Miten päästä yli juomisen aiheuttamasta ahdistuksesta?
Ahdistus siitä, kun on filmi poikki useammalta illalta, ja vaikka juomisen lopettamisesta on jo (vasta?) 3 vrk, tuntuu että ahdistus senkun pahenee :(
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä aina miehenä ihmettelen miksi miehet juo ja heikentää itseään suhteessa muihin miehiin.
Me raittiit miehethän voitetaan teidät tappelussa. Neljä lötköä ja turvonnutta viikonloppujuoppoa ei pärjää meikäläiselle.
Miksi haluatte olla heikkoja ja hävitä toisille tappelussa?
Ettekö halua olla kuin KAPTEENI AMERIKKA ON?
Miksi niiden miesten pitäisi tapella sun kanssa? Meinaatko, että ne jättää juomatta siksi, että "ainiin, pitää varmaan tapella sen vauva-palstan luuserin kanssa, enpä otakaan tänään mitään."
Jos venäjä hyökkää, nin kai haluatte olla ne jotka voittaa tappelun?
Miks heikennätte itseänne?
Ettekö halua olla voittajia kuten Kapteeni Amerikka on. Hä. Vastaa kun kysytään!
ok. juo. ok juo tuttipulloas vauva. juo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä aina miehenä ihmettelen miksi miehet juo ja heikentää itseään suhteessa muihin miehiin.
Me raittiit miehethän voitetaan teidät tappelussa. Neljä lötköä ja turvonnutta viikonloppujuoppoa ei pärjää meikäläiselle.
Miksi niiden miesten pitäisi tapella sun kanssa? Meinaatko, että ne jättää juomatta siksi, että "ainiin, pitää varmaan tapella sen vauva-palstan luuserin kanssa, enpä otakaan tänään mitään."
Ettekö halua olla voittajia kuten Kapteeni Amerikka on. Hä. Vastaa kun kysytään!
ok.
En vastaa, koska olen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ok.
no onpas sulla nyt taas kiukku ja paha olla
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla jotain rauhoittavaa ? Jos ei ole, käy lääkärissä. Mieluummin vähän rauhoittavaa kuin älytöntä juomista. Toinen, entinen alkoholisti.
Ei oo mitään rauhoittavia enkä tiedä uskallanko kehtaanko mennä lääkäriin.
Ap
Onko ap yhä hengissä ja selvinpäin?
Ota muutama loiventava niin sitten uuteen nousuun ja mùrheet unohtuu.
Ota B ja C-vitamiineja. Magnesium auttaa myös. Nopeuttaa paranemista.
Viina auttaa ahdistukseen, pari pulloa viinaa, niin jopa hyppäät pöydälle tanssimaan ja persettä hetkuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla putki päällä jos muisti mennyt monelta illalta?
Nyt on aika lopettaa kokonaan. Ahdistus helpottaa kun ei juo enää.
Neljän vuorokauden putki oli päällä. Juon joka viikonloppu, ja kun korkki aukeaa, en pysty lopettamaan ennenkuin olen joko juonut kaikki maailman viinat, tai työt meinaa alkaa.
Tästä syystä minun on varmaan pakko lopettaa. En ole enää edes mikään nuori, tuskinpa näin nelikymppisenä kohtuukäyttöä enää edes oppii..
Ap
Itse opin ihan itsestään. Ja mä tosiaan olin pitkään juuri samanlainen, että pystyin kyllä työn takia lopettamaan viikoksi juomisen (mikä kertoo, että kontrollia on, kunhan on vaan motivaatio), mutta perjantaina annoin mennä vaan. Joskus yritin päättää, että juon vain 3 tms, mutta se oli vaan sellaista mukapäättämistä, oikeasti halusin juoda kunnolla. Jos olisi sanottu, että seuraava päivä on työpäivä, klo 8 hommiin, olisin pystynyt ihan hyvin kontrolloimaan ja jättämään siihen kolmeen, mutta kun oikeasti ei ollut mitään erityistä syytä olla ottamatta kännejä, niin parin annoksen jälkeen ne päätökset tuntui naurettavilta.
Mulla sitten kävi niin, että viina alkoi närästää kauheasti. Yöllä meinasin pari kertaa tukehtua omaan mahansisältööni, jota pulahteli makuuasennossa suuhun (refluksi) ja josta saatoi sitä unissani vetää henkeen. Lisäksi olin lihonut sairaalloisen lihavuuden lukemiin. Tässä vaiheessa löytyi se motivaatio oikeasti rajoittaa juomista, varsinkin ne öiset heräämiset tukehtumisentunteeseen, kun on vetänyt omaa oksennusta henkitorveen, pelästytti. Olin jopa 3 kk kokonaan juomatta, ja sen aikana refluksi helpotti. Sitten aloitin laihdutusurakan, ja sen aikana ei toki usein voinut juoda. Nykyään olen huomannut, että silloinkin, jos päätän että aion ottaa kännit, kuten viimeksi juhannuksena, ne mun kännit on oikeastaan aika hillityt verrattuna männävuosiin. Saatan juoda esim. 6-8 olutta, ja seuraavana aamuna on ihan ok olo. Jos yritän juoda sellaiseen vanhaan tapaan, niin tulee uni :D Tätä se vanhuus kai sitten on, t. nainen 51 v.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen selvinpäin ja hengissä ollaan mutta yhä elämäni pahin ahdistusmorkkispelokkuus-mieliala. Lomaa on jäljellä vielä tämä viikko, sitten alkaa työt.
Täällä on tullut hyviä vinkkejä miten helpottaa oloa ilman alkoholia. Kiitos siitä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla putki päällä jos muisti mennyt monelta illalta?
Nyt on aika lopettaa kokonaan. Ahdistus helpottaa kun ei juo enää.
Neljän vuorokauden putki oli päällä. Juon joka viikonloppu, ja kun korkki aukeaa, en pysty lopettamaan ennenkuin olen joko juonut kaikki maailman viinat, tai työt meinaa alkaa.
Tästä syystä minun on varmaan pakko lopettaa. En ole enää edes mikään nuori, tuskinpa näin nelikymppisenä kohtuukäyttöä enää edes oppii..
Ap
Itse opin ihan itsestään. Ja mä tosiaan olin pitkään juuri samanlainen, että pystyin kyllä työn takia lopettamaan viikoksi juomisen (mikä kertoo, että kontrollia on, kunhan on vaan motivaatio), mutta perjantaina annoin mennä vaan. Joskus yritin päättää, että
Jos itselle olisi tullut tuollaisia reflukdinkaltaisia henkeä uhkaavia fyysisiä oireita, ehkä olisin onnistunut aiemmin lopettamaan juomisen.
Se oli vaan sitä ahdistusta ja masennusta, tärinää ja vapinaa tietty myös ekat päivät juomisen jälkeen. Mutta ne morkkikset, kun harhaluuloisssni kuvittelin mokanneeni ihan kaiken.. Huhhuh. Jossain vaiheessa sain vaan tarpeekseni. Mut oli jo iäkkäämpi kuin ap.
Vierailija kirjoitti:
Tuo taitaa olla kuivahumalassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla jotain rauhoittavaa ? Jos ei ole, käy lääkärissä. Mieluummin vähän rauhoittavaa kuin älytöntä juomista. Toinen, entinen alkoholisti.
Ap
Mietin myös, saako esim jostain julkisen puolen terveysaseman lekurilta muka rauhoittavia noin vaan sillä perusteella, kun mää join liikaa viinaa liian kauan ja nyt ahistaa????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen selvinpäin ja hengissä ollaan mutta yhä elämäni pahin ahdistusmorkkispelokkuus-mieliala. Lomaa on jäljellä vielä tämä viikko, sitten alkaa työt.
Täällä on tullut hyviä vinkkejä miten helpottaa oloa ilman alkoholia. Kiitos siitä.
Ap
Nyt on siis viime hetken koitos käsillä, viimeinen viikonloppu lomalla lähestyy. Vältä kiusausta tarttua pulloon, vaikka olisi olisi yhä kehno! Kun tän viikonlopun yli jaksat, siitä se alkaa helpottaa! Tsemppiä raittiuden tiellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mietin myös, saako esim jostain julkisen puolen terveysaseman lekurilta muka rauhoittavia noin vaan sillä perusteella, kun mää join liikaa viinaa liian kauan ja nyt ahistaa????
Tuskin, ellei oo alkanut delirium.tremens tai muu alkoholipsykoosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tuskin, ellei oo alkanut delirium.tremens tai muu alkoholipsykoosi.
En usko oireideni olevan noin pahoja. Kauhee vainoharhat tosin on siitä, mitäköhän tyhmää taas tein, mutta tuskinpa missään psykoosissa ollaan..
Ap
Tämänkin ketjun alusta poistunut pari viestiä, oikein rehtejä vertaistuellisia kertomuksia ja tsemppejä ap:lle. Miksi joku ilmiantaa niitä??
Vierailija kirjoitti:
Tämänkin ketjun alusta poistunut pari viestiä, oikein rehtejä vertaistuellisia kertomuksia ja tsemppejä ap:lle. Miksi joku ilmiantaa niitä??
Tää palsta on nykyään täynnä tätä. Ketjuja ja kommentteja poistuu syyttä suotta.