En ymmärrä ihmisiä joiden unelmia on: oma asunto, auto, perhe, lomamatkat, mökki.
Voiko enää pinnallisempia ja itsekkäämpiä unelmia olla?
Kommentit (98)
Jostain syystä kuitenkin tätä maata kutsutaan maailman onnellisemmaksi maaksi. Ei kai minulla niihin unelmiin sitten ole nokan koputtamista.
Pinnallisia? Mitä pinnallista on perheessä? Eikös se nimenomaan ole pinnallisuuden vastakohta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööööö, mulla on nuo kaikki. Suurimmalle osalle ihmisistä perhe normaali elämäntapa ja tärkein asia. Ja perhe asuu asunnossa, liikkuu autolla sekä mökkeilee ja lomailee yhdessä. Mikä tässä on itsekästä? Mun mielestä enemmänkin valittu perheettömyys: ei olla halukkaita ottamaan vastuuta ja huolehtimaan muista, ihan oma napa vaan aina ykkösenä?
Vain juntti perhe mökkeilee, ajaa autoa tai asuu omakotitalossa.
onko junttius asia jota sinä et halua edustaa? Onko se alempana sinua vai tasa-arvoinen kanssasi?
Jospa onkin niin että muutaman vuoden välein salasuhteilun vuoksi vaihtuvat uusperhehimmelit ovat loppu viimein pinnallisia ja pohjattomaan itsekkyyteen perustuvia?
Ymmärrän lomamatkat ja pieni talo. Muu maksaa liikaa.
Mikä unelma ei ole itsekäs? Mikä AP:n unelma on, jos se kerran on ainoa oikea?
Vierailija kirjoitti:
Mikä unelma ei ole itsekäs? Mikä AP:n unelma on, jos se kerran on ainoa oikea?
Ei ap sitä uskalla kertoa koska ei kestäisi eurooppalaista kriittistä keskustelua siitä.
Mun unelma on tusauttaa lasti naisen kinuskinappiin😋
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööööö, mulla on nuo kaikki. Suurimmalle osalle ihmisistä perhe normaali elämäntapa ja tärkein asia. Ja perhe asuu asunnossa, liikkuu autolla sekä mökkeilee ja lomailee yhdessä. Mikä tässä on itsekästä? Mun mielestä enemmänkin valittu perheettömyys: ei olla halukkaita ottamaan vastuuta ja huolehtimaan muista, ihan oma napa vaan aina ykkösenä?
Junteilla ei ole varaa mökkiin Como järvellä, omakotitaloon (jos sitä huvilaa haluaa sellaiseksi kutsua) Benalmadenassa ja käyttöauto on Porsche Taycan turbo S. Harrasteautoja on toki muutama lisäksi.
Minulla on perhe ilman haaveilua, ihana lapsuudenperhe ja vieläkin jopa mummit ja ukit, sekä itse perustettu ydinperhe. Puolisosta en haaveillut, se löytyi sattumalta ja ai että olikin hyvä. Lapsia haluttiin sitten kuitenkin, kai se luonto ajaa jne. Hienot lapset tuli, aikuisia jo.
Oma asunto, omakotitalo oli haave ja toteutettu, tavallinen pieni talo, nopeasti velaton, halpa ja helppohoitoinen tukikohta perheelle. Auto, välttämättömyys pohjoisessa. Lomamatkat, pikkumatkoja kotimaassa, en ole koskaan haaveillut etelänlomista ym. Mökki, jonkun piti ottaa sukumökki hltuun, ettei jouduta myymään tai tule hankalaa yhteisomistusta, sinne voi mennä nauttimaan hiljaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla piilohomo kun ei pillu kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Nuo ovat niitä toisenlaisia unelmia. Meillä tiedostavilla unelmana on nähdä miehen synnyttävän, löytää ufonmunia, perustaa eläinten vanhainkoti marsuille ja lämmittää talo pieruilla.
Oi, kyllä! Toivon niin kovasti että näkisin sen päivän jolloin eläimilläkin on ihmisoikeudet, ja Suomessa presidentiksi valittaisiin vaikkapa gerbiili.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla piilohomo kun ei pillu kiinnosta.
Essu ja huivi fantasioissaan mukana.
Ei minusta ole mitään pinnallista haluta omaa perhettä ja viettää aikaa heidän kanssaan, ja rakentaa omaa kotia, tms. Kyllähän melkein kaikki elävät tahtovat perheen ja pesän. Ei siinä ole mitään väärää. Vaeltelu eli matkustelu ei ole sen väärempää.
Vierailija kirjoitti:
Ei minusta ole mitään pinnallista haluta omaa perhettä ja viettää aikaa heidän kanssaan, ja rakentaa omaa kotia, tms. Kyllähän melkein kaikki elävät tahtovat perheen ja pesän. Ei siinä ole mitään väärää. Vaeltelu eli matkustelu ei ole sen väärempää.
Samaa mieltä. Valtavirtaa.
Vierailija kirjoitti:
Juu, kaikki rikkaat ihmiset esimerkiksi ei haaveile MISTÄÄN edellä mainituista. Kaikki asuvat vuokralla tai sukulaisten nurkissa, liikkuvat julkisilla eivätkä lomaile, ainakaan ulkomailla. Perheettömiäkin ovat.
Rikas haaveilee siitä, että rahasäiliössä voi uida kolikoiden seassa ja ihailla ensimmäistä tienattua kolikkoa tyynyllä lasikuvun alla.
Ja mökille vielä poreallas.
Niin ja moottoripyörä ja iso autotalli , ehkä jopa halli.
Pitää olla kyllä tyytyväinen
Vierailija kirjoitti:
joo hei tosi tylsää, meidän vaihtoehto ihmsten unelmia on kannabiksen veto ja chillailu
Tämä on sitä oikeaa unelmaelämää tylsän mökkeilyperhe-elämän sijasta.
Vierailija kirjoitti:
Jospa onkin niin että muutaman vuoden välein salasuhteilun vuoksi vaihtuvat uusperhehimmelit ovat loppu viimein pinnallisia ja pohjattomaan itsekkyyteen perustuvia?
Kyllä on vanhemmillakin oikeus etsiä sitä oikeaa rakkautta muusta perheestä huolimatta.