yle: kuntalaiset haadetaan vastaanot tokeskuksen tielta nyt jyrahtaa sisäministeri
Kommentit (289)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
""Saadaan kannattavampi vuokralainen"... missä mielessä kannattavampi. Veronmaksaja eli minä, ja toivottavasti myös sinä, kustantaa näiden elämisen ja vuokran. Eli kenelle tämä on kannattavaa? Luona Oy:lle ainakin, koska saa veronmaksajan rahoja tästä hyväntekeväisyydestä."
Palvelu on kilpailutettu ja nyt vielä asunnot järjestetään varsinaisen vokin vierestä eli ei tule veronmaksajille ylimääräisiä kuluja ympäri maakuntaa liikkumisesta. Uskoisin, että päätöstä tehtäessä ja varsinkin paikkamäärävaatimusta lisättäessä, on huomioitu, että tähän tarjoukseen sisältyy kuluja valtiolle myös remonteista.
Haluaisitko sinä muuttaa omasta kodistasi naapuriin?? Lisäksi saisit naapuriksesi 300 pääsen vokin??
No ensinnäkään en muuttaisi purkukuntoiseen tai edes huonokuntoiseen asun
Sulla on nyt joku fiksaatio käynnissä. Ehdottomasti parempi olisi varmaan joku sinitukkainen peukunkäyttäjä?
Totta hemmetissä asukkaat mainitsivat vuokran hinnasta, koska MAKSAVAT VUOKRANSA ITSE. Ymmärrän ettei tukipummia vuoran koko kiinnosta, toisin kuin sellaista joka sen vuokran itse kustantaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
""Saadaan kannattavampi vuokralainen"... missä mielessä kannattavampi. Veronmaksaja eli minä, ja toivottavasti myös sinä, kustantaa näiden elämisen ja vuokran. Eli kenelle tämä on kannattavaa? Luona Oy:lle ainakin, koska saa veronmaksajan rahoja tästä hyväntekeväisyydestä."
Palvelu on kilpailutettu ja nyt vielä asunnot järjestetään varsinaisen vokin vierestä eli ei tule veronmaksajille ylimääräisiä kuluja ympäri maakuntaa liikkumisesta. Uskoisin, että päätöstä tehtäessä ja varsinkin paikkamäärävaatimusta lisättäessä, on huomioitu, että tähän tarjoukseen sisältyy kuluja valtiolle myös remonteista.
Haluaisitko sinä muuttaa omasta kodistasi naapuriin?? Lisäksi saisit naapuriksesi 300 pääsen vokin??
No ensinnäkään en muuttaisi purkukuntoiseen tai edes huonokuntoiseen asuntoon. Nythän nämä asukkaat pääsevät muualle kuin vokin naapuriin. Ongelma ei ole tässäkään tapauksessa asukkaille ollut vok vaan se, etteä muuton myötä menetetään se korpikuusen kyynelten tirautuspaikka ja joudutaan käyttämään vähän vähemmän rahaa valmiisiin nesteisiin, hiivaan ja sokeriin, kun vuokraan menee enemmän rahaa. Joku haastateltavista nimenomaan totesi, ettei halua menettää halpaa asuntoa
Eli vuora-asunnoissa asuu pääasiallisesti alkoholisteja ja etenkin sellaisia, jotka polttavat itse viinansa vuonna 2025?
Tällä väitteellä perustelet, miksi oli asukkaiden itsensäkin kannalta hyvä asia muuttaa pois? Rivitaloista, joissa asuu pääasiassa lapsiperheitä.
"Minä en kiinnittänyt nytkään huomiota, enkä pidä Mikkelin päätöstä vääryytenä tai metelin arvoisena asiana. Vuokralaisia ei olla jättämässä tyhjän päälle vaan heille on tehty erittäin reilu tarjous toisesta asunnosta. Miksi tämä on mennyt sinulle tunteisiin?"
Persulle menee välittömästi tunteisiin kun kyseessä on mmmmaahanmuuttajat ja vielä kaiken lisäksi ppppakolaiset. Hirveä u.lina alkaa heti paikalla ennen kuin mitään järkiperusteluja on ehditty kuunnella saati ymmärtää. Tässä maassa siirrellään vuokralaisia joka ikinen päivä purkujen ja remonttien tieltä, ja harvoin noin reiluilla ehdoilla. Persut eivät ole inahtaneetkaan. Nyt näkevät tässä mahdollisuuden tunteilla käyvien äänestäjiensä villitsemiseen ja huuto on sitten sen mukaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ensinnäkään en muu
Ei noissa mitään lapsiperheitä asu. Näitä syrjään jääneitä ne on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei se ole siitä kiinni, mitä haluaisin. Jos asun vuokralla niin voi käydä. Nyt on tarjottu reilua vuokrasopimusta jatkoon."
Eli heille tarjottiin toiset rivitaloasunnot tilalle?
Missä laalaalandiassa sinä elät, kun kuvittelet, että vuokramarkkinat toimii niin, että jos asuntosi irtisanotaan, niin sinulle tarjoillaan kultatarjottimella toinen täsmälleen samanlainen?
Ja tuttu ympäristö, naapurit ja ystävät. Koti!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikkelin päättäjien mielestä valtion raha tulee ilmasta tai taikaseinästä - ei veronmaksajien kukkarosta ... Miten tyhmiä noi mikkeliläiset on?
Purra ja Rantanen kusee sua silmään ja ei voi uskoa onneaan, että saivat kannatuskuoppaansa tällaisen lahjan. Täälläkin on jo "follow the money" salaliittoilijat liikenteessä.
Miten kusee? Yrittävät vain oikoa törkeän suomalaisia syrjivän vassaripäätöksen ministeritason arvovallalla. Mutta vassarimuuri pysyy kuin paska junttilan talon seinässä. Samaa tasoa muuten.
Miten mikkeliläisiä syrjii se, että Mikkelin kaupunki tekee pian voittoa omistamallaan rakennuksella tappion sijaan ja kaupunkiin tulee uusia työpaikkoja?
Vuokrasopimuksen laillinen irtisanominen ei käsittääkseni ole syrjintää millään määritelmällä.
Vierailija kirjoitti:
"Minä en kiinnittänyt nytkään huomiota, enkä pidä Mikkelin päätöstä vääryytenä tai metelin arvoisena asiana. Vuokralaisia ei olla jättämässä tyhjän päälle vaan heille on tehty erittäin reilu tarjous toisesta asunnosta. Miksi tämä on mennyt sinulle tunteisiin?"
Persulle menee välittömästi tunteisiin kun kyseessä on mmmmaahanmuuttajat ja vielä kaiken lisäksi ppppakolaiset. Hirveä u.lina alkaa heti paikalla ennen kuin mitään järkiperusteluja on ehditty kuunnella saati ymmärtää. Tässä maassa siirrellään vuokralaisia joka ikinen päivä purkujen ja remonttien tieltä, ja harvoin noin reiluilla ehdoilla. Persut eivät ole inahtaneetkaan. Nyt näkevät tässä mahdollisuuden tunteilla käyvien äänestäjiensä villitsemiseen ja huuto on sitten sen mukaista.
Jos asukas joka itse maksaa oman vuokransa kokee diilin epäoikeudenmukaisena, niin eikö silloin ole ihan oikeus ja kohtuus ottaa vuokralaisen näkemys huomioon? Nyt ihmisiä vain siirretään väkisin paikasta toiseeen mitään kyselemättä. Mieleen tulee kommunististen valtioiden asukkaiden pakkosiirrot kaupungeista maalle ja toisinpäin mielivaltaisesti
No nyt on kantaa ottaneet niin Purra kuin Rantanenkin. Molemmat ovat järkyttyneitä.
Ja Luonan pomo on yllättynyt palautteesta? Ei ollut tietoa?
Eilen täällä estettiin keskustelu kokonaan. Ihme touhua.
Vaan tapahtuuko mitään muutosta?
"Sulla on nyt joku fiksaatio käynnissä. Ehdottomasti parempi olisi varmaan joku sinitukkainen peukunkäyttäjä?
Totta hemmetissä asukkaat mainitsivat vuokran hinnasta, koska MAKSAVAT VUOKRANSA ITSE. Ymmärrän ettei tukipummia vuoran koko kiinnosta, toisin kuin sellaista joka sen vuokran itse kustantaa "
Nyt sulla taisi mennä puurot ja vellit sekaisin. No annetaan anteeksi. Todellisuudessa kaikki tuolla Suonsaaressa asuvat taitavat saada asumistukea, senhän jo näkee kuvista päällepäin. Lisäksi kukaan ei maksaisi itse tuon tasoisista asunnoista satasia...
En muuten maksa senttiäkään vuokraa, enkä vastiketta. Autopaikka- ja saunavuoromaksun maksan. Melko edullisesti asun Helsingissä, kun alle 45€/kk on asumiskustannukset itseltäni. Toki puoliso maksaa sitten huomattavasti enemmän.
Vierailija kirjoitti:
oho, sisäministerikin sai suunsa auki, kun oli tarpeeks helppo populistinen tilanne kyseessä.
Kommentoihan se juuri äskettäin lasten uimataitoa. Molemmat asioita, jotka eivät sisäministerille kuulu pätkääkään.
Lama -> ei ole töitä -> ihminen jää työttömäksi -> hän on syrjäänjäänyt -> hän on alkoholisti -> hän polttelee korpikuusen kyyneleitä metsässä (runollinen ja kaunis ilmaisu muuten) ->häädetään rivarista kerrostaloon, ettei enää polttele viinaa.
Anteeksi, mutta tälle nauran loppuviikon.
Mikkeli tekee tiliä veronmaksajien rahoilla. uurin osa mikkeliläisistä itse osallistuu näiden verojen maksuun saamatta itselleen kuitenkaan mitään palvelua. Nytkin veronmaksajia häädetään asunnoissn påois, että kaupunki voisi tehdä asukkaiden maksamilla veroilla voittoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asukas joka itse maksaa oman vuokransa kokee diilin epäoikeudenmukaisena, niin eikö s
Noista asukkaista kukaan ei maksa asumistaan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asukas joka itse maksaa oman vuokransa kokee diilin epäoikeudenmukaisena, niin eikö silloin ole ihan oikeus ja kohtuus ottaa vuokralaisen näkemys huomioon? Nyt ihmisiä vain siirretään väkisin paikasta toiseeen mitään kyselemättä. Mieleen tulee kommunististen valtioiden asukkaiden pakkosiirrot kaupungeista maalle ja toisinpäin mielivaltaisesti
Onko vuokra-asuminen sinulle tuttu konsepti?
Vierailija kirjoitti:
"Sulla on nyt joku fiksaatio käynnissä. Ehdottomasti parempi olisi varmaan joku sinitukkainen peukunkäyttäjä?
Totta hemmetissä asukkaat mainitsivat vuokran hinnasta, koska MAKSAVAT VUOKRANSA ITSE. Ymmärrän ettei tukipummia vuoran koko kiinnosta, toisin kuin sellaista joka sen vuokran itse kustantaa "
Nyt sulla taisi mennä puurot ja vellit sekaisin. No annetaan anteeksi. Todellisuudessa kaikki tuolla Suonsaaressa asuvat taitavat saada asumistukea, senhän jo näkee kuvista päällepäin. Lisäksi kukaan ei maksaisi itse tuon tasoisista asunnoista satasia...
En muuten maksa senttiäkään vuokraa, enkä vastiketta. Autopaikka- ja saunavuoromaksun maksan. Melko edullisesti asun Helsingissä, kun alle 45€/kk on asumiskustannukset itseltäni. Toki puoliso maksaa sitten huomattavasti enemmän.
Elät siis muiden kustannuksella ja kuvittelet kaikkien muidenkin niin tekevän? Sama henkilö joka mainitsi vuokran edullisuudesta mainistis myös työpaikasta.
Onhan se nyt väärin varsinkin kaltaisiasi tukipummeja ajatellen, että joku omista varoistaan voisi asua halvemmalla
Reilua? Mistäs sinä tiedät tämän reiluuden? Julkisuudessa on kerrottu että ne "uudet" asunnot ovat liitoskunnissa.
Eli kaukana Mikkelistä. Melkoinen ero. Asuntojen laadusta tai hinnasta ei ole ollut puhetta. Vai onko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asukas joka itse maksaa oman vuokra
Valtio on hyvä ja järjestää ihmisille töitä. Älä syytä työtöntä tai ihmistä, joka on heikoilla useimmiten jonkin toisen ihmisen toimien johdosta, tilanteesta, jossa hän yrittää selviytyä.
En muuten maksa senttiäkään vuokraa, enkä vastiketta. Autopaikka- ja saunavuoromaksun maksan. Melko edullisesti asun Helsingissä, kun alle 45€/kk on asumiskustannukset itseltäni.
Siinä tukipummi haukkuu työssäkäyviä ihmisiä. Enpä ole yllättynyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne asunnut ole purkukuntoisia mörskiä. Haitanneeko tuo jos menee ma mu jen käyttöön.
Haittaa. Niitä jotka menettävät kotinsa. Ei kai suakaan haittaisi jos sut vaan heitettäisiin kämpästäsi pihalle? Ilmeisesti eivät ole kuitenkaan edes purkukuntoisia kun niissä ihmisiä kerran asuu ja nyt pako laisia sinne asutetaan.
Eri asia olisi ollut, jos olisivat muuttaneet vaikka remontin tieltä pois, mutta ei. Syynä muut asuntoon tulijat. Joten, tuskin kyseessä on mikään kovinkaan purkukuntoinen hyyskä, vaikka tällaista mielikuvaa nyt haluatkin levittää
Hirveä huuto, jos terveystalolle saa jonkun alennuksen hammashoitoon kuinka pörriäiset ryöstää, mutta sitten on tämä hyväksytty laillinen ryöstö, johon kommunisti ei edes halua puuttua
Mikä laillinen ryöstö? Omistaako vuokralainen sen asunnon? Luulisi oikeistolaisen olevan asunnon OMISTAJAN puolella. Eikö omistajalla olekaan oikeutta päättää omaisuudestaan?
Siten, että tehdään vuokrasopimus koko kiinteistöstä yhden toimijan kanssa pitkäksi aikaa. Näin tiedetään, että vuokra varmasti kattaa kulut. Jos asunnot olisivat Mikalo oy:n vuokra-asuntoja, kuten nyt ovat, remontin kulujen kattaminen asuntojen vuokratuloilla olisi hyvin epävarmaa, koska aika harva hakisi asuntoa Suonsaaresta, joka on keskellä ei mitään. Nykyiset asukkaat ovat olleet asuntoihin tyytyväisiä, koska keskellä ei mitään voi rauhassa elää kuin pellossa,,,