Miten sun lapsuudenkodissa 80-luvulla suhtauduttiin homouteen?
Kommentit (120)
Soap-TV-sarjassa Billy Cristalin esittämä hahmo oli homo. Ensimmäinen kerta kun asia tuli esille ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Soap-TV-sarjassa Billy Cristalin esittämä hahmo oli homo. Ensimmäinen kerta kun asia tuli esille ikinä.
Uskomattoman radikaalia. Ei ollut yhtään negatiivinen hahmo.
Ko asiasta ei käyty minkäänlaista keskustelua.
Ei tainnut semmoisia silloin olla olemassakaan, tai en muista että oltaisiin koskaan aiheesta puhuttu. 'Homo' oli vain yleinen haukkumasana
Kerrottiin että on uusi kamala tauti nimeltä AIDS ja varsinkin homot kantaa sitä. 80-luvulla oli mielestäni ihan aiheellinen varoitus.
Ainoa homo, joka tiedettiin tai josta meidän perheessä puhuttiin, oli Freddie Mercury. Ei naureskeltu. Pidettiin kohtaloa surullisena, kun hieno muusikko kuoli.
Paikallisen kirjaston hoitaja oli tosi naisellinen mies. Luultiin homoksi, oli trans.
Se oli rikos silloin eikä asia oo muuttunu. Rikos ei lakkaa olemasta rikos vain siksi, että jotkut hyväksyvät sen. Odotan aikaa, kun eläimiin sek@antujat ja muut pitää kulkueita.
Vierailija kirjoitti:
kaikki sille nauroivat, nyt samat kaverit ovat liputtamassa propalestiinan ja priden puolesta ja hyssyttelevät että ei saa puhua pahaa!
onneksi naapurin ukko on vielä samaa mieltä, hänen mielestä ei voi katsoa enää televisiotakaan kun on homoja kaikkialla. hänen mukaansa se on aivovamma, minun mielestä se on demoni ja pedon merkin esiaste
Ukot siellä katsovat kiihkeästi yhdessä kaikkia homo-ohjelmia ja näkevät kaikkialla niitä kamalia homoja ja ohjelman jälkeen menevät saunaan ja telakoituvat ihan kauhuissaan ;DDDD Näinhän se menee.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Se oli rikos silloin eikä asia oo muuttunu. Rikos ei lakkaa olemasta rikos vain siksi, että jotkut hyväksyvät sen. Odotan aikaa, kun eläimiin sek@antujat ja muut pitää kulkueita.
Lakkasi olemasta rikos kun poistettiin rikoslaista vuonna 1971.
Olen ollut lapsi 60-luvulla ja lapsuudenkodissani hyväksyttiin kaikki.
Äpäristä homoihin. Kaikki.
Tulen suvaitsevaisesta perheestä, äidilläni oli jopa homokavereita, joiden luona käytiin kylässä.
Eihän asioista varsinaisesti puhuttu (tarvinnut puhua), mutta mun vanhemmat olivat ravintola-alalla kasarillakin ja alalla oli paljon homoja jo silloin. Heitä oli työkavereina, kavereina ja asiakkaina. IHan arkipäiväinen juttu mulle kasarilla.
Muistan mä erään äidin työkaveripariskunnan, joiden kanssa oltiin enemmän tekemisissä. Herrat olivat riidelleet.. Käytiin äitin kanssa siellä jotain "rauhottelemassa", niin tää toinen oli aivan ympärikännissä. "mä vedin töiden jälkeen kossupullon ja sitten mä ompelin keittiöön uudet verhot!".
Jäänyt niin tuo lause elämään ja ne verhotkin muistan. Olivat tosi kauniit ja ihastelin, että joku osaa tehdä itse jotain noin upeeta kuin ommella. Äitini oli jästi kädentaidoissa. Vähän kun kasvoin, niin tuolta mieheltä opin askartelun ja neulomisen. Ompelukone opetettin koulussa ja hän antoi mulle omansa siinä vaiheessa, kun osti uuden koruompeluita tekevän.
Vierailija kirjoitti:
Aviorikoskin oli pidempään voimassa. Yhäkö sä senkin perään huudat?
Poliisiopisto elokuvan blue oyster bar -kohtaus saattoi olla ensimmäinen kerta kun vastaan tuli jotain noihin asioihin liittyvää.
Sairaanahan niitä pidettiin, ja homoiksi epäillyistä varoiteltiin lapsia.
Eipä tuo ollut sellainen asia, josta kasarilla olisi puhuttu erityisesti. Ei paheksuttu, mutta ei hyväksytty myöskään. Aika lailla vaiettu asia.
Joskus juoruiltiin tanssikoulussa, jossa kävin, että nuo miesopettajamme asuvat yhdessä. Eihän siellä yhtään heteromiestä ollut, mutta aivan ihania tyyppejä kaikki, arvostimme.
Ei mitenkään, mutsin työkaverina oli lesbo, sen se joskus mainitsi. Lähinnä kai ihaili sen itsenäisyyttä kun se teki paljon asioita. Homoja oli muusikoissa ja sarjoissa ja stadissa oli se homomesta jossa kaikki teinitkin jostain syystä halus käydä.
Vierailija kirjoitti:
Muuta islammaahan, siellä saat heitellä homoja katolta.
Ei mitenkään ihmeellisesti. Onneksi vanhempani eivät ole juntteja.