Onko yleistäkin, että mies maksaa talon kulut ja lainat ja vaimo ei maksa mitään?
Facen Massimuijat -ryhmässä joku kysyi kulujen jakamisesta, jos mies omistaa talon ja myös laina on vain hänen. Yllättävän moni vastasi, ettei maksaisi mitään. *Vaimo tekee kodin ja tuo paljon hyvää miehen elämään mitä hänellä ei olisi ilman vaimoa' Myös moni kertoi, että maksaa perheen ruuat, muttei muuta.
Olen ällistynyt. Oma oikeustajuni sanoo, että asumiskulut maksetaan puoliksi ja lainan maksaa se, kenen talokin on. Ihmetyttää myös se, miten miehille tämä järjestely on täysin ok.
Kommentit (268)
Vierailija kirjoitti:
Miten naiset vielä 2025 suostuvat tämmöiseen?? Miten ihmeessä pärjäävät taloudellisesti kun mies potkaisee ulos ja ottaa uuden nuoremman elätettävän
Saahan siinä osuutensa omaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Miten naiset vielä 2025 suostuvat tämmöiseen?? Miten ihmeessä pärjäävät taloudellisesti kun mies potkaisee ulos ja ottaa uuden nuoremman elätettävän
Ennemmin kysyisin miksi mies suostuu tällaiseen. Rakkaudesta varmaan.
Jos ei ole avioehtoa eikä naisella ole omaisuutta, hän saa tasinkoa sitä enemmän mitä vähemmän hänellä on omaa omaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Yksikin vastasi: "En mitään. Puoliso haluaa maksaa kaikki asumiseen liittyvät kulut. Ruuat maksetaan puoliksi. Mahdollistaa minulle 800€-1000€/kk säästämisen rahastoihin. Luonnollisesti olen hyvin kiitollinen."
Eli ei ole kotirouva kyseessä. Mistä tämmöisiä miehiä löytyy??
Vain sillä ehdolla et mies omistaa yksin asunnon. Muuten ei onnistuisi ainakaan meidän pirtissä.
Minä en maksa edes niitä ruokia. Katsotaan asiaa uudelleen, kun mies on synnyttänyt minulle lapsen ja jäänyt raskauden takia palkkaamatta uudelleen määräaikaiseen työsuhteeseen.
Jos alkaisi puolittelemaan kuluja niin iskisin laskun raskaudesta ja synnytyksestä + omista tulonmenetyksistäni. :) Sitten kun saan taas kunnollisen palkan, toki osallistun kustannuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Yksikin vastasi: "En mitään. Puoliso haluaa maksaa kaikki asumiseen liittyvät kulut. Ruuat maksetaan puoliksi. Mahdollistaa minulle 800€-1000€/kk säästämisen rahastoihin. Luonnollisesti olen hyvin kiitollinen."
Eli ei ole kotirouva kyseessä. Mistä tämmöisiä miehiä löytyy??
Tuollaisessa tapauksessa ihan hyvä tilanne. Eron sattuessa "puoliso" omistaa asunnon/talon ja tällä elätettävällä taas on rahastossa ainakin toivon mukaan säästöjä, joilla sitten puolestaan rahoittaa oma elämänsä. Jos tämä jonkun parisuhteessa toimii, niin mikäs siinä. Mikä minä olen siihen sanomaan, että ei noin voi tehdä.
Loukkaantuikohan ap nyt taas jostain itse keksimästään asiasta? Vaimo ei maksa mitään = vaimo maksaa perheen kauppakulut?
Vierailija kirjoitti:
Ensin ihmettelet, että mies omistaa talon ja lainan ja maksaa sen lainan. Ja sitten kirjoitat, että sinun oikeustajusi sanoo, että se maksaa lainan, jonka talokin on! Eli olet siis samaa mieltä!
Ei vaan, vaimo ei maksa edes kuluista (sähkö, vesi, jne) mitään.
ap
Vierailija kirjoitti:
Niillähän on ihan valtava säästöt! Ilmaiseksi asuneet pitkään!
Ei ole. 50/50
Ja näille sokereille ja OF pitää pistää stoppi jotta ymmärtävät että jollei opettele elämään omillaan, niin maailma läpsäsee päin kasvoja lopulta. Some on nyt antanut sellaisen kuvan että tuo kaikki on ok ja sillä elää. Vain harva menestyy noilla. Itse en ymmärrä miten OF eroaa maailman vanhimmasta ammatista, ja samat terveiset twerkkaajille ja tankoapinoille, it's not cool and it will not pay for your living!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saahan siinä osuutensa omaisuudesta.
avioehto on. ainoastaan voidaan oikeusteitse harkita tasinkoa jos avioliitto kestänyt jopa 20 vuotta-vaimoihminen on edesauttanut kotityöllään mihensä urakehitystä ja talouden kartuttamista. todistettavasti. tehnyt yritykselle ilmaista työtä, hoitanut kodin, lapset,pyörittänyt arjen kuin sihteeri-kodinhoitaja ja liitto pitkä.
Monet eivät ymmärrä vaan taloudesta ja sijoittamisesta mitään.
Meillä tämä johtuu siitä, että mies tienaa kolme kertaa enemmän kuin minä ja on myös perinyt paljon. Hänelle jää silti paljon enemmän kuukaudessa säästöön mitä minulle. Minä maksan omat menoni ja laskuni, jonkin verran ruokaostoksia, jonkin verran lapsen menoja ym.
Paljon olen käyttänyt rahaa esimerkiksi kodin ja mökin sisustamiseen ja muutenkin tykkään hääriä kodinhengettärenä. Minä hoidin myös lapsemme kolmevuotiaaksi kotona, olin pois töistä kun lapsi sairasti paljon ym ym. Että on myös mies hyötynyt tästä kovasti. Samat kulut hän maksaisi ilman minuakin jos olisi yksin.
Tiedänpä jopa perheitä, joissa kaikki omaisuus on yhteistä, vaikka mies on ne lainat ym suurimmaksi osaksi maksanut. Meillä mies omistaa talon, mökin ja auton, minä en omista mitään. Minullehan tämä on huono diili jos ero tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin ihmettelet, että mies omistaa talon ja lainan ja maksaa sen lainan. Ja sitten kirjoitat, että sinun oikeustajusi sanoo, että se maksaa lainan, jonka talokin on! Eli olet siis samaa mieltä!
Ei vaan, vaimo ei maksa edes kuluista (sähkö, vesi, jne) mitään.
ap
No se vaimo varmaan maksaa jotain muuta. Mitä järkeä siinä on, että minä siirrän miehelle 50e sähköstä, että hän voi siirtää huomenna sen 50e takaisin, kun tilaan hänelle piilolinssejä.
Puolestaloukkaannut nyt asioista, jotka eivät kosketa sinua mitenkään.
Milloinkas lokki mitään maksaa mistään
Vierailija kirjoitti:
Meillä tämä johtuu siitä, että mies tienaa kolme kertaa enemmän kuin minä ja on myös perinyt paljon. Hänelle jää silti paljon enemmän kuukaudessa säästöön mitä minulle. Minä maksan omat menoni ja laskuni, jonkin verran ruokaostoksia, jonkin verran lapsen menoja ym.
Paljon olen käyttänyt rahaa esimerkiksi kodin ja mökin sisustamiseen ja muutenkin tykkään hääriä kodinhengettärenä. Minä hoidin myös lapsemme kolmevuotiaaksi kotona, olin pois töistä kun lapsi sairasti paljon ym ym. Että on myös mies hyötynyt tästä kovasti. Samat kulut hän maksaisi ilman minuakin jos olisi yksin.
Tiedänpä jopa perheitä, joissa kaikki omaisuus on yhteistä, vaikka mies on ne lainat ym suurimmaksi osaksi maksanut. Meillä mies omistaa talon, mökin ja auton, minä en omista mitään. Minullehan tämä on huono diili jos ero tulee.
Teillä on siis avioehto? Muussa tapauksessahan tuo on sulle erinomainen diili.
On. Kerryttää varallisuutta,toiselle jää mitään.
usein menee juuri noin. tästä asiasta on hyvä laatia sellainen paperi, että eron sattuessa kukin saa mukaan vain sen mitä toi tullessaan, eli nainen häippäsee tyhjin taskuin. naimisiin ei pidä mennä nykyaikana. se vain vaikeuttaa eroamista, joka on varma tapahtuma, koska nykynaiset oppii aina uusia asioita somen feministeiltä.
Vierailija kirjoitti:
Monet eivät ymmärrä vaan taloudesta ja sijoittamisesta mitään.
Mä en ole kiinnostunut enkä ymmärräkään kovin paljon. Mies huolehtii minunkin omaisuudestani pitkälti. Voin sitten opetella joskus, jos ja kun on pakko.
Kämppissuhteessa voidaan laittaa 50/50.
Jos suhde sisältää seksipalveluksia ja synnytyspalveluksia, mies on HUSBAND eli kotieläimen pitäjä eli vastaa kaikista kuluista, kuin nainen olisi hänen koiransa.
Näin ajattelen itse. En saa mitään irti mistään "tasavertaisesta" suhteesta mieheen. Kaikki siittävän koiraan kanssa tapahtuva vuorovaikutus on työtä. Ehkä jonkun papin kanssa voisin keskustella ihan huvikseni.
Naiset maksavat sitten sängyssä.