Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko eläkettäni pitää leikata?

Vierailija
13.08.2025 |

Saan nyt 1500 euroa tilille. Omaisuutta on   n 60 000 euron arvlinen kerrostaloAsunto. Olen 1946 syntynyt, eläkkeellä vuodesta 2009.  Töitä yli 40 vuotta pienillä palkoilla. Anteeksi että omen näin kauan elänyt.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljon että kun asuminen on maksettu, niin kaikkeen muuhun jää 400€.

Vierailija
2/28 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hintojen nousu ei syö eläkkeitä samalla tavalla kuin palkkoja."

Voi voi kun en taas ymmärrä viisaampia. Ennen sain eläkkeelläni 1400 pakettia poprillia/kk, nyt 690 pakettia, minusta hintojen nousu on syönyt eläkettäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku fiksuhan sanoi, että työeläkkeiden leikkaaminen syö valtion verotuloja reippaammin kuin työttömyyden kasvu. 

Meidän eläkkeittemme perusongelmana ei ole maksajien vähäisyys, ongelmana on se, että töissä halutaa olla 15 vuotta, mutta eläkkeen pitäisi olla yhtä suuri kuin 40 työvuoden jälkeen. Mahdoton yhtälö.

Vierailija
4/28 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin paljon että kun asuminen on maksettu, niin kaikkeen muuhun jää 400€.

Miksi tätä on alapeukutettu?

Näin minulle täysin työkyvyttömälle, pitkäaikaissairaalle tehtiin. Onko se sitten minun kohdalla oikein?

Vierailija
5/28 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sitä sukupolvea, joka on voittanut eniten eläkejärjestelmästä. Niinpä työeläkkeesi pitäisi lakkauttaa kokonaan, koska olet jo saanut moninkertaisesti sen mitä aikanaan maksoit. Takuueläkkeellä pärjäät mainiosti jäljellä olevat vuodet.

Vierailija
6/28 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on käsitys että työtön heppu saa enemmän kuin 1500 nettona saava eläkeläinen.

Työttömälle, rahattomalle maksetaan  600 euron vuokra, sähköt, reseptilääkkeet, kotivakuutukset ja saa käteen minitoimeentulon yli 500 euroa taitaa olla.  No lähelle ainakin sama.

Vierailija
7/28 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet sitä sukupolvea, joka on voittanut eniten eläkejärjestelmästä. Niinpä työeläkkeesi pitäisi lakkauttaa kokonaan, koska olet jo saanut moninkertaisesti sen mitä aikanaan maksoit. Takuueläkkeellä pärjäät mainiosti jäljellä olevat vuodet.

AP;n eläkerahat ovat hänen omia verorahojaan. Näin siis AP:n mielestä.

Vierailija
8/28 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

593,55 euroa on toimeentulotuen  vähimmäismäärä käyttörahaa kuukaudeksi.

Oikeestaan suotta käy pienipalkkaiset töissä, totta. Pienen eläkkeen saadakseen.

Vierailija
9/28 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000e olisi hyvä katto. Keskieläke pääkaupunkiseudulla on 2500e/kk.

Eihän tätä noin voi tehdä että kaikilta leikataan, vaan katto.

Vierailija
10/28 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hintojen nousu ei syö eläkkeitä samalla tavalla kuin palkkoja."

Voi voi kun en taas ymmärrä viisaampia. Ennen sain eläkkeelläni 1400 pakettia poprillia/kk, nyt 690 pakettia, minusta hintojen nousu on syönyt eläkettäni.

Eläkkeet nousevat koko ajan indeksissä, tuet eivät enää.

Vierailija
11/28 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP;n eläkerahat ovat hänen omia verorahojaan. Näin siis AP:n mielestä.

Pojat tuli taas tyhjää horisemaan.   Se joka saa Kelalta saa toisten verorahoja

Työeläke on työnantajien rahaa. 

Opetelkaa ees mikä raha on mitäkin

Vierailija
12/28 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteeko kukaan sanaa mediaanieläke?  

Tai tajuaako ettei sitten sana keskieläke tarkoita että kaikki saavähintään sen

Vierailija
13/28 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä lottovoitosta!   Kuinkahan lapset selviävät perintöverosta, täällä varmaan nyyhkivät.

Vierailija
14/28 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan toi ihan surkea summa. On sulla kuitenkin se etu, että olet kyennyt ostamaan oman asunnon. Siihen, ei enää milleniaalit ja nuoremmat kaikki pysty ja sen lisäksi heiltä leikataan nyt tulevia eläkkeitä. 

Suomelle kyllä tyypillistä politiikkaa kiusata eläkeläisiä ja antaa korrputoituneiden asuntomarkkinoiden rehottaa. Samaan aikaan tarpeettomiin lapsilisiin, elatusmaksuihin ja muihin lapsiperheiden etuihin ei koske kukaan. Miehet saa sikailla, pettää, jättää, ottaa useita vaimoja - ja veronmaksajat maksaa koko lystin.

Vierailija
15/28 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeestaan suotta käy pienipalkkaiset töissä, totta. Pienen eläkkeen saadakseen.

Vai käyttörahaa melkein 600e/kk. Minä saan minimieläkettä eli vähän alle 1000e kuukaudessa, siitä menee vuokraan 400e. Lopulla on maksettava lääkkeet (niihin menee 150e kuukaudessa), sähkö, puhelin ja netti. Toimeentulotukeen en todellakaan ole oikeutettu. 

Vierailija
16/28 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai käyttörahaa melkein 600e/kk. Minä saan minimieläkettä eli vähän alle 1000e kuukaudessa, siitä menee vuokraan 400e. Lopulla on maksettava lääkkeet (niihin menee 150e kuukaudessa), sähkö, puhelin ja netti. Toimeentulotukeen en todellakaan ole oikeutettu. 

Kyllä noilla summilla sinun tulisi saada 100 - 150 euroa toimeentulotukea, olettaen, että lääkkeet ovat reseptilääkkeitä. Toisaalta nyt elokuussa sinulla ei voi olla enää 150 euron lääkekuluja, koska maksukattosi on jo täyttynyt.

Vierailija
17/28 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä noilla summilla sinun tulisi saada 100 - 150 euroa toimeen

Ei ole maksukatto täyttynyt. Enkä saa toimeentulotukea, en edes lääkkeisiin. Olen kyllä sitä hakenut vai pitääkö se sanoa että anonut. Vastaus on aina tiukka EI. Sama silmälasien kanssa, ei tipu apua niiden hankintaan. 

Vierailija
18/28 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on käsitys että työtön heppu saa enemmän kuin 1500 nettona saava eläkeläinen.

Työttömälle, rahattomalle maksetaan  600 euron vuokra, sähköt, reseptilääkkeet, kotivakuutukset ja saa käteen minitoimeentulon yli 500 euroa taitaa olla.  No lähelle ainakin sama.

Käsityksesi on väärä. 

Vierailija
19/28 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä noilla summilla sinun tulisi saada 100 - 150 euroa toimeen

Ei ole maksukatto täyttynyt. Enkä saa toimeentulotukea, en edes lääkkeisiin. Olen kyllä sitä hakenut vai pitääkö se sanoa että anonut. Vastaus on aina tiukka EI. Sama silmälasien kanssa, ei tipu apua

Vuonna 2025 lääkkeiden omavastuu eli maksukatto on 633,17 euroa. Jokin kirjoituksessasi ei nyt täsmää.

Vierailija
20/28 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elänkeelläkin voi hakea toimeentulotukea jos oikeutettu.

Kuitenkin jos elää ihan yhteiskunnan rahoilla vuokran ym. Jälkeen minimiraja rahaa on tuo 593 euroa ruokaan ym itse maksettavaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi