Miten päästä yli juomisen aiheuttamasta ahdistuksesta?
Ahdistus siitä, kun on filmi poikki useammalta illalta, ja vaikka juomisen lopettamisesta on jo (vasta?) 3 vrk, tuntuu että ahdistus senkun pahenee :(
Kommentit (68)
Kehosi hormonitoiminta on sekaisin.
Syö hyvin, ravitsevasti, paljon suoloja, vettä, sekä rasvaa.
Sitten vaan odottelet ja vältä miettimistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla putki päällä jos muisti mennyt monelta illalta?
Nyt on aika lopettaa kokonaan. Ahdistus helpottaa kun ei juo enää.
Neljän vuorokauden putki oli päällä. Juon joka viikonloppu, ja kun korkki aukeaa, en pysty lopettamaan ennenkuin olen joko juonut kaikki maailman viinat, tai työt meinaa alkaa.
Tästä syystä minun on varmaan pakko lopettaa. En ole enää edes mikään nuori, tuskinpa näin nelikymppisenä kohtuukäyttöä enää edes oppii..
Ap
LOL nelikymppinen alkoholisti.
Tuollaisia viikonloppuja jaksaa elämässään ehkä 1 tai 2. Täysin päätöntä touhua.
Alkoholi laskee serotoniinia joten se voi lisätä masennustaipuisen masennusta. Pitäisikö lopettaa juominen kokonaan?
Vierailija kirjoitti:
Se menee kyllä itsestään ohi. Nyt vaan sinnittelet hetki kerrallaan. Jos jaksat, mene vaikka ulos kävelemään, niin että on muutakin mietittävää kuin oma ahdistus. Ei ole myöskään kiellettyä hankkia itselleen mielihyvää vaikka karkista tai jäätelöstä, pääasia on että et tartu alkoholiin ahdistuksen helpottamiseksi.
Niin siis on ensiarvoisen tärkeää että syöttää keholleen rakennusaineita tuottamaan niitä kaikkia mielihyvähormoneita, mitkä alkoholilla pumppasi ulos.
Suola, sokeri, rasva, terveellinen perusruoka.
Kanuuna ei ole mikään mystinen ja maaginen juttu vaan ihan peruskemiaa. Keho palaa ja pyrkii aina hyvinvoinnin tilaan, jos sitä ei aktiivisesti estä.
Vierailija kirjoitti:
Se menee kyllä itsestään ohi. Nyt vaan sinnittelet hetki kerrallaan. Jos jaksat, mene vaikka ulos kävelemään, niin että on muutakin mietittävää kuin oma ahdistus. Ei ole myöskään kiellettyä hankkia itselleen mielihyvää vaikka karkista tai jäätelöstä, pääasia on että et tartu alkoholiin ahdistuksen helpottamiseksi.
"Jotakin muutakin mietittävää..."
Tosiaan, jos on tuusannut oman kehonsa niin silloin ei parane miettiä yhtään mitään eikä varsinkaan luottaa omiin ajatuksiinsa.
Sitä ravintoa vaan ja katso vaikka lasten- tai luonto-ohjelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauanko ehdit juoda? Minulla on apea olo juomisenjälkeisenä aamuna, mutta kyllä se aina iltaan mennessä ohi menee.
Mulla on myös näin, ja tämä on sama vaikka kerran join kesälomalla eron jälkeen 3 viikkoa putkeen - senkin jälkeen oli vain puolen päivän apea darra, siinä se. Mutta kaikilla ei mene näin, minulla oli kerran miesystävä, jolla jopa aika kohtuullinen kertajuominen tyyliin 4-5 tuoppia illalla, johti siihen että jos perjantaina joi, seuraavan viikon keskiviikkoon oli aivan masentunut ja ahdistunut, ja kesti kokonaisuudessaan 11-12 päivää että oli ennallaan. Itse aina ihmettelin, miksi hän silti halusi toisinaan juoda, kun tuntui ettei se mitenkään voi olla tuon pitkän kärsimyksen arvoista, mutta niin hän vaan halusi.
Minä olen kuin tämä miesystävä. Join nuorena paljon, ja usein, silloin ei tietoakaan ahdistusmasikdista. Olin vuosikausia lähes absolutisti, kun sain lapset. Nyt Keski-ikäisenä en pysty edes muutamaa ottaa ilman, että tulee monen päivän depis!
Liekö tuo nuoruudenailainen reipas Alkon käyttö jättänyt jotain pysyviä jälkiä.
Tärinä ja ahdistus kestävät vain noin 2-3 päivää. Kun alkaa hikoilu ja ripulointi ollaan jo voiton puolella ja voi lähteä kauppaan hakemaan uutta korjaussarjaa.
Vierailija kirjoitti:
Tärinä ja ahdistus kestävät vain noin 2-3 päivää. Kun alkaa hikoilu ja ripulointi ollaan jo voiton puolella ja voi lähteä kauppaan hakemaan uutta korjaussarjaa.
:D
Se on kumma tuo alkoholi, kun aiheuttaa vain ahdistusta, rahanmenoa, fyysisiä vaivoja ja yleensä vielä pahentaa sivullisten, kuten perheen, sukulaisten ja ystävien elämää, mutta silti sitä on vain pakko vetää. En tunne yhtäkään ihmistä, jonka asiat olisi olleet niin huonosti, etteikö niitä vielä voisi alkoholilla pahentaa entisestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauanko ehdit juoda? Minulla on apea olo juomisenjälkeisenä aamuna, mutta kyllä se aina iltaan mennessä ohi menee.
Neljä vuorokautta putkeen. Ja viimeisen vuoden ajan juonut joka viikonloppu. Suuria määriä, aina menee muisti ja selitän kaikkea ihan puuta heinää.
Ap
1-2 viikkoa kun jaksat olla selvinpäin niin pahin helpottaa
sitten kun on pahimmat akuutit oireet ohi niin voikin taas huoletta korkata
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neljän vuorokauden putki oli päällä. Juon joka viikonloppu, ja kun korkki aukeaa, en pysty lopettamaan ennenkuin olen joko juonut kaikki maailman viinat, tai työt meinaa alkaa.
Tästä syystä minun on varmaan pakko lopettaa. En ole enää edes mikään nuori, tuskinpa näin nelikymppisenä kohtuukäyttöä enää edes oppii..
Ap
LOL nelikymppinen alkoholisti.
Tuollaisia viikonloppuja jaksaa elämässään ehkä 1 tai 2. Täysin päätöntä touhua.
Kyllä noita jaksaa elämässä paljon enemmän. Ap:n alkoholin käytössä tämä neljän päivän putki ei ole se huolestuttavin asia, vaan se että hän juo vuoden ympäri joka viikonloppu itseltään muistin. Kannattaa keksiä viikonlopuksi jotain muuta tekemistä. Ja yrittää sillä, että katsot, että olet yhden viikonlopun juomatta ja pyrit siihen sitten, että voitko olla joka toisen viikonlopun juomatta. Ja jos juot, niin mieti millä keinoilla se ei lähde käsistä. Juo pelkkää keskiolutta ja kuudennen jälkeen alat juomaan joka toisen oluen ykköstä tai vettä, mikä vaan auttaa. Suunnittele mitä teet juomisen sijaan. Jos ei voi olla viikonloppua juomatta ja joka kerta edelleen muisti menee, niin se kyllä kertoo, että on paha ongelma. Ja silloin kannattaa ryhtyä yksinkertaisesti tähtäämään kaiken juomisen lopettamiseen.
Mulla sama: ikää kun tulee, niin ne ahdistuksen oireet pahenee. Korkki kiinni sitten, pitkäksi aikaa. Taas alkaa vituttaa, niin korkki auki. "Tuurijuoppo" ? MIetin, et enhän minä nuorempana tämmönen ollut???
Olen miettinyt sitä, jos tekisin niinkuin isä (vainaa): korkki kiinni ja lopullisesti. Siellä baareissa (ja täällä :) ) on vaan niin kiva "luuhata". :) (siis miettinyt sitä, että tarviinko sitä/tätä elämää, enää?)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eihän 4 päivää ole mikään putki edes, vaan normaali duunarin viikonloppu.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama: ikää kun tulee, niin ne ahdistuksen oireet pahenee. Korkki kiinni sitten, pitkäksi aikaa. Taas alkaa vituttaa, niin korkki auki. "Tuurijuoppo" ? MIetin, et enhän minä nuorempana tämmönen ollut???
Olen miettinyt sitä, jos tekisin niinkuin isä (vainaa): korkki kiinni ja lopullisesti. Siellä baareissa (ja täällä :) ) on vaan niin kiva "luuhata". :) (siis miettinyt sitä, että tarviinko sitä/tätä elämää, enää?)
itsellä melkein toisinpäin. nuorempana ahdisti todella paljon krapulassa, nykyisin vähemmän
Hiljalleen miedoilla bentsoilla tasoittelet tilanteen. Jatkossa ei alkoholia mielellään ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Hiljalleen miedoilla bentsoilla tasoittelet tilanteen. Jatkossa ei alkoholia mielellään ollenkaan.
Saisikin bentsoja vielä jostain...
Mä aina miehenä ihmettelen miksi miehet juo ja heikentää itseään suhteessa muihin miehiin.
Me raittiit miehethän voitetaan teidät tappelussa. Neljä lötköä ja turvonnutta viikonloppujuoppoa ei pärjää meikäläiselle.
Miksi haluatte olla heikkoja ja hävitä toisille tappelussa?
Ettekö halua olla kuin KAPTEENI AMERIKKA ON?
Vierailija kirjoitti:
Mä aina miehenä ihmettelen miksi miehet juo ja heikentää itseään suhteessa muihin miehiin.
Me raittiit miehethän voitetaan teidät tappelussa. Neljä lötköä ja turvonnutta viikonloppujuoppoa ei pärjää meikäläiselle.
Miksi haluatte olla heikkoja ja hävitä toisille tappelussa?
Ettekö halua olla kuin KAPTEENI AMERIKKA ON?
Miksi niiden miesten pitäisi tapella sun kanssa? Meinaatko, että ne jättää juomatta siksi, että "ainiin, pitää varmaan tapella sen vauva-palstan luuserin kanssa, enpä otakaan tänään mitään."
Kuulemma sopivat huumeet voi vähentää ahdistusta, ei niin sopivat voikin sitten lisätä.
Ap