Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

yle: kuntalaiset haadetaan vastaanot tokeskuksen tielta nyt jyrahtaa sisäministeri

Vierailija
13.08.2025 |

Aihe näköjään kielletty tabu.

Kommentit (289)

Vierailija
181/289 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Minä en kiinnittänyt nytkään huomiota, enkä pidä Mikkelin päätöstä vääryytenä tai metelin arvoisena asiana. Vuokralaisia ei olla jättämässä tyhjän päälle vaan heille on tehty erittäin reilu tarjous toisesta asunnosta. Miksi tämä on mennyt sinulle tunteisiin?"

Persulle menee välittömästi tunteisiin kun kyseessä on mmmmaahanmuuttajat ja vielä kaiken lisäksi ppppakolaiset. Hirveä u.lina alkaa heti paikalla ennen kuin mitään järkiperusteluja on ehditty kuunnella saati ymmärtää. Tässä maassa siirrellään vuokralaisia joka ikinen päivä purkujen ja remonttien tieltä, ja harvoin noin reiluilla ehdoilla. Persut eivät ole inahtaneetkaan. Nyt näkevät tässä mahdollisuuden tunteilla käyvien äänestäjiensä villitsemiseen ja huuto on sitten sen mukaista.

Jos asukas joka itse maksaa oman vuokra

Noista asukkaista kukaan ei maksa asumistaan itse.

Siihen on yleensä jokin selittävä taustatekijä. Jolta on tietenkin kätevä ummistaa silmät ja syyttää sitä yksittäistä ihmistä, himmelijärjestelmän, joka tarjoaa osalle teistä töitä, sijaan. Eniten on töitä heillä, jotka päättävät näiden pohjalle pudonneiden asioista. 

Vierailija
182/289 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reilua? Mistäs sinä tiedät tämän reiluuden? Julkisuudessa on kerrottu että ne "uudet" asunnot ovat liitoskunnissa. 

Eli kaukana Mikkelistä. Melkoinen ero. Asuntojen laadusta tai hinnasta ei ole ollut puhetta. Vai onko?

Ei vuokra tuosta ainakaan halpenemaan tule. Todennäköisesti jopa kaksi kertaa korkeampia 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/289 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lama -> ei ole töitä -> ihminen jää työttömäksi -> hän on syrjäänjäänyt -> hän on alkoholisti -> hän polttelee korpikuusen kyyneleitä metsässä (runollinen ja kaunis ilmaisu muuten) ->häädetään rivarista kerrostaloon, ettei enää polttele viinaa.

Anteeksi, mutta tälle nauran loppuviikon.

.

Vierailija
184/289 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sulla on nyt joku fiksaatio käynnissä. Ehdottomasti parempi olisi varmaan joku sinitukkainen peukunkäyttäjä?

Totta hemmetissä asukkaat mainitsivat vuokran hinnasta, koska MAKSAVAT VUOKRANSA ITSE. Ymmärrän ettei tukipummia vuoran koko kiinnosta, toisin kuin sellaista joka sen vuokran itse kustantaa "

Nyt sulla taisi mennä puurot ja vellit sekaisin. No annetaan anteeksi. Todellisuudessa kaikki tuolla Suonsaaressa asuvat taitavat saada asumistukea, senhän jo näkee kuvista päällepäin. Lisäksi kukaan ei maksaisi itse tuon tasoisista asunnoista satasia...

En muuten maksa senttiäkään vuokraa, enkä vastiketta. Autopaikka- ja saunavuoromaksun maksan. Melko edullisesti asun Helsingissä,  kun alle 45€/kk on asumiskustannukset itseltäni. Toki puoliso maksaa sitten huomattavasti enemmän. 

Oletko ylläpidetty nainen eli kotihuo*ra?

Vierailija
185/289 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wokit hyötykäyttöön asunnottomien asuntoloiksi ja käyttöhuoneiksi. Turistit voivat mennä muualle välillä.

Onko kukaan laskenut mitä säästäisi kun lakkautettaisiin kelaturismi. Miljardeja.

20 miljardia euroa.

Siinä sitä virkamies poikineen tekee itselleen ja kavereilleen tiliä 

Hei me tieataan tällä huutaa posket punaisina kaupunginjohtaja nostaen veronmaksajien kustantamaa palkkaa 

Vierailija
186/289 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko että tulevista maksaa?

Vierailija
187/289 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra-asujat polttelevat viinaa metsässä.

Tässäpä tämä tiivistys keskustelusta.

Hajaantukaa.

Vierailija
188/289 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikkelin päättäjien mielestä valtion raha tulee ilmasta tai taikaseinästä - ei veronmaksajien kukkarosta ... Miten tyhmiä noi mikkeliläiset on?

Purra ja Rantanen kusee sua silmään ja ei voi uskoa onneaan, että saivat kannatuskuoppaansa tällaisen lahjan. Täälläkin on jo "follow the money" salaliittoilijat liikenteessä. 

Miten kusee? Yrittävät vain oikoa törkeän suomalaisia syrjivän vassaripäätöksen ministeritason arvovallalla. Mutta vassarimuuri pysyy kuin paska junttilan talon seinässä. Samaa tasoa muuten.

Kuten on jo useasti sanottu, niin Mikkeli on vahvasti Kokoomus-Kepuvetoinen kylä. Vaan eipä mene jakeluun?

Ja muutenkin tämä raha edellä  tehty pääts ei kuulost erityisemmin miltään

Unohda nyt armeliaasti demarien osallisuus tähänkin himmeliin  

Vierailija
189/289 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sitä parempaa maksamista, tekeväthän he markettiinkin parempia ruokaostoksia 

Vierailija
190/289 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyykö ne häädetyt ihmiset asumaan näissä "jyrähdyksissä" vai mitä iloa niistä on?

Vierailija
191/289 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne asunnut ole purkukuntoisia mörskiä. Haitanneeko tuo jos menee ma mu jen käyttöön.

Ne peruskorjataan nyt uusia asukkaita varten.

Missään ei ole mainittu korjauksista sanaakaan 

Mikkelin valtuusto on myöntänyt lähes 200 000 euroa tilojen remontointiin . 

Vierailija
192/289 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sitä parempaa maksamista, tekeväthän he markettiinkin parempia ruokaostoksia 

Innosta päätellen heillä on ainakin vara kuluttaa markettiin paljon isompia "valtion tukia" kuin kotimaisilla asiakkailla 

Vierailija
193/289 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu tyrehtyi, ahkerat virkamiehet lähtivät lounastauolle.

Vierailija
194/289 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reilua? Mistäs sinä tiedät tämän reiluuden? Julkisuudessa on kerrottu että ne "uudet" asunnot ovat liitoskunnissa. 

Eli kaukana Mikkelistä. Melkoinen ero. Asuntojen laadusta tai hinnasta ei ole ollut puhetta. Vai onko?

No eiköhän liitoskunnista löydy peruspalvelut, mitä tarvitsevat. Lisäksi jokaisella Mikalo oy:n vuokralaisella on oikeus hakea asunnonvaihtoa eli saavat itse hakea asuntoa mieleisestään paikasta. Mikäli tarpeisiin sopiva asunto löytyy haetusta paikasta vapaana,  niin varmasti kuuluu 1. kiireellisyysluokkaan, koska nykyinen vuokrasopimus on irtisanottu,

Vierailija
195/289 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikkelin kaupunginhallituksessa on kokoomuksella ja keskustalla enemmistö. Siis tiedoksi kaikille "vihervasemmisto" jankuttajille.

Vierailija
196/289 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu - veronmaksajien piikkiin on helppo tehdä parempia ostoksia 

Vierailija
197/289 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikkelin kaupunginhallituksessa on kokoomuksella ja keskustalla enemmistö. Siis tiedoksi kaikille "vihervasemmisto" jankuttajille.

SDP ei tietenkään mitenkään osallistu mihinkään päätöksentekoon, vaikka paikkoja on saman verran kuin noilla kahdella 

Vierailija
198/289 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä touhu on ihan käsittämätöntä, vaikka uusi asunto (kalliimpi ja kauempana) olisi osoitettu, niin nuo ihmiset menettää kotinsa. Kai heille korvataan edes muuttokulut?  Bisnestä, ihmisistä viis. Ja veronmaksajat maksaa tämänkin lystin viime kädessä. Onko sama juttu taustalla, kun ihmiset pakotetaan vaihtamaan kotia halvemman vuokran takia. Ystäväni on yksi heistä, nyt vanhassa kodissa asuu muualta tulleita, joille sossu maksaa vuokran. Perhekoko ei kuitenkaan kasvanut kyseisessä asunnossa, mutta enää vuokran suuruus ei ollutkaan este. Ystävän kulut kasvoivat asunnon sijainnin takia ja uusi asunto on paljon huonommassa kunnossa. Lapset joutuivat vaihtamaan koulua. Hän on töissä käyvä yksinhuoltaja, mutta pieni palkka ei riitä vuokranmaksuun uudessakaan asunnossa ilman tukea. 

Itseä rassaa tässä se, että suomalaiset ajetaan ahdinkoon monin tavoin ja apua ei saa. Näille uusille tulijoille annetaan enemmän. Moniko perhe saa maksusitoumuksen esim huonekalukauppaan, saatesanoilla valitse mitä haluat. Tai julkiselta maksusitoumus yksityiselle erikoislääkärille ja tulkkikin mukana. Itse maksat omasta käynnistä lähes 600 euroa. En saanut mitään maksusitoumusta, sinne kehoitettiin hakeutumaan, koska julkisella on vaikea saada nopeasti aikaa, kun jono on pitkä. Onneksi oli vielä itsellä varaa työssäkäyvänä maksaa, monella ei ole. Tässä vaan pari esimerkkiä, mitä olen itse nähnyt. Voisiko kaikki laittaa edes sitten samalle viivalle, jos suomalaiset ei saa olla etusijalla. En yhtään ihmettele, että tästä nousi näin iso kohu. Ihmiset alkavat olla kyllästyneitä tähän touhuun.

Vierailija
199/289 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Elät siis muiden kustannuksella ja kuvittelet kaikkien muidenkin niin tekevän? Sama henkilö joka mainitsi vuokran edullisuudesta mainistis myös työpaikasta. 

Onhan se nyt väärin varsinkin kaltaisiasi tukipummeja ajatellen, että joku omista varoistaan voisi asua halvemmalla "

Jos puoliso maksaa koko vuokran/vastikkeen, miten se on sinulta pois?  Vai eikö sinulla raukalla ole puolisoa? En kyllä ihmettelisi tuolla ymmärtämyksen tasolla.

Vierailija
200/289 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelu tyrehtyi, ahkerat virkamiehet lähtivät lounastauolle.

Iltapäivällä palaavat sieltä kunhan ovat ensin voimisteluttaneet ranteitaan