Miten vähentää kaloreita ilman massiivista elämäntapamuutosta?
Olen jo siirtynyt kahden leivän aamupalasta yhteen, ja alkanut syömään tiedostavammin. Jos syön herkkuja, syön muuten sinä päivänä todella kevyesti. Jo näiden avulla paino on alkanut laskemaan.
Onko teillä muita vinkkejä, joilla saisi vähällä vaivalla painoa pois?
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leipä pois se on turha jos syö muuten hyvin, aamupuuro veteen ja yks mikä oikeesti on hyvä niin jättää vkl herkuttelunki vaa vekka. Mä ajattelin enne et jos mä syön viikot hyvin niin mä voin aina vkl heittää ränttäliks, no en mä ylipainonen oo koskaan ollu mut silti oikeen muutoksen kropassa mä aloin näkemään kun mä jätin senki veke, iho kiiltää ja rasvaprosentti laski huomattavasti muutamassa kk
Mulla leipä aamu ja iltapalana toimii parhaiten. En tykkää veteen keitetystä puurosta. Yhden leivän ja kahvin kanssa aamupalan kalorit jää noin 100kcal. Ap
Jaksatko tuolla lounaaseen asti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leipä pois se on turha jos syö muuten hyvin, aamupuuro veteen ja yks mikä oikeesti on hyvä niin jättää vkl herkuttelunki vaa vekka. Mä ajattelin enne et jos mä syön viikot hyvin niin mä voin aina vkl heittää ränttäliks, no en mä ylipainonen oo koskaan ollu mut silti oikeen muutoksen kropassa mä aloin näkemään kun mä jätin senki veke, iho kiiltää ja rasvaprosentti laski huomattavasti muutamassa kk
Mulla leipä aamu ja iltapalana toimii parhaiten. En tykkää veteen keitetystä puurosta. Yhden leivän ja kahvin kanssa aamupalan kalorit jää noin 100kcal. Ap
Jaksan ihan hyvin. Ap
Leivät, peruna, pasta ja leivonnaiset plus kaikki muukin makea pois. Jäljelle jää todella paljon syötävää, ainakin minulla paino putoaa näin.
Vierailija kirjoitti:
Leivät, peruna, pasta ja leivonnaiset plus kaikki muukin makea pois. Jäljelle jää todella paljon syötävää, ainakin minulla paino putoaa näin.
Aika iso ruokavaliomuutos. Ei ihan sitä, mitä aloituksessa haettiin.
Luin että ap tekee pääasiassa etätöitä kotoa käsin -siis luultavasti aivotyötä. Ja aivot tarvitsevat energiaa: jos jossain paastohurinassa hoitaa työpäivän lounaaseen saakka, tekee luultavasti vain virheitä! Olen kokemusasiantuntija eli koska minä en yleensä tunnista näläntunnetta, pystyisin huitelemaan pelkällä mustalla sokeroimattomalla kahvilla iltaan saakka. Työn jälki ei sitten olekaan ihan priimaa ja aikaa menee omien virheiden korjailuun.
Älä siis jätä aamupalaa ja lounasta väliin.
Vierailija kirjoitti:
Luin että ap tekee pääasiassa etätöitä kotoa käsin -siis luultavasti aivotyötä. Ja aivot tarvitsevat energiaa: jos jossain paastohurinassa hoitaa työpäivän lounaaseen saakka, tekee luultavasti vain virheitä! Olen kokemusasiantuntija eli koska minä en yleensä tunnista näläntunnetta, pystyisin huitelemaan pelkällä mustalla sokeroimattomalla kahvilla iltaan saakka. Työn jälki ei sitten olekaan ihan priimaa ja aikaa menee omien virheiden korjailuun.
Enhän minä mitään ole jättänyt väliin. Vähentänyt vain kerralla syötävän ruoan määrää.. istumatyössä ei juuri energiaa kulu. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enhän minä mitään ole jättänyt väliin. Vähentänyt vain kerralla syötävän ruoan määrää.. istumatyössä ei juuri energiaa kulu. Ap
Niin tarkoitinkin sitä, kun täällä joku toitottaa aamupalan turhuudesta -koitin sanoa, että aivotyökin vaatii energiaa, vaikka paikallasi istuisit. Itselle sopiva on aamupala n. 300 kcl, lounas n. 400 kcal ja loput illalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juot siis kahvin mustana etkä laita mitään leivänpäällisiä? Minun pahin virhe oli että arvioin kalorit reilusti alakanttiin. Kun punnitsin ruuat tarkkaan ja laskin mukaan myös juomiset niin järkytyin miten paljon "piilokakaloreita" tulee. Nyt olen 23kg kevyempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehoitan jättämään jukurtit ja rahkat ravitsemuksellisesti tarpeettomina kauppaan. Ihmiskunnan historiassa ei ole koskaan aiemmin tarvittu tätä höttöä. Korvaa nämä tuotteet hedelmillä. Luonto ja terveys kiittää.
T. Kokemusasiantuntija 162/52-55, 50 vuotta.
Suomessa tuotetut jukurtit ja rahkat pitäisi vaihtaa ulkomailta roudattuihin hedelmiin? No enpä taida.
Eikö Suomessa kasvaa hedelmiä?
Luettele vaan kaikki, mitä tiedät. Täältä ei saa kaupasta kuin syksyisin kotimaisia omenia ja vesimeloniakin olen joskus nähnyt. Kevättalvella ei yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamupalalla maustamaton jugurtti+rahka ja marjat/banaani/omana/avokado, kahvi
lounaalla paljon kasviksia: parsakaali, kaali, porkkana, paprika jne ja proteeniksi tofu/kana/jauheliha
välipala: proteiinipitoinen juoma/rahka
päivällinen: sama kuin lounas
iltapala: rahka, jugurtti ja mehukeitto
Argh, näen joka kerta punaista, kun näen näitä somevaikuttaja-dieettejä.
Mikä näissä tökkii?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole aloittaja, mutta itse pärjään yhdellä leivällä ja kahvilla hyvin lounaaseen, joka sekin on pieni. Saatan juoda päiväkahvit, joka jostain syystä täyttää minua kovasti ja siirtää nälän tunnetta päivälliseen, joka sitten voi olla runsaampi, mutta sisältää paljon kasviksia. Iltapalaa en aina tarvitsekaan, mutta rahka marjoilla toimii iltasella hyvin.
Paino on pudonnut tasaista tahtia 15 kiloa ja olen nyt tavoitepainossasi. Tällä tyylillä on hyvä jatkaa.
Edellinen on aivan oikeassa. Ruokapäiväkirja kahdeksi viikoksi ja siitä karsimaan. Kalorit tulee usein yllättävistä lähteistä.