Mies syyttää minua lapsemme autismista
On jo muutenkin tosi rankkaa tämä arki. Ja siihen päälle mies, lapsen isä siis, joka syyttää minua lapsemme autismista. Tai ei siitä diagnoosista vaan niistä oireista. On kuulemma minun vika että lapsi on sellainen kuin on. Olen kuulemma kasvattanut väärin ja tehnyt sitä ja tätä väärin ja siten aiheuttanut ne oireet. Tätä saan kuulla joka kuukausi, etenkin silloin kun lapsella on vaikeampi vaihe menossa. Ja samalla mies jättää lapsen tarpeet käytännössä vain minun hoidettavaksi. Ei kuulemma jaksa osallistua asiaan minkä minä olen aiheuttanut. Eroa mietin koko ajan mutta vielä ei ole löytynyt voimia erota, kun ei ole ketään läheistä auttamaan käytännön asioissa kuten muutto jne. Olisiko täällä joku vastaavan kokenut? Joka voisi kertoa suostuiko mies lopulta uskomaan että vaimo eli lapsen äiti ei aiheuttanut niitä oireita lapselle?
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies ei ole kasvattanut oikein?
Miksi nainen ei käynyt armeijaa ?
Miksi ei halunnut oppia sivistymättömille tavoille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsella on "autistisia piirteitä" ja vanhemmat keskittyvät riitelemään sekä syyttelemään toisiaan.
Kuka tahansa lapsi menee rikki tuollaisesta.
Ei keskitytä syyttelemään toisiamme. Mies syyttää minua. Minä en syytä ketään. Ap
Kannattaako tuohon tilanteeseen jäädä? En ole viime vuosina nähnyt kirjoituksia aiheesta, mutta ollessani nuori perheenäiti tavallisia ihmisiä valistettiin siitä, että kun perheeseen syntyy vammainen lapsi, joissakin tapauksissa mies kiistää olevansa lapsen isä (!) ja etääntyy perheestä. Kerrottiin, että vammaisen lapsen vanhemmat eroavat yleisemmin, kun toinen vanhempi jättää vastuun ja lapsen hoidon toiselle osapuolella, joka joutuu kamppailemaan yksin vaikeassa perhetilanteessa. Mahtavatko ihmis
Mies ottaa jalat qlleen kun on rankkaa.
Miehet on kautta aikojen olleet näitä, jotka hylkäävät lapsensa jos lapsi ei miellytä tai lapsessa on miehen mielestä jotain vikaa. Ei toki kaikki miehet! On paljon hyviä isiä. Mutta monet miehet. Ja osa lapsen hylkäämistä on tuo, että syyttää äitiä kaikesta ja jättää lapsen kokonaan äidin kontolle, siis vaikka asuisikin vielä yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies ei ole kasvattanut oikein?
Miksi nainen ei käynyt armeijaa ?
On todella ontuvaa verrata armeijaa lastenkasvatukseen ja käyttää sitä tekosyynä siihen, että jättää kasvatustyön naisen harteille. Ihan ajankäytöllisestikin arvioiden kasvatustyö kestää noin parikymmentä vuotta, vähintään 18, mutta nykyisin käytännössä enemmän, koska useimmat asuvat lapsuudenkodissaan toisen asteen opintojen ajan. Armeija kestää sen max. vuoden, monilla vain puolisen vuotta ja siitäkin on viikonloppulomia. Miehen joka kuvittelee, että hänen ei tarvitse hoitaa ja kasvattaa lastaan, koska on käynyt armeijan, ei pidä koskaan lisääntyä.
Tuo on ihan kohtuutonta sinua kohtaan. Joudut yksin hoitamaan koko erityistarpeisen lapsen ja lisäksi joudut siihen päälle kuuntelemaan syyttelyä mieheltä, joka ei viitsi osallistua mitenkään lapsen asioihin. Heitä mäkeen tuollainen mies.
1. Etsi uusi asunto sinulle ja lapselle
2. Soita muuttofirmaan ja tilaa muuttoauto ja laatikot
3. Muuta
Et tarvitse ketään läheistä auttamaan muutossa. En tiedä, missä muissa asioissa kaipaat muilta apua, mutta et varmastikaan ole niin avuton ja osaamaton, minkä kuvan annat tässä itsestäsi.
Vierailija kirjoitti:
1. Etsi uusi asunto sinulle ja lapselle
2. Soita muuttofirmaan ja tilaa muuttoauto ja laatikot
3. Muuta
Et tarvitse ketään läheistä auttamaan muutossa. En tiedä, missä muissa asioissa kaipaat muilta apua, mutta et varmastikaan ole niin avuton ja osaamaton, minkä kuvan annat tässä itsestäsi.
Ei kai ap sanonut olevansa osaamaton tai avuton? Hän taisi sanoa olevansa niin uupunut arjen vuoksi, että ei ole jaksanut järjestää eroa. Uupumuksen vuoksi ei jaksa pakata jne. Silloin tarvitsisi jonkun siihen auttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei diagnoosia? Oireita? Mitähän tämäkin tarkoittaa?
Lapset ovat siinä mielessä jänniä, että ne syntyvät tähän maailmaan ihan omina persooninaan.
Vanhempien tehtävä on vain rakastaa ja tukea lasta kasvussaan aikuiseksi.
On diagnoosi. Mies ei syytä minua siitä diagnoosista. Vaan syyttää siitä, että lapsi oireilee autistimaisesti ja käyttäytyy autistimaisesti.
Sanopa tuo miehelleni että vanhempien tehtävä on vain rakastaa lasta ja tukea lasta. Sellaista ei ole miehen puolelta nimittäin paljoakaan nähty.
Ap
Niin, sanopa autistille että käsitä muiden näkökulma ja ole epäitsekäs. Ei tule tapahtumaan.
Mitä sekoilet? Epäitsekkyys ja muiden näkökulman ymmärtäminen on ihan mahdollista autisteille.
Niin, sanopa autistille että käsitä muiden näkökulma ja ole epäitsekäs. Ei tule tapahtumaan.