Miten vähentää kaloreita ilman massiivista elämäntapamuutosta?
Olen jo siirtynyt kahden leivän aamupalasta yhteen, ja alkanut syömään tiedostavammin. Jos syön herkkuja, syön muuten sinä päivänä todella kevyesti. Jo näiden avulla paino on alkanut laskemaan.
Onko teillä muita vinkkejä, joilla saisi vähällä vaivalla painoa pois?
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Jos ap sanoo vähentäneensä leivän syömistä, niin siihen on ihan pakko tulla vänkäämään että se leipä pitää jättää kokonaan pois ja alkaa syömään rahkaa tai puuroa? Jos paino kuitenkin laskee, niin mitä väliä sillä on syökö leipää?
Takerrutaan tuohon leipään ja iloisesti ohitetaan kaikki muut vinkit. Leipä ja puuro on suomalaiselle pyhä asia!
79 jatkaa.
En ole koskaan ollut lihava, olen aina syönyt tiheästi, aamupalasta iltapalaan ja joskus jopa yöpalan, kunnon annoksia. Ainoa mitä en syö koskaan, on sianliha ja äyriäiset, nykyään myös riisi on kotona täysin pois, tilalla ruokakaura, maistuu niin paljon paremmalle. Myös herkkuja kuluu mutta yritän ihan hampaidenkin takia pitää kohtuuden.
Vierailija kirjoitti:
Leipä pois se on turha jos syö muuten hyvin, aamupuuro veteen ja yks mikä oikeesti on hyvä niin jättää vkl herkuttelunki vaa vekka. Mä ajattelin enne et jos mä syön viikot hyvin niin mä voin aina vkl heittää ränttäliks, no en mä ylipainonen oo koskaan ollu mut silti oikeen muutoksen kropassa mä aloin näkemään kun mä jätin senki veke, iho kiiltää ja rasvaprosentti laski huomattavasti muutamassa kk
Onko se hyvä asia, jos iho kiiltää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ap sanoo vähentäneensä leivän syömistä, niin siihen on ihan pakko tulla vänkäämään että se leipä pitää jättää kokonaan pois ja alkaa syömään rahkaa tai puuroa? Jos paino kuitenkin laskee, niin mitä väliä sillä on syökö leipää?
Takerrutaan tuohon leipään ja iloisesti ohitetaan kaikki muut vinkit. Leipä ja puuro on suomalaiselle pyhä asia!
Ja rahka 😂 Historia tule hakemaan vanhentuneet painopudotusohjeesi takaisin.
Itsellä on toiminut ruoka-annosten pienentäminen. Syön vain sen verran että nälkä lähtee. Se lähtee aika helposti pienelläkin ruoka-annoksella moneksi tunniksi.
Itse en ikinä luovu aamiaisesta, aamukahvi leipineen ja jukurtteineen on pakko saada, muuten päivä on pilalla. Sen sijaan iltasyömisen lopetin kokonaan, se oli helppo toteuttaa. Olen lisännyt kasvisten syömistä ja otin mukaan 15-30 minuutin sauvakävelyt muutaman kerran viikossa. Karkeille sanoin myös heihei, enää ei edes kaupassa tule mieleen, että niitä voisi ostaa. Jos mies tuo kaupasta pullaa tai jäätelöä, niin niistä en kieltäydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamupala on aina väärin. Rikkoo paaston.
Katsokaa miten Etelä-Euroopassakin on syöty satoja vuosia.
Aamupalaksi kahvi, sitten kevyt lounas, ja illalla raskas päivällinen ennen nukkumaanmenoa.
180 astetta siis päinvastoin kuin Suomessa opetetaan.
Paasto oli ennen maataloutta ihmiselle normaali olotila. Ihminen oli ennen vanhaan suunnilleen samanlainen kuin nyt, eikä meitä ole luotu tähän, no melko surkeaan höttöön.
En esim ole koskaan ymmärtänyt sitä, miksi vähän liikkuvan ihmisen pitäisi syödä jättimäiset määrät hiilihydraattipitoista ruokaa, joka nostaa verensokeritason korkealle?
Olen syönyt 30v niin, että ensimmäisen kerran vasta viideltä illalla vähän jotain. Todella paljon, ennen kuin menen nukkumaan. (Juusto on ainoa runsaasti kaloreita sisältävä ainesosa iltaisin.)
Tätä ruokavaliota on todella paljon ihmetelty. Nykyään ihmetellään myös sitä, että miten olen pysynyt näin hoikkana.
Jos pitäisi syödä 5x päivässä, söisin pian 5x liikaa päivässä.
Syön aika vähän vihanneksia. En ymmärrä tuota 800g suositusta. Jos maha on koko ajan täynnä vihanneksia, mahalaukku venyy.
Syön myös todella vähän mitään proteiinipitoista. Mitään herkkuja tai roskaruokaa en koskaan.
Teen lähes kaiken, kuten ei pitäisi. Silti olen hoikka ja terve.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahkat ja jogurtit ovat tärkeitä meille naisille. Kalsiumin saannin ja osteoporoosin välttämisen takia. Sinulle, mies, ei maidon saanti ole yhtä tärkeää. Tähän vielä sopiva emoji perään, valitse itse.
Vierailija kirjoitti:
No ei tietenkään mitenkään. Mut jos sun elämä on sitä, että koko ajan vilkuilee kelloa, että vieläkö on pitkä aika ennen seuraavaa mättöä, niin eihän mikään muutu miksikään.
Me linnunluiset voidaan ihan hyvin aamupalan jälkeen syödä seuraavan kerran iltayhdeksältä. Jos muistaa. Siinä välissä menee vain viisi tai kuusi kuppia kahvia. Ilman keksejä, sokeria, namia, mössöä, suklaata, pullaa......
Tuolla tavalla syömällä hankkii itselleen osteoporoosin. Sehän se vasta onkin järkevää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahkat ja jogurtit ovat tärkeitä meille naisille. Kalsiumin saannin ja osteoporoosin välttämisen takia. Sinulle, mies, ei maidon saanti ole yhtä tärkeää. Tähän vielä sopiva emoji perään, valitse itse.
Me naiset kuulumme johonkin ihme siskojen kerhoon ja me ollaan kaikesta samaa mieltä? Jätetään sukupuoli oletukset sikseen. Kalsiumia saa monista muistakin lähteistä, kuten kalasta, vihreistä kasviksista, pähkinöistä ja siemenistä.
Vierailija kirjoitti:
Oli näköjään pakko tehdä taas uusi avaus laihtumiseen liittyen. Noita vinkkejä oisit löytänyt kymmenistä aiemmin samasta aiheesta tehdyistä aloituksista. Vauva sivut on kuin televisio, joka suoltaa ulos vain uusintoja.
Tämä on keskustelupalsta. Niin se menee naamakkain keskustellessakin, että usein keskustellaan samoista aiheista, joista on keskusteltu jo aiemminkin ja toistetaan samoja juttuja. Mitä sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen aika skeptinen tuota kohtaan, koska pohjoismaissa missä vedetään maailman eniten niitä kalsiumpitoisia maitotuotteita, on myös maailman eniten osteoporoosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli näköjään pakko tehdä taas uusi avaus laihtumiseen liittyen. Noita vinkkejä oisit löytänyt kymmenistä aiemmin samasta aiheesta tehdyistä aloituksista. Vauva sivut on kuin televisio, joka suoltaa ulos vain uusintoja.
Tämä on keskustelupalsta. Niin se menee naamakkain keskustellessakin, että usein keskustellaan samoista aiheista, joista on keskusteltu jo aiemminkin ja toistetaan samoja juttuja. Mitä sitten?
Keskustelu? Jokainen keskustelu on nykyään sota joka pitää voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen aika skeptinen tuota kohtaan, koska pohjoismaissa missä vedetään maailman eniten niitä kalsiumpitoisia maitotuotteita, on myös maailman eniten osteoporoosi.
Ihminen on kokonaisuus ja kaikki vaikuttaa kaikkeen, ei esim osteoporoosia ennaltaehkäistä syömällä vain yhtä ja tiettyä ravintoainetta.
Vierailija kirjoitti:
Lue otsikko, Miten vähentää kaloreita ilman massiivista elämäntapamuutosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue otsikko, Miten vähentää kaloreita ilman massiivista elämäntapamuutosta?
Jos tykkää leivästä, niin leivän pois jättäminen on massiivinen elämäntapamuutos.
Kehoitan jättämään jukurtit ja rahkat ravitsemuksellisesti tarpeettomina kauppaan. Ihmiskunnan historiassa ei ole koskaan aiemmin tarvittu tätä höttöä. Korvaa nämä tuotteet hedelmillä. Luonto ja terveys kiittää.
T. Kokemusasiantuntija 162/52-55, 50 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Kehoitan jättämään jukurtit ja rahkat ravitsemuksellisesti tarpeettomina kauppaan. Ihmiskunnan historiassa ei ole koskaan aiemmin tarvittu tätä höttöä. Korvaa nämä tuotteet hedelmillä. Luonto ja terveys kiittää.
Suomessa tuotetut jukurtit ja rahkat pitäisi vaihtaa ulkomailta roudattuihin hedelmiin? No enpä taida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa tuotetut jukurtit ja rahkat pitäisi vaihtaa ulkomailta roudattuihin hedelmiin? No enpä taida.
Eikö Suomessa kasvaa hedelmiä?