Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä ihmisiä joiden unelmia on: oma asunto, auto, perhe, lomamatkat, mökki.

Vierailija
12.08.2025 |

Voiko enää pinnallisempia ja itsekkäämpiä unelmia olla?

Kommentit (98)

Vierailija
61/98 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emmekö saa aloittajan mielestä edes haaveilla niistä asioista, joita ahne sukupolvi piti itsestäänselvyytenä?

Et omista mitään ja tulet olemaan onnellinen.

T. esinahaton Klaus Schwab

Vierailija
62/98 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nuo arjessa kaikki vaikka en erityisemmin suunnitellut niin tapahtuvaksi. Ne ovat toteutuneet yksi kerrallaan, huomaamatta. Unelmani ovat olleet jotain muuta ja ne ovat vaihtuneet iän myötä.

Ihmisellä pitää olla unelmia kun hän on nuori ja etsii merkitystä elämälleen ja rakentaa oman paikkansa yhteisössään.

Nyt unelmoin pian alkavasta lomamatkasta että se olisi elämyksellinen. Tällä kerralla emme ole poikkeuksellisesti suunnitelleet edes matkan tarkkaa kohdetta ja reittiä. Otamme vain harrastusvälineet mukaan ja annamme tapahtua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/98 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juntin aika menee Comolla veneilyyn, espanjan kämpän huushollaamiseen ja sisustamiseen ja autokokoelman ylläpitoon.

Sivistynyt käyttää sen ajan taiteeseen, tieteeseen, opiskelemiseen ja oppii vaikka uuden kielen tai tekee vaikka tohtorin väitöksen tai kansainvälisen järjestöuran.

Vierailija
64/98 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minunkin mielestä perheestä haaveilevat ovat pinnallisia

Jos tuon korjaa niin, että munkin mielestä perheestä haaveilevat ovat pinnallisia, on asia ymmärrettävä. Muuten ei.

Vierailija
65/98 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päähänistutettuja "unelmia". Itse pyrin onnellsuuden ja hyvän olon tunteeseen.

Vierailija
66/98 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
67/98 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla taasen ei ole ollenkaan unelmia kun jahkailee muita ihmisiä netin keskustelupalstalla. Voiko olla tuon alhaisempaa ja mielikuvituksettomampaa ihmistä kuin Ap on.

Vierailija
68/98 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä ihmisiä joiden unelma on olla kuuluisa mutta minusta nuo asiat kuulostaa aivan normaaleilta. Se vaan tarkoittaa että ne haluaa "normaalia" elämää. 

Normaali - sanan voisi yleensä  korvata sanoilla:  tavallinen, tavanomainen, sovinnainen.  

Vierailija
69/98 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä oikeus sinulla on tuomita toisten unelmia? Huolehdi omistasi ja anna muiden unelmoida juuri siitä mistä itse haluavat 

Niin. Ap sanoi ettei ymmärrä. En minäkään ymmärrä joitain asioita, mutta en tulisi tänne tyhmyyttäni julistamaan kertomalla, mitä en ymmärrä. Jätetään hänet rauhaan. Hän on reppana. 

Vierailija
70/98 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta elämässäni ovat:

-Vaimo, lapset ja koiramme

-Arvoalueella sijaitseva perheasunto, jossa toki vielä asuntolainaa

-Mukava työ 

-Kesämökki Saimaan rannalla (hirsinen ja rantasauna erikseen)

Saain noista elämään valtavasti merkitystä ja elämänlaatua. En saisi mitään kelan tuilla vuokrayksiössä kannabispäissäni piereskelystä.No AP, avaas vähän sun "unelmia"? :)

Ps.Niin ja mökille ajetaan Audin farmarilla. Voisi olla Tojotakin mutta neliveto kätevämpi jos käy talvellakin. Alumiinipötkössä 10 km korkeudella matkustelusta en ole saanut 30v täytettyäni mitään kiksejä joten mielummin nykyään mökille kuin Mallorcalle. Suomen luonto on upea!

Vierailija
71/98 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parasta elämässäni ovat:

-Mukava työ 

Saain noista elämään valtavasti merkitystä ja elämänlaatua. En saisi mitään kelan tuilla vuokrayksiössä kannabispäissäni piereskelystä.No AP, avaas vähän sun "unelmia"? :)

Ps.Niin ja mökille ajetaan Audin farmarilla. Voisi olla Tojotakin mutta neliveto kätevämpi jos käy talvellakin. Alumiinipötkössä 10 km korkeudella matkustelusta en ole saanut 30v täytettyäni mitään kiksejä joten mielummin nykyään mökille kuin Mallorcalle. Suomen luonto on upea!

Tämä kuulostaa täydelliseltä, onneksi olkoon! Itsekin muistan kuinka jännää oli 18vuotiaana lentää kavereiden kanssa ekan kerran Berliiniin tai 22vuotiaana vaihtoon Nykiin. Aika nopeasti sitä huomasi, että ihmiset on kaikkialla lopulta samanlaisia ja alkaa olemaan aika nähtyjä nämä lentokentät tyhjiöpakattuine sämpylöineen. Rahaa menee ja saastetta tulee ilmastoon vuoden autoilun verran yhdeltä matkalta. Lopullinen niitti oli kun ymmärsi, että Päijänne ja Saimaa hakkaavat 6-0 pienet turistirysäjärvet, miksi mä menisin jonnekin Comi järvelle kun maailman upeimmat järvet on Suomessa. Niin sitä ihminen oppii ja kypsyy.

Vierailija
72/98 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Como

Vierailija
73/98 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun unelmani on vaan nukkua ja pärjätä ilman työntekoa. Pari vuotta olin nuorena töissä yhteiskunnan painostuksesta, mutta sitten jäin elämään tukien varaan. Toteutin unelmani, kuinka moni voi sanoa saman?

Vierailija
74/98 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma asunto on ja mökki olisi kiva. Auto, perhe ja lomamatkat ei ole kiinnostanut koskaan.

Vierailija
75/98 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ap:n mielestä ovat hyväksyttäviä unelmia? Mulla nuo ap:n listaamat asiat tuovat henkistä hyvinvointia ja jos se, että haluan voida hyvin on itsekästä niin olkoon niin. Kukapa ei olisi itsekäs jossain määrin.

Vierailija
76/98 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juntin aika menee Comolla veneilyyn, espanjan kämpän huushollaamiseen ja sisustamiseen ja autokokoelman ylläpitoon.

Sivistynyt käyttää sen ajan taiteeseen, tieteeseen, opiskelemiseen ja oppii vaikka uuden kielen tai tekee vaikka tohtorin väitöksen tai kansainvälisen järjestöuran.

Sivistyneellä voi silti olla ja monella todennäköisesti onkin noita ap:n mainitsemia asioita elämässään.

Vierailija
77/98 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiken voi nähdä itsekkyytenä jos niin haluaa. Senkin, että kerroit mielipiteesi julkisella keskustelupalstalla. 

Myös sinun jorinasi voidaan tulkita sellaiseksi.

Yleensä sitä vihaa, mitä peilikuvassa pelkää

Vierailija
78/98 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaliaa ja makkaraaki pitää olla ! Suomi nousuun !

Vierailija
79/98 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parasta elämässäni ovat:

-Mukava työ 

Jos mun mies ei olisi vielä nukkumassa niin saattaisin jopa alkaa epäillä että hän kirjoittelee salaa täällä. 

Me tosin matkusteltiin ulkomailla vielä aika paljonkin kun lapset olivat pieniä. Oltiin usein sellaisissa lapsiperheille suunnatuissa all inclusive -paikoissa jotka oli kaukana rauhallisesta ja seesteisestä lomasta, jota itse olisi työn vastapainoksi kaivannut. Jossain vaiheessa tajuttiin että ei ne meidän lapsetkaan siellä viihtyneet vaan olivat aina stressaantuneita ja väsyneitä loman jälkeen. Hankittiin vapaa-ajan asunto kaikkine mukavuuksineen Saimaan rannalta ja vaikka sitä vähän ensin epäröimme, se on osoittautunut täydellisen oikeaksi päätökseksi. Teinit rakastavat paikkaa yhtä paljon kuin me. Kesät menee hujauksessa saunoen, kirkkaassa vedessä uiden, kalastellen, suppaillen, meloen, pihapelejä pelaillen, auringonlaskuja katsellen ja pizzoja grillaillen. 

Jokainen tekee kai elämästään itsensä näköistä. Kaikkien ei tarvitse elää samanlaista elämää mutta jokaiselle toivoisin samanlaisen onnen ja rauhan kuin itselläni on. 

Vierailija
80/98 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yh ja vakityö mutta palkka on niin pieni että asumme kaksiossa ja rahaa ei ole aina esim lääkkeisiin. En oikein osaa unelmoida mistään, edes lapsena. 

Kaikki nuoruudenkaverit ovat saaneet ne mökit ja asunnot ja ovat naimisissa. Minä olen vain ajautunut tilanteisiin ja yrittänyt selvitä vaikeuksista.

Lapsuudessa molemmat vanhemmat käyttivät huumeita ja isä myi kamaa kotoaan minäkin jouduin joskus hommiin mukaan. Isäpuoli oli alkoholisti ja käytti hyväkseen jne. Tässä vain pahimmat. Missään ei ollut turvallista. 

En koskaan nähnyt elämää mistä ap puhuu joten en ple sellaista haaveillutkaan. Mulle riittää että käyn ruokakaupassa ja lapsille on ruokaa. Vaikka asun vuokralla vaan on tämä mun ja lasten koti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä