Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vähentää kaloreita ilman massiivista elämäntapamuutosta?

Vierailija
13.08.2025 |

Olen jo siirtynyt kahden leivän aamupalasta yhteen, ja alkanut syömään tiedostavammin. Jos syön herkkuja, syön muuten sinä päivänä todella kevyesti. Jo näiden avulla paino on alkanut laskemaan. 

Onko teillä muita vinkkejä, joilla saisi vähällä vaivalla painoa pois? 

Kommentit (112)

Vierailija
21/112 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä siemenöljyt pois. Silloin jää kaikki moskakin pois, kakut, ranet, sipsit, jne.

Vierailija
22/112 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kokeillut totaalista herkkulakkoa, mutta ei se toimi vaan repsahdan aina. Joten sallin itselleni herkut kohtuudella, ja yritän tiedostaa niiden tuomat kalorit ja syödä muuten vaikka vain salaattia sinä päivänä että kaloreita ei tule liikaa. Ap

Mitä nämä mystiset herkut ovat?

Olisko vaikka karkit, leivonnaiset ja jäätelöt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/112 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leipä pois se on turha jos syö muuten hyvin, aamupuuro veteen ja yks mikä oikeesti on hyvä niin jättää vkl herkuttelunki vaa vekka. Mä ajattelin enne et jos mä syön viikot hyvin niin mä voin aina vkl heittää ränttäliks, no en mä ylipainonen oo koskaan ollu mut silti oikeen muutoksen kropassa mä aloin näkemään kun mä jätin senki veke, iho kiiltää ja rasvaprosentti laski huomattavasti muutamassa kk

Mulla leipä aamu ja iltapalana toimii parhaiten. En tykkää veteen keitetystä puurosta. Yhden leivän ja kahvin kanssa aamupalan kalorit jää noin 100kcal. Ap

Jätät sen aamupalan kokonaan pois. Ihan turha puputttaa jotain leipää joka ei tuo mitään lisäarvoa päivääsi. 

Jep. Do not break the fast.

Vierailija
24/112 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leipä pois se on turha jos syö muuten hyvin, aamupuuro veteen ja yks mikä oikeesti on hyvä niin jättää vkl herkuttelunki vaa vekka. Mä ajattelin enne et jos mä syön viikot hyvin niin mä voin aina vkl heittää ränttäliks, no en mä ylipainonen oo koskaan ollu mut silti oikeen muutoksen kropassa mä aloin näkemään kun mä jätin senki veke, iho kiiltää ja rasvaprosentti laski huomattavasti muutamassa kk

Mulla leipä aamu ja iltapalana toimii parhaiten. En tykkää veteen keitetystä puurosta. Yhden leivän ja kahvin kanssa aamupalan kalorit jää noin 100kcal. Ap

Jätät sen aamupalan kokonaan pois. Ihan turha puputttaa jotain leipää joka ei tuo mitään lisäarvoa päivääsi. 

Pi

Jä-tä se aa-mu-pa-la ko-ko-naan pois. Turhia kaloreita on ihan turha syödä. 

Aamupainotteisesti syövillä painonhallinta on helpompaa kuin jos saman määrän kaloreita / samanlaiset ruoat söisi iltapainotteisesti.

Vierailija
25/112 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalalla maustamaton jugurtti+rahka ja marjat/banaani/omana/avokado, kahvi

lounaalla paljon kasviksia: parsakaali, kaali, porkkana, paprika jne ja proteeniksi tofu/kana/jauheliha

välipala: proteiinipitoinen juoma/rahka

päivällinen: sama kuin lounas

iltapala: rahka, jugurtti ja mehukeitto

Vierailija
26/112 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi siis väkisin syödä jotain mautonta velliä

Älä jaksa olla lapsellinen. Ei pidä syödä väkisin yhtään mitään, mutta jos muutosta haluaa silloin pitää myös jonkun verran sietää ns epätäydellisyyttä.

Ja ap pidä myöskään lähteä kysymään vinkkejä, jos ei ole valmis niitä vastaanottamaan. 

Vierailija
27/112 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kokeillut totaalista herkkulakkoa, mutta ei se toimi vaan repsahdan aina. Joten sallin itselleni herkut kohtuudella, ja yritän tiedostaa niiden tuomat kalorit ja syödä muuten vaikka vain salaattia sinä päivänä että kaloreita ei tule liikaa. Ap

Mitä nämä mystiset herkut ovat?

Olisko vaikka karkit, leivonnaiset ja jäätelöt?

Ja aikuinen ei voi tulla toimeen ilman näitä? Peli on sitten menetetty...

Vierailija
28/112 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras tapa että ei osta karkkia ja herkkuja ollenkaan, jos haluaa itseään hemmotella niin kerran viikossa ostaa vaikka jonkin herkun, ei todellakaan pidä olla aina kotona, meillä tarjotaan vieraille esim karjalanpiirakoita ei kakkua.. Useampi pala leipää on ihan ok, paljon parempi kuin pulla.

Vierailija
29/112 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi joka päivä pieni kävely, ensin 15 min ja viikon päästä 30 min

Vierailija
30/112 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laimenna kaloritiheitä ruokia syömällä samalla aterialla ensiksi vihanneksia tai hedelmiä. Niissä on vähiten kaloreita. Jätä kaikki kaloreita sisältävät juomat pois.

Vierailija
31/112 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalaksi esim. kaurapuuro, marjat ja raejuusto on ihan loistava valinta.

Vierailija
32/112 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vedät kilon porkkanoita pelkästään päivässä, varmasti alkaa paino putoamaan.

Oliko vaikeaa?

Vai haetko reippausherkkua bandan sukulaatia?

Taidat olla vähän yksinkertainen, kilo porkkanoita päivässä eikä muuta, kohta tulee piipaa auto kun alkaa tuo elämänlanka katkeamaan ravinnon ja vitamiinien puuteesta.

Vierailija
33/112 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisella pitäisi olla selkärankaa siihen että ne loputkin herkut jäävät pois.

Olen nähnyt niin monta taittuvaa selkärankaa, että itse kannatan enemmän järjen käyttöä. Vähäkalorinen elämäntapa kannattaa toteuttaa siten, että se on mahdollisimman ravitseva ja herkullinen kaloreihinsa nähden. 

Ja sehän tapahtuu pitämällä kirjaa makroista ja vertailemalla, miten saa mukavammin ravintoaineet täyteen ja hyvän mielen. Ilahduttaako illalla enemmän leipäpala, omena vai kourallinen pähkinöitä? Pitääkö aamulla puuro vai rahka paremmin nälkää? Vai ehkä molemmat ja salaattilounas? 

Vierailija
34/112 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätät sen aamupalan kokonaan pois. Ihan turha puputttaa jotain leipää joka ei tuo mitään lisä

Aamupainotteisesti syövillä painonhallinta on helpompaa kuin jos saman määrän kaloreita / samanlaiset ruoat söisi iltapainotteisesti.

Niin, hel-pom-paa. Väite ei perustu mihinkään muuhun kuin siihen, ettet ahmi sitten illalla kun mussutat koko päivän. Se on ihan sama milloin syöt jos sulla on homma halussa. 

Vierailija
35/112 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta käsittääkseni tuo on liian vähän. Aamiainen saa olla 300 kcal ja proteiinipitoinen, etenkin jos lounaalla vastassa ovat noutopöydän houkutukset. 

Vierailija
36/112 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä ajatella, että tekee sellaisia muutoksia, joita jaksa ja pystyy noudataamaan pitkään eli käytännössä loppuelämän. Usein pelkästään annoksia pienentämällä ja turhat herkut pois jättämällä pääsee hyvään tulokseen. Jo mainittu pienempi lautanen on hyvä konsti ja santsata ei saa. Herkkujen jättäminen kokonaan pois voi olla turhan tiukkaa. Niiden syöntiä on paljon helpompi harventaa ja vähentää kuin lopettaa kokonaan. Liikunnan lisääminen on hyvä tuki kunhan se ei johda syömisen lisääntymiseen. Eikä kannata yrittää vähentää painoa liian nopeasti. Hidas ja pysyvä muutos on paljon parempi kuin nopea ja tilapäiseksi jäävä.

Vierailija
37/112 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamupalaksi esim. kaurapuuro, marjat ja raejuusto on ihan loistava valinta.

Tuli vähän oksennusta suuhun. 

Vierailija
38/112 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkäpaasto, sain 5 kg pois helposti tekemättä muita muutoksia syömisiin. Noudatin 10-14 paastoa. Söin 10 tunnin sisällä kaiken mitä söin, paastosin 14 tuntia.

Vierailija
39/112 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamupalalla maustamaton jugurtti+rahka ja marjat/banaani/omana/avokado, kahvi

lounaalla paljon kasviksia: parsakaali, kaali, porkkana, paprika jne ja proteeniksi tofu/kana/jauheliha

välipala: proteiinipitoinen juoma/rahka

päivällinen: sama kuin lounas

iltapala: rahka, jugurtti ja mehukeitto

Argh, näen joka kerta punaista, kun näen näitä somevaikuttaja-dieettejä. 

Vierailija
40/112 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkäpaasto ja liikunta. Valitse vähäkalorisia ruokia vältä piilokaloreita mm kekseissä ja kaupan valmispaitotuotteissa on älyttömästi kaloreita. 1 keksissä on jotain 150 kaloria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi