Miksi te ihmiset raivoatte asiakaspalvelijoille?
Palautetta saa antaa, mutta yleensä se yksittäinen asiakaspalvelija ei tosiaankaan ole syypää ongelmiisi. Pahimmat ovat tyrineet itse asiansa, ja pöyristyvät sitten haukkuen viattoman asiakaspalvelijan, jolla ei ole osaa eikä arpaa koko asiaan.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
No, mutta se asiakaspalvelija joka saa raivon osakseen on todella suurella todennäköisyydellä tehnyt juuri jonkun virheen tai käyttäytynyt itse jotenkin niin että sai sen raivon aikaa asiakkaassa. Esim ojensin itse kerran aika reippaalla äänensävylä myyjää koska hän odotuttaa minua eli asiakasta jutellen ilmeisesti omaan kännykkäänsä koska suunnitteli jotain tapaamista. Hän näki että odotan tiskillä, nostin hänelle vähän kulmiani ja sanoin jo että ehditkö, hän jatkaa puhelua. Sitten kun vihdoin lopetti puhelun, ilme oli todella ynseä, ei tervehdi, ei katso edes minuun päinkään, rahastaa vaatteen, ei edes kysy tarvitsenko pussia.
Vi....n amatööri.
Hyvin valitsit nimimerkkisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, jotka raivoavat ja valittavat valittamisen vuoksi asiakaspalvelijoille, ovat rajattomia ihmisiä, jotka eivät ole oppineet elämään omien tunteidensa kanssa.
Höpö höpö. Palautetta saa ja pitää antaa. Se että sanoo tiukasti ei tarkoita että raivoaa.
Palaute pitää antaa firmalle jotka asioista päättävät. Asiakaspalvelijat ovat vain työntekijöitä jotka noudattavat saatuja ohjeita. Heille kiukuttelu on täysin turhaa ja ajanhukkaa.
😄 Onpa kyllä typerin kommentti ikinä! Asiakaspalvelija nimenomaan on se "firma" asiakkaan suuntaan. Jos joku asia on mennyt pieleen, asiakaspalvelijan vastuulla on ottaa siitä palaute vastaan, viedä se eteen päin ja jopa varmistaa, että se tulee huomioiduksi.
Kiukuttelu on typerää, mutta kovin inhimillistä erityisesti jos firman takia hänen aikaansa on kulunut kohtuuttomasti asian selvittämiseen. Aspan tehtävä on saada myös hankalan asiakkaan asia hoidettua.
Mikähän ihme aspan rooli sinusta oikein on, ihan mielenkiinnosta kyselen?
Ei ole aspan vika, jos johtoportaassa ei piitata asiakaspalautteista. Miten joku osa-aikainen tai vuokrafirman kautta keikkaa tekevä aspa pakottaisi esihenkilönsä hoitamaan asian?
Vierailija kirjoitti:
Asiakaspalvelijoissa on myös niitä, jotka eivät tunne asiaa yhtään, korvaavat osaamattomuutensa ja tietämättömyytensä puhumalla vielä jäykempä p_skaa ja käyttäytymällä ylimielisesti. Eikö näille saa antaa negatiivista palautetta? Kiittääkö pitäisi?
Palautteen antamattomuuden ja raivoamisen väliltä löytyy ehkä jotain harmaan sävyjä?
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta asiakaspalvelijan ammattitaitoon pitäisi kuulua kyky hoitaa ja kestää näitä asioita. Ehkä jopa ehkäistä noita tilanteita.
Miksi pitäisi kestää raivoamista? Aina ei ole ollut näin. Epäasiallisesta käytöksestä lensi pihalle. Odotettiin ja vaadittiin hyviä käytöstapoja, niin asiakaspalvelijoilta kuin asiakkailtakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiakaspalvelijoissa on myös niitä, jotka eivät tunne asiaa yhtään, korvaavat osaamattomuutensa ja tietämättömyytensä puhumalla vielä jäykempä p_skaa ja käyttäytymällä ylimielisesti. Eikö näille saa antaa negatiivista palautetta? Kiittääkö pitäisi?
Palautteen antamattomuuden ja raivoamisen väliltä löytyy ehkä jotain harmaan sävyjä?
Valitan. Varsinkin nuorissa naisissa on melkoisia prinsessoja -tai räkä ehkä parempi ilmaus- ja palautteen joutuu nostamaan sille tasolle, että räkä lopulta reagoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, mutta se asiakaspalvelija joka saa raivon osakseen on todella suurella todennäköisyydellä tehnyt juuri jonkun virheen tai käyttäytynyt itse jotenkin niin että sai sen raivon aikaa asiakkaassa. Esim ojensin itse kerran aika reippaalla äänensävylä myyjää koska hän odotuttaa minua eli asiakasta jutellen ilmeisesti omaan kännykkäänsä koska suunnitteli jotain tapaamista. Hän näki että odotan tiskillä, nostin hänelle vähän kulmiani ja sanoin jo että ehditkö, hän jatkaa puhelua. Sitten kun vihdoin lopetti puhelun, ilme oli todella ynseä, ei tervehdi, ei katso edes minuun päinkään, rahastaa vaatteen, ei edes kysy tarvitsenko pussia.
Vi....n amatööri.
Kuka ihme alapeukuttaa tätäkin? Vinkki: jos toimit asiakaspalvelusta, vaihda äkkiä alaa. Ei voi olla, että jonkun mielestä ASIAKAS on tässä väärässä, aspa läärää puhelimessa omia menojaan ja asiakas o
Aspan tekemä virhe ei anna asiakkaalle oikeutta raivota. Valittaa toki voi ja äänestää jaloillaan. Onko sinulla joku vihanhallintaongelma?
Hei, ensimmäinen kerta, kun osallistun missään muussa keskustelupalstassa kuin futisfooorumilla yleiseen keskusteluun. Mutta oli pakko näin ex-aspana vastata kommenttiisi. Se, että ilmiaset palautteesi tai mielipiteesi "tiukalla" äänen sävyllä todennäköisemmin antaa pienemmät mahdollisuudet ongelmasi ratkaisemiseen. 90% asiakaspalvelijoista vastaanottaa mielellään palautteen, kun se tulee a) hyvässä kontekstissa ja oikeasta asiasta b) asialle voi tehdä jotain /esimerkiksi isompien ketjujen toimintatapoja hankalempi muuttaa, sillä toimintatavat tulevat korkeimmalta taholta. c) äänensävy on normaali ja asiakkaan käytös ei poikkea palautetta antaessa normaalista ilmapiiristä ja käytöstavoista. Asiakaspalvelu "urallani" jatkoin eteenpäin 100% palautteista joista jäi hyvä fiilis asiakkaan ulostulon myötä kun taas harvemmin silloin kun asiakas tokaisi asiat tai muuten vain oli perseestä. Mielenkiintoinen aihe, sillä yleensä ihmiset joilla on minkään sortin käsitystä kauppojen toimintatavasta tai kokemusta asiakaspalvelusta tuppaa olemaan niitä tiuskijoita kaupassa.
Tein asiapalvelutyötä 28 vuotta ja sitte otin tyhjän päälle loparit kun en jaksanut enää ihmisiä. Asiakkaat paheni päivä päivältä. Ja voin kertoa että jos palaute tulee syystä ja asiallisella äänellä niin kaikkemme teimme asian hoitamiseksi mahdollisimman pikaisesti. Mutta näitten rähjääjien palautteet ei kiinnostaneet ja palautteet ja paperit saattoivat "mystisesti" kadota.
Vierailija kirjoitti:
ONhan se hyvö ettö saa purkaa sydäntään jollekin. Keva kun nosti vuokria vuoden asumisen jälkeen niin annoin sellaista palautetta asiakaspalvelijalle jota hänen ei olisi tarvinnut kuunnella vaan vuokra-asumisesta vastaavan. Kuulin ettö naapuri oli myös antannut voimakasta palautetta. Ennen kuin ehdin muuttaa niin vuokraa oli laskettu ei nyt samaan kuin aikaisemmin mutta melko paljon kuitenkin.
Vihainen palaute ja uhkailu toimii parhaiten ja etenkin jos sen voi vielä henkilökohtaisesti kohdistaa sek uhata kunnolla. Lammastelu ei nykypäivänä riitä vaan pitää uhata kunnolla jotta asiat menevät asianmukaisesti. Nykymeno on minä-minä kulttuurin mukaista joten periksi ei anneta vaan asiakaspalvelijan pitää osata ottaa vastaan kovaa kritiikkiä.
mutta se ei edelleenkään ole asiakaspalvelijan syy vaan sen kenelle hän työskentelee ..raivoa pomolle tai instituution pomolle.tai siitä kenties pidemmälle ihan pääministerin virkaan jopa ehkäpä.. raivota voit huonota maalarille joka tyri ihan typerästi. eli oli ammattitaidoton vaikka mutta nekin tekee virheitä.
Vierailija kirjoitti:
Tein asiapalvelutyötä 28 vuotta ja sitte otin tyhjän päälle loparit kun en jaksanut enää ihmisiä. Asiakkaat paheni päivä päivältä. Ja voin kertoa että jos palaute tulee syystä ja asiallisella äänellä niin kaikkemme teimme asian hoitamiseksi mahdollisimman pikaisesti. Mutta näitten rähjääjien palautteet ei kiinnostaneet ja palautteet ja paperit saattoivat "mystisesti" kadota.
Sinä oletkin vanhempaa kaartia, tässä oli kai kyse nuorista aspoista?
En minä ainakaan raivoa. Älä turhaa syyttele.
Juu, syyttömiähän ne keskitysleirin vartijatkin olivat. Tottelivat vain annettuja käskyjä.
Kerran olen kilahtanut huolella Valitut Palat aspaan. Peruimme muistisairaan isämme tilauksen ja pyysimme, ettei mainoksiakaan enää lähetetä. Sanoivat että enää painossa jo olevat mainokset tulee, sitten loppuu, pari viikkoa max.
Puolen vuoden päästä isäni hädissään soittaa että nyt tämä timanttisormus tulee postissa mitä hän tekee. No onneksi oli vasta "ennakkoilmoitus", jolla 3000e sormuksen voisi tilata.
Siinä vaiheessa kilahdin huolella Valittujen Palojen aspaan. Tai en ensin kilahtanut, vasta kun soitin sinne, ja aspa alkoi selitellä että vain isä itse voi perua sormukset ja tilaukset ja vaihtoi lässyttämään FEIKKI SAVON MURTEELLA.
Näin vanhana savolaisena siinä kohtaa kilahti JA ANNOEIN MÄNNÄ KAEKILLA KIÄLILLÄ ETTÄ JOS JUMALAATA EI LOPU NE TIMANTTIRIHMAMAIN KAAPUSTELUT JA VIÄLÄ KÄÄTÄTTE MIUN KIELTÄ HUIJAAKSINNE NIIN HUASTAN TEIDÄT JOKKAEESEN HENKILÖKOHTAESESTI OEKEETEEN TÄSTÄ ASIASTA. Desibelejä oli varmaan 100.
Loppui isän mainokset siihen.
? ? Olen 50 vuotias Mies, enkä ole ikinä raivonnut asiakaspalvelijalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, jotka raivoavat ja valittavat valittamisen vuoksi asiakaspalvelijoille, ovat rajattomia ihmisiä, jotka eivät ole oppineet elämään omien tunteidensa kanssa.
Höpö höpö. Palautetta saa ja pitää antaa. Se että sanoo tiukasti ei tarkoita että raivoaa.
Palaute pitää antaa firmalle jotka asioista päättävät. Asiakaspalvelijat ovat vain työntekijöitä jotka noudattavat saatuja ohjeita. Heille kiukuttelu on täysin turhaa ja ajanhukkaa.
Totta. Heille toki voi antaa myös palautteen, mutta rähjääminen ei tietenkään ole millään tavalla järkevää. Kyllä sen asian sisältö on aivan sama, vaikka ei hukkaisikaan alkeellisia käytöstapoja.
Pahimmathan valittavat täysin selvistä asioista, jotka perustuvat lakiin. Esimerkkinä vaikkapa se, että pankki kyselee rahojen alkuperää -> välitön mielensäpahoitus ja uhkailu pankin vaihdolla. Heikkolahjaisimmat jopa vaihtavat sen pankin :D
Niitä ihmisiä, jotka oikeasti päättävät asioista, ei voisi vähempää kiinnostaa huudetaanko asiakaspalvelijalle tms. Ei ainakaan yhtään isommissa firmoissa. He katsovat numeroita ja omia bonuksia.