Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei työttömiä "revitä" töihin?

Vierailija
12.08.2025 |

Olen ollut vuoden verran työttömänä enkä ole saanut yhtään työtarjousta vaikka mulla on profiili Linkedinissä ja Työmarkkinatorilla.

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avoimia työpaikkoja on pilvin pimein, mutta niihin pitää ihan itse hakea ja tehdä se hakemus huolellisesti ja siten, että se erottuu edukseen muista hakemuksista. Ja sen hakemuksen perään pitää soittaa ja samalla antaa itsestään kuva, että on todellakin kiinnostunut ko. työpaikasta. Profiilit siellä sun täällä työnhakupalveluissa on yhtä tyhjän kanssa.

Näin lässyttää persu mulkku. Itsekin sossupummi keskellä päivää. Sitä vituttaa kun persujen kannatus romahti rökääleesti pohjamutiin.  😝😝😝

Vierailija
42/77 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä on kaikille. Isopalkkaisia töitä ei ole kaikille.

Kun yhteiskunta antaa ruhtinaalliset tuet, ei ole järkeä tienata samaa nettopalkkana.

Joka kesä työttömät jatkaa sohvalla oleskelua ja Aasiasta lentää tänne työhaluiset poimimaan metsästä marjat. Ne saa myydä verovapaasti. Ei kiinnosta kun Kela maksaa elämän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postin ongelma ei ole toimistusjohtaja palkkataso, vaan se että firmassa on 15.000 ihmistä joiden pitäisi tuottaa työllään yli kymppitonnin lisäarvoa joka kk jotta heille kannattaisi maksaa edes kolmen tonnin kk-palkkaa. 

Sitäpaitsi, jos johtajien suuret palkat olisivat joku todellinen ongelma, niin sehän saataisiin helposti ratkaistua kun luovuttaisiin progressiivisesta verotuksesta. Progressiivinen verotus suorastaan pakottaa kasvattamaan tuloeroja (joita aina mitataan bruttopalkasta). 

Ylipäätään en ymmärrä miksi joku on niin pahoillaan siitä että joku tienaa tässä maassa hyvin. Sehän pitäisi olla vain positiivista että jokaisella on edes pieni mahdollisuus vaurastua myös omalla palkallaan eikä siihen aina tarvita isoa perintöä tai lottovoittoa. 

Vierailija
44/77 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousen sohvalta kun saan tuhansien palkkaa helposta työstä, vaikka en osaa kuin piereskellä. Ai niin, työt saa alkaa vasta kymmeneltä, oon aamu-uninen, koska valvon yöt.

t. vassari joka vinkuu ettät töitä ei riitä kaikille

Vierailija
45/77 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain parhaat revitään töihin ja heistä työnantajat tappelevat lähes verissäpäin.

Vierailija
46/77 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi maksaa palkkaakin

Vierailija
47/77 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle sanottiin parikin kertaa: töitä kyllä olisi, mutta pitäisi tuoda (palkka-) rahat mukana. Mistäs normitavis sellaset rahat ottaa? Firmat kyllä palkkaa, jos olisi 100-varma tuotto (ettei omia rahoja kuluisi). Tuo siis IT-puolella.

Funtsin, et pitäs tehdä joku keksintö, "myydä" se sillä asenteella, että "te tarvitsette tämän nyt" :). Sitä keksintöä en ole vielä onnistunut toistaiseksi tekemään... :(

Minä en ainakaan menisi kenellekään töihin niin että maksaisin itse oman palkkani.

Tämä on niin nurinkurinen lause ettei mitään rajaa.

Kai ymmärrät että jokaisen pitäisi omalla työllään tuottaa vähintään oman palkkansa, palkan sivukulujen ja oma osuutensa firman kiinteistä kuluista että hänen kannattaa palkata?

Tuossa edellä on laskelma mistä näet että työntekijästä aiheutuvat kulut ovat noin 3-4 x hänen nettopalkkansa verran!

Toisin sanoen, AINOA tapa saada ja pitää työpaikka on, että maksaa itse palkkansa vähintään kolminkertaisena!

Vierailija
48/77 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa kadunkulmassa ole seissyt yhtään työtöntä jonka olisi voinut repiä töihin. Töitä olisi.

Laita nyt ihmeessä ne työpaikat hakuun, jos sinulla oikeasti on työntekijöille tarve. Jopa satoja hakemuksia per työpaikka tulee. Varmasti löydät hyviä tekijöitä. Et sinä niitä kadunkulmissa notkuvista löydä. No, toki ymmärsin, että olet koktroll.

Vierailija
49/77 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purra ja Orpo lupasivat että minut kannetaan kotisohvalta isopalkkaiseen toimistotyöhön tutkimaan miten valkoisten piilorakenteet sortavat tummia. Olen saanut kandin paperit naistutkimuksesta. Hesarilla ei ollut töitä vaikka osaan kirjoittaa vassarivalheita. Kuulemma sinne on altivisteja jonoksi asti ja moni jo saanut paikan mutta kaikille ei ole. 

Vierailija
50/77 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksen pitäisi säätää Norjan tapaan laki, jossa kaikki työpaikat on ilmoitettava julkisesti, myös vuokrayritysten"piilotyöpaikat". Työvoiman hakemista ulkomailta pitäisi rajoittaa, ja vain työvoimapulan ammatteihin todellisen tarpeen mukaan. Yritysverot pois viihdematkailusta, varustamot jne. Valtiovalta seuraamaan työpaikkojen kysyntää ja tarjontaa tarkenmalla seulalla. Muutosneuvottelut yrityksillä on liian lepsut, eli kiristyksiä yrityksille.

Vierailija
51/77 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi maksaa palkkaakin

Jokaisessa työpaikassa on maksettu vähintään tes palkkaa minulle. M40

Vierailija
52/77 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko hallituksen järkevää päästää eläkeelle pitkäaikaistyöttömät lähellä eläkeikää joiden ammattitaito alkaa olla jo vanhentunut. Panostetaan siten nuorempien työllisyyteen ja koulutukseen.

Vierailija
53/77 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin

Vierailija
54/77 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan kassallekkin on kovemmat vaatimukset kuin ennen. Pitää vastaanottaa kuljetuksia, hyllyttää, laputtaa, tehdä paketteja läheteille, veikkaus, tuoteopastus, kielenkääntö, varkaiden perässä juokseminen (painiminen jos olet mies). Viimeisenä sitten se kassatyö.

Täysiä tunteja, tai määräaikaisuuksia kummempaa et koskaan kuitenkaan saa

Vierailija
55/77 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko hallituksen järkevää päästää eläkeelle pitkäaikaistyöttömät lähellä eläkeikää joiden ammattitaito alkaa olla jo vanhentunut. Panostetaan siten nuorempien työllisyyteen ja koulutukseen.

1990- luvulla työttömät pääsi eläkeputkeen 53-vuotiaana.

Vierailija
56/77 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 300 yritystä kuukaudessa menee konkurssiin.

Ei ole paljon enää työpaikkoja jäljellä.

Vierailija
57/77 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa kadunkulmassa ole seissyt yhtään työtöntä jonka olisi voinut repiä töihin. Töitä olisi.

Kerro osoite niin voimme tulla seisoskelemaan. Ainakin kerran.

Eihän sitä tarvitse mennä kuin kerran niin heti revitään töihin. AP:n ja hengenheimolaistensa mukaan.

Tulee vain mieleen ne mielikuvat Yhdysvalloista 1920 laman aikaan, kun työttömät norkoilevat jossain kadunkulmassa ja paikalle tulee kuorma-auto, jonka kyytiin valikoidaan porukka työttömiä. Ja tämähän oli  käsittääkseni joka aamuista touhua, eli töitä oli vain päiväksi kerrallaan.

No näinhän unelmien maassa toimittiin vielä tämän vuoden alussakin, ennenkuin jäämiehet pisti touhulle stopin. Median mielestä jäämiehet on kuitenkin pahiksia.

Vierailija
58/77 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nousen sohvalta kun saan tuhansien palkkaa helposta työstä, vaikka en osaa kuin piereskellä. Ai niin, työt saa alkaa vasta kymmeneltä, oon aamu-uninen, koska valvon yöt.

t. vassari joka vinkuu ettät töitä ei riitä kaikille

Perintölukaali kaivarista ja koroilla eläminen haisee kirjoituksestasi.Terveisin sitoutumaton.

Vierailija
59/77 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vassari täällä moi. Harhautan keskustelun omasta työhaluttomuudesta puhumatta yksittäisen henkilön liian isosta palkasta. Minä haluan olla se joka saa sitä kohtuutonta palkkaa, sen vuoksi olen katkera ja kateellinen!

Useita oksennuksia jaksat kirjoittaa. Onko teillä tulospalkkaus? Miten palkka lasketaan? Lasketaanko kirjoitetut rivit, merkit, vai pitääkö tehdä kokonainen ns. tuotos? Haen teille töihin. Olen uskottavampi, joten ala kerätä kamat kasaan. 

Vierailija
60/77 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töitä on kaikille. Isopalkkaisia töitä ei ole kaikille.

Kun yhteiskunta antaa ruhtinaalliset tuet, ei ole järkeä tienata samaa nettopalkkana.

Joka kesä työttömät jatkaa sohvalla oleskelua ja Aasiasta lentää tänne työhaluiset poimimaan metsästä marjat. Ne saa myydä verovapaasti. Ei kiinnosta kun Kela maksaa elämän. 

Viitsisitkös hieman perehtyä tuohon halpatuontiin ja heidän palkkaukseensa ja työoloihin. Myös se, miksi suomalaisia näihin töihin ei palkata selviää siinä samassa. Lopetat sitten tuon lässytyksen.