

Tiedon jakaminen:

Asiakaspalvelija toimii tiedonlähteenä asiakkaille ja tarjoaa heille tarvittavaa tietoa tuotteista, palveluista ja yrityksen toiminnasta. 

Tekninen tuki:

Joissain tapauksissa asiakaspalvelijan tehtävänä voi olla myös teknisen tuen tarjoaminen asiakkaille.

Myynti:

Joissain tilanteissa asiakaspalvelija voi myös osallistua myyntityöhön, esimerkiksi tarjoamalla lisätietoja tuotteista tai palveluista ja ohjaamalla asiakkaita tekemään ostoksia. 

Vierailija
33/57 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palaute pitää antaa firmalle jotka asioista päättävät. Asiakaspalvelijat ovat vain työntekijöitä jotka noudattavat saatuja ohjeita. Heille kiukuttelu on täysin turhaa ja ajanhukkaa. 

😄 Onpa kyllä typerin kommentti ikinä! Asiakaspalvelija nimenomaan on se "firma" asiakkaan suuntaan. Jos joku asia on mennyt pieleen, asiakaspalvelijan vastuulla on ottaa siitä palaute vastaan, viedä se eteen päin ja jopa varmistaa, että se tulee huomioiduksi.

Kiukuttelu on

Aspan tehtävänä on neuvoa ja auttaa, ei toimia kaatopaikkanasi.

Hanki apua psyykkisen puolen ammattilaiselta 

Vierailija
34/57 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta asiakaspalvelijan ammattitaitoon pitäisi kuulua kyky hoitaa ja kestää näitä asioita. Ehkä jopa ehkäistä noita tilanteita. 

Vierailija
35/57 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mutta se asiakaspalvelija joka saa raivon osakseen on todella suurella todennäköisyydellä tehnyt juuri jonkun virheen tai käyttäytynyt itse jotenkin niin että sai sen raivon aikaa asiakkaassa. Esim ojensin itse kerran aika reippaalla äänensävylä myyjää koska hän odotuttaa minua eli asiakasta jutellen ilmeisesti  omaan kännykkäänsä koska suunnitteli jotain tapaamista. Hän näki että odotan tiskillä, nostin hänelle vähän kulmiani ja sanoin jo että ehditkö, hän jatkaa puhelua. Sitten kun vihdoin lopetti puhelun, ilme oli todella ynseä, ei tervehdi, ei katso edes minuun päinkään, rahastaa vaatteen, ei edes kysy tarvitsenko pussia.

Vi....n amatööri.

Kuka ihme alapeukuttaa tätäkin? Vinkki: jos toimit asiakaspalvelusta, vaihda äkkiä alaa. Ei voi olla, että jonkun mielestä ASIAKAS on tässä väärässä, aspa läärää puhelimessa omia menojaan ja asiakas on ilkeä kun vaan koko ajan keskeyttää.😄

Vierailija
36/57 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toplessbaarissa kaikilla on joku muu mielessä kuin raivoaminen.

Vierailija
37/57 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttävät aspaa likasankona, koska aspa ei voi puolustautua kunnolla. Kiitos niille yrittäjille, jotka eivät hyväksy asiakkailta väkivaltaista käytöstä! Valittaa voi asiallisesti, jos siihen on aihetta.

Vierailija
38/57 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huutaminen, haukkuminen/nimittely (esim. läskiksi), huorittelu ja uhkailu ei ole ok. 

Vierailija
39/57 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aspana aina naurattaa kun ihmiset uhkaavat että "VAIHDAN YHTIÖTÄ JOS TÄMÄ MINUN MAAILMAN TÄRKEIN ASIANI EI HOIDU ASAP VIP KOHTELUNA!!11" tekisi mieli vastata että aivan vapaasti, ei kiinnosta minua pätkääkään!

Vierailija
40/57 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oksennan paskan oloni aspoille. 

Pahoittelen mt-ongelmiasi, palstamies.

Perimä vaikuttaa, valitettavasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi