Esimies kuvitteli, että otan vastaan lähihoitajan nollasopparin sen jälkeen, kun mun määräaikainen sopimus sairaanhoitajana loppuu
En muuten ottanut vastaan vaan hain muualle töihin ja sain vakipaikan sairaanhoitajana. Sanoin tämän hetkiselle esimiehelle, että takaisin voin tulla sitten, kun saan vakipaikan. En todellakaan ala tekemään nollasopparilla ja lähihoitajan palkalla kun olen kerran kouluttautunut sairaanhoitajaksi. Aiempi koulutus on toki lähihoitaja, mutta mä en tuohon kyykyttämiseen lähde.
Varmasti joka alalla osataan kyykyttää työntekijöitä, mutta soteala on ainakin tässä asiassa aivan huippuosaaja.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Joo, meilläkin on nollasopparia tarjottu lääkäreille mutta kovin moni ei ole ollut kiinnostunut. Sitä saa mitä tilaa. Työmies on palkkansa ansainnut.
No ne lääkärit olisivat kuitenkin varmaan saaneet sen nollasopparin lääkärinä? Mulle tarjottiin asiassa huononnusta eli lähihoitajan sopparia sairaanhoitajan sopparin sijaan.
ap
Juu, no ei tuossa varmaan ainakaan työmotivaatio nouse...
Vierailija kirjoitti:
Juu, no ei tuossa varmaan ainakaan työmotivaatio nouse...
Ei todellakaan. Kyllä mä olen miettinyt jo sairaanhoitajan opintojen aikaan, että tuskin tulen olemaan hoitoalalla eläkeikään asti. Ei tätä menoa vain jaksa.
ap
Mikä on nollasopimus? Anteeksi tietämättömyyteni.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on nollasopimus? Anteeksi tietämättömyyteni.
Tarjotaan töitä tarvittaessa eli käytännössä odotat kotona milloin, jos milloinkaan, kutsutaan töihin. Kutsu voi tulla tunnin parin varoitusajalla. Odotusajalta ei saa palkkaa. Työvuorot voi olla 4h pätkissä miten sattuu ja hoitoalalla mihin vuorokauden aikaan tahansa.
Miksi lupasit tulla takaisin? Kuulostaa että olet läheisriippuvainen ex-pomostasi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi lupasit tulla takaisin? Kuulostaa että olet läheisriippuvainen ex-pomostasi.
Voi hyvää päivää taas tätä palstalogiikkaa! Ei sulla sitten tullut pieneen mieleen, että mä pidän tuosta työpaikasta?! Todella lapsellista kuvitella mun olevan läheisriippuvainen pomosta. Olet joko trolli tai sitten typerys.
ap
Hymyilet vaan ja lähdet muualle, sano, että palailet, jos sopiva työnkuva ja -aika järjestyy. Mulla se toimii näin, tosin olen sairaalahuoltaja.
Vierailija kirjoitti:
Et taida olla kovin fiksu?
Kerro millaisia ihmisiä taustoiltaan on lähihoitajissa,älä lankea tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvää päivää taas tätä palstalogiikkaa! Ei sulla sitten tullut pieneen mieleen, että mä pidän tuosta työpaikasta?! Todella lapsellista kuvitella mun olevan läheisriippuvainen pomosta. Olet joko trolli tai sitten typerys.
ap
Jos pidät työpaikasta jossa tarjotaan tuollaista sopimusta, niin olisit sitten ottanut sen nollasopimuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Jos pidät työpaikasta jossa tarjotaan tuollaista sopimusta, niin olisit sitten ottanut sen nollasopimuksen.
Idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, meilläkin on nollasopparia tarjottu lääkäreille mutta kovin moni ei ole ollut kiinnostunut. Sitä saa mitä tilaa. Työmies on palkkansa ansainnut.
No ne lääkärit olisivat kuitenkin varmaan saaneet sen nollasopparin lääkärinä? Mulle tarjottiin asiassa huononnusta eli lähihoitajan sopparia sairaanhoitajan sopparin sijaan.
ap
Sh/ sosionomina kannattaa valmistautua siihen etyä jatkossa aina kun mahdollista nimikkeellä kiertää niin tarjolla on lähärin sopimus. Palkassa kuitenkin huomattava ero.
Vierailija kirjoitti:
ei voi olla totta että lääkärille tarjotaan nollasopparia?! ei sitten millään voi olla.
No kohta ei sinullakaan ole edes nollasopparia kun rahat loppuu. Tsemppiä vaan
Vierailija kirjoitti:
No kohta ei sinullakaan ole edes nollasopparia kun rahat loppuu. Tsemppiä vaan
Sulle tsemppiä luetun ymmärtämisen harjoitteluun.
Nollasopimusta ei koskaan kenenkään pidä hyväksyä.
Vierailija kirjoitti:
Kerro millaisia ihmisiä taustoiltaan on lähihoitajissa,älä lankea tähän.
Mitä sä sönkötät?
Vierailija kirjoitti:
Nollasopimusta ei koskaan kenenkään pidä hyväksyä.
Nollasoppari on hyvä opiskelijoille ja niille jotka haluaa tehdä töitä joskus. Ei sitä mun mielestä kieltää saa kuitenkaan. Itsekin tein opintovapailla nollasopparilla töitä.
ap