Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä ihmisiä joiden unelmia on: oma asunto, auto, perhe, lomamatkat, mökki.

Vierailija
12.08.2025 |

Voiko enää pinnallisempia ja itsekkäämpiä unelmia olla?

Kommentit (98)

Vierailija
81/98 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä haaveilen omasta pienestä talosta eli mummonmökistä maalla, kaukana ihmisistä. Siellä asuisin pienen koirani kanssa, hoitaisin puutarhaa, vain töissä kävisin.

Nyt asun kerrostalossa, vuokralla, töihin kaupungin halki ruuhkabussilla, töissä koko vuoro ihmisiä, melua, koneita, ääniä. En ole elossa näin.

Ehkä joskus.

Itse tekisin oman käden ratkaisun tuossa tilanteessa. Lokkeilu peräsuolisuomessa ei kohta onnistu

Vierailija
82/98 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma talo ja mökki olisi kiva, ettei tarvitsi elää naapureiden kanssa. Perhettä en jaksaisi, sen tiesin jo nuorena. Auto ei voisi vähempää kiinnostaa ja lomamatkat yleensä vain stressaavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/98 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä pitää olla luksusta...köyhyys ja kaikessa puutteessa käkkiminen on pahinta mitä voi kohdalle osua!

Vierailija
84/98 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämässä pitää olla luksusta...köyhyys ja kaikessa puutteessa käkkiminen on pahinta mitä voi kohdalle osua!

Tuo on totta, mutta luksus on eri ihmisten eri asioita. Itselleni se ei tarkoita merkkilaukkuja, kalliita matkoja ym. vaan mahdollisuutta elää sellaista elämää kuin itse haluan.

Vierailija
85/98 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parasta elämässäni ovat:

-Vaimo, lapset ja koiramme

-Arvoalueella sijaitseva perheasunto, jossa toki vielä asuntolainaa

-Mukava työ 

-Kesämökki Saimaan rannalla (hirsinen ja rantasauna erikseen)

Saain noista elämään valtavasti merkitystä ja elämänlaatua. En saisi mitään kelan tuilla vuokrayksiössä kannabispäissäni piereskelystä.No AP, avaas vähän sun "unelmia"? :)

Ps.Niin ja mökille ajetaan Audin farmarilla. Voisi olla Tojotakin mutta neliveto kätevämpi jos käy talvellakin. Alumiinipötkössä 10 km korkeudella matkustelusta en ole saanut 30v täytettyäni mitään kiksejä joten mielummin nykyään mökille kuin Mallorcalle. Suomen luonto on upea!

Jos mun mies ei olisi vielä nukkumassa niin saattaisin jopa alkaa epäillä että hän kirjoittelee salaa täällä. 

Me tosin matkusteltii

Ihanaa<3 Minunkin unelma on oma mökki Saimaan rannalla. Ehkä joku päivä vielät. t.N28

Vierailija
86/98 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä ei taida olla ymmärrystä että mökki vastii aika paljon, nurmea pitää leikata, remontteihin valmistautua jne. Ei se vaan hupia ole. Naiivia jos ajattelee muuta!

Sama kaikki tuo, voi olla perhe, talo, mökki jne.ja silti joku masentuu. Eipä ne onnea valitettavasti mittaa. Kyllä sen onnen pitää lähteä sisältä.

Vierailija
87/98 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelmoin viskipaukusta oman merenrantakodin terassilla, nuoren ja kauniin vaimoni tuodessa lisää jäitä, kun lämmin kesäilma on ehtinyt edelliset sulattaa. Vieno kesätuuli heiluttaa hänen tyköistuvan kesämekkonsa helmoja. 

Vierailija
88/98 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ovat juuri minun elämääni, ja olen tyytyväinen. Kaunis koti ja puutarha, ihana mies ja kauniit, fiksut lapset.  Ulkomaanmatkoja, elämyksiä, kesämökkeilyä, hyvät,  uudet autot, kauniita vaatteita. 

Vierailija
89/98 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai eikö se enää olekaan omakotitalo keskellä kaupunkia järven rannalla, kaksi lasta ja kultainennoutaja? 

Ei varmaan mutta se yksi ja puolikas lapsi riittäisi. heh. Ei yhtäkään eikä niitä eläimikään vaikka mukavia ovat. Ei riesoja vapautta ja ja mökki mutta ei kaupungista eikä nyt ihan rannaltakaan välttämättä.

Vierailija
90/98 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

16-vuotiaan kokemusmasilmalla noin ehkä on. Oikeasti nuo ovat tavallista hyvää elämää, ei mitään suurimpia unelmia. Jos ihmisellä on nuo tai hän arjessaan tavoittelee niitä, ei se tarkoita, että ne olisivat hänen Unelmiaan. Jos et halua niitä, se ei vielä tee sinusta millään tavalla parempaa tai syvällisempää. Määrittele ensin se parempi unelma, tai tavoite.

Olen niin syvällinen! !!!😫😫😫😫

Uuh, uuh, kaikki muut on niiiiiin sieluttomia 😑oon ikäisiäni kypsempi 😒😒😒 i was born in the wrong generation💔💔💔

Persoonallisuus tyypiltäni olen INFP 4w5 ja empaatikko kukaan ei koskaan ymmärrä muaaaa, oon niin uniikkkii äääää😫😫😫😫 

Vierailija
91/98 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä ei taida olla ymmärrystä että mökki vastii aika paljon, nurmea pitää leikata, remontteihin valmistautua jne. Ei se vaan hupia ole. Naiivia jos ajattelee muuta!

Sama kaikki tuo, voi olla perhe, talo, mökki jne.ja silti joku masentuu. Eipä ne onnea valitettavasti mittaa. Kyllä sen onnen pitää lähteä sisältä.

Mökki ei ole oikein kunnossa jos siitä pitää jatkuvasti huolehtia korjailla nurmikko ajella.Heh. Mökki on helppo kun hankkii helpon mökin. Mökeillä mitään nurmikkoa ole. Niittyä ehkä vapaasti kasvavaa niittyä. Huvilat erikseen.

Vierailija
92/98 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa, ap, omat unelmasi, niin voidaan arvioida ne.

Vierailija
93/98 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä oikeus sinulla on tuomita toisten unelmia? Huolehdi omistasi ja anna muiden unelmoida juuri siitä mistä itse haluavat vaikka se olisi sinusta pinnallista. Minusta noissa ei ole mitään pinnallista vaan nuo ovat loppujen lopuksi aika tavallisia asioita. Enneminkin on pinnallista arvostella toisten unelmia ja arvottaa ne huonommiksi kuin omat.

Ap ei edes - itsekkäästi - suvainnut kertoa mitä hänen omat tai ylipäätään hänen hyväksymänsä/arvostamansa epäitsekkäät, syvälliset unelmat ovat.

Vierailija
94/98 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs sulle saatais?

Vierailija
95/98 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aina tavoitteena, ei siis välttämättä haaveena, tuo oma ja maksettu asunto.

Ainoa syy tälle tavoitteelle oli se, että elämä olisi helppoa ilman vuokraa tai korkeita kiinteitä kustannuksia.

Tuo tavoite täyttyi jopa paremmin kuin toivoin, ostin jopa ensiasuntoni velatta.

Tämän jälkeen ei paljoa yt-t ja muut painaneet, kun kyllä se 150e vastikkeen saa aina maksettua, senhän nyt taikoo vaikka "pulloja keräämällä" jos ei muuta keksi.

Tuo jälkeen tulikin potkut ja 2 tonnin ansiosidonnaisesta jäi noin 1500e/kk yli, jotka yksinkertaisesti sijoitin.

ps olen siis jo palannut töihin ja suostuin ottamaan jopa matalapalkkatöitä, kun oman alan hommia ei ollut

Vierailija
96/98 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne minulle ainakaan mitään unelmia ole vaan normaalia arkea. Paitsi perhe jos sillä tarkoitetaan lapsia. Niitä en ole riesakseni halunnut. Enkä tarvitse kenenkään ymmärrystä, pärjään oikein hyvin ilman sitä.

lapseton häviäjä

Vierailija
97/98 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo ovat niitä toisenlaisia unelmia. Meillä tiedostavilla unelmana on nähdä miehen synnyttävän, löytää ufonmunia, perustaa eläinten vanhainkoti marsuille ja lämmittää talo pieruilla.

ja tuhota eurooppa islamilla

Vierailija
98/98 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme ensimmäistä. En ymmärrä juoppoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi