Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esimies kuvitteli, että otan vastaan lähihoitajan nollasopparin sen jälkeen, kun mun määräaikainen sopimus sairaanhoitajana loppuu

Vierailija
12.08.2025 |

En muuten ottanut vastaan vaan hain muualle töihin ja sain vakipaikan sairaanhoitajana. Sanoin tämän hetkiselle esimiehelle, että takaisin voin tulla sitten, kun saan vakipaikan. En todellakaan ala tekemään nollasopparilla ja lähihoitajan palkalla kun olen kerran kouluttautunut sairaanhoitajaksi. Aiempi koulutus on toki lähihoitaja, mutta mä en tuohon kyykyttämiseen lähde.

Varmasti joka alalla osataan kyykyttää työntekijöitä, mutta soteala on ainakin tässä asiassa aivan huippuosaaja. 

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nollasopimusta ei koskaan kenenkään pidä hyväksyä. 

Nollasoppari on hyvä opiskelijoille ja niille jotka haluaa tehdä töitä joskus. Ei sitä mun mielestä kieltää saa kuitenkaan. Itsekin tein opintovapailla nollasopparilla töitä.

ap

En ole se kenelle kommentoit, mutta totta kai jokaiselle on varmaan täysin selvää, että opiskelijat on ihan oma juttunsa. Se sijaan lähtökohtaisesti jokaisen vakituista työtä tavoittelevan pitäisi suhtautua äärimmäisen kriittisesti nollasopimuksiin. Ne nakertavat työläisten oikeuksia todella rankasti. 

Vierailija
62/62 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nollasopimus pitäisi kieltää lailla. Opiskelijatkin voivat tehdä osa-aikaisena ja työsopimukseen on mahdollista kirjata arvio työtuntimäärästä. Kun se opiskelija myös tarvitsee ne tietyt työtunnit ja palkan elämiseen. Esim 15-30h/vk.

Oikeasti ei ole olemassa mitään tilannetta, jossa työntekijä hyötyy nollasopimuksesta. Siitä on pelkkää haittaa. Et pysty suunnittelemaan omaa taloutta yhtään etkä ajankäyttöä, elämänhallinta menee mahdottomaksi. Olet käytännössä vain työnantajan mielivallan alla elävä heittopussi. Olet töissä, mutta välttämättä sinulle ei ole töitä etkä saa palkkaa. 

Eikönse toimi myös toisinpäin, töihin ei tarvitse mennä jos tarjottu vuoro ei sovi?

Jos ei mene töihin kun pyydetään, niin ensi kerralla ei pyydetä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi