Kuvitteleeko joku oikeasti että Suomessa on hyvä sosiaaliturva
Kun ei todellakaan ole vaan yksi Euroopan heikoimmista.
Kommentit (121)
Jatkossa jos et pysty hoitajana nostelemaan potilaita niin sulle ei tarvitse järjestää enää osastonsihteerin työtä vaan saat potkut ja pääset kotiin 595 työmarkkinatuella maksamaan asuntoa ja kesämökkiä.
Hyvä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Euromääräisesti voikin olla suuri itse tukien summa, mutta minua kiinnostaa, mitä sillä saa, vrt muut EU maat.
Itse kannatan ajatusta UBI:sta, vaikka menisi yksityisyys. Tähän ollaan joka tapauksessa menossa, koska AI vie työpaikkoja ja uusia aloja ei välttis synny, jolla työllistettäisiin kaikki.
-Kylmis
Jos sun puoliso tienaa 2200 brutto - verot ja eläkemaksut ja 2 lasta niin saat pelkän 595 netto työmarkkinatuen.
Noilla tuloilla ei saa yleistä asumistukea eikä toimeentulotukea.
Totta. Pätee myös silloin jos löytäisin työpaikan toiselta paikkakunnalta ja muuttaisin itse sinne työn perässä. Puolison elatusvelvollisuus on lain kohta.
Kysyin mahdollisuuksia tukiin muuttotapauksessa niin pitäisi olla välirikko tai avioerohakemus vireillä.
Tilanne tulee eteen silloin kun saan pk seudulla 1500€/kk työtä ja olisin valmis muuttamaan työn perässä. Vuokrat ovat todella kovat.
-Kylmis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Euromääräisesti voikin olla suuri itse tukien summa, mutta minua kiinnostaa, mitä sillä saa, vrt muut EU maat.
Itse kannatan ajatusta UBI:sta, vaikka menisi yksityisyys. Tähän ollaan joka tapauksessa menossa, koska AI vie työpaikkoja ja uusia aloja ei välttis synny, jolla työllistettäisiin kaikki.
-Kylmis
Jos sun puoliso tienaa 2200 brutto - verot ja eläkemaksut ja 2 lasta niin saat pelkän 595 netto työmarkkinatuen.
Noilla tuloilla ei saa yleistä asumistukea eikä toimeentulotukea.
Totta. Pätee myös silloin jos löytäisin työpaikan toiselta paikkakunnalta ja muuttaisin itse sinne työn perässä. Puolison elatusvelvollisuus on lain kohta.
Kysyin mahdollisuuksia tukiin muuttotapauksessa niin pitäisi olla välirikko ta
Jos on naimisissa tai yhteinen lapsi ja muuttaa eri kaupunkiin töihin niin saa työasuntovähennystä 450 euroa kuukaudessa + viikonloppumatkat www.vero.fi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen sosiaaliturva on yksi maailman korkeimmista, todennäköisesti kaikkein korkein.
Miksi sitten tulee huomautuksia EU:lta että täällä on liian matala sosiaaliturva?
Joka vuosi niille EU:n kävyille joudutaan selittämään että Suomen sosiaaliturva (joka taitaa nyt olla vähän vajaa 600 euroa käyttörahaa) kattaa myös lääkärissä käynnit, asunnot, silmälasit, lääkkeet, sähköt jne... Mitenkäs tämä on päässyt sattumaan?
Pakkohan se on uskoa kun verotus on niin korkeaa, ei tätä muuten jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Oli kunnes purra himoissaan tuhosi sen.
Sos.turva on vieläkin liian hyvä kun moni jättäytyy vapaaehtoisesti työtyömäksi.Ei ole tuhottu mitään.
Minulla loppu ansiosidonnainen 6 viikkoa sitten. En ole vieläkään saanut kelasta mitään rahaa. Vissiin Kelassa kiire.
Vierailija kirjoitti:
Työttömällä ei ole työterveyshuoltoa eli lääkärikäynnit ja lääkkeet maksetaan 595 työmarkkinatuella, siitä maksetaan myös lasten lääkkeet.
Kaikki työttömät ei saa toimeentulotukea.
Ei ole monella työssäkäyvälläkään työterveyshuoltoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömällä ei ole työterveyshuoltoa eli lääkärikäynnit ja lääkkeet maksetaan 595 työmarkkinatuella, siitä maksetaan myös lasten lääkkeet.
Mutta työssäkäyvä saa palkkaa, kun potkulaki tulee voimaan joudut maksamaan kaikki 595 työmarkkinatuella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta työssäkäyvä saa palkkaa, kun potkulaki tulee voimaan joudut maksamaan kaikki 595 työmarkkinatuella.
Julkisen maksut maksetaan toimeentulotukena. Jos et saa sitä, sun tulot tai varallisuus on liian isot ja voit maksaa ne itse.
Romaneilla ainakin loistava sosiaaluturva.
Eivät tee töitä eivät käy armeijaa sossu maksaa hamekankaat ja autokoulu
Mutta kovimmat verot työssäkäyvällä
kokonaisveroaste top 3 maailmassa
Voithan sinä vapaasti lähteä Norjaan tai Alankomaihin. Mikään ei estä, tosin et taida pärjätä missään. Luuserit on luusereita maasta riippumatta
Vierailija kirjoitti:
Voithan sinä vapaasti lähteä Norjaan tai Alankomaihin. Mikään ei estä, tosin et taida pärjätä missään. Luuserit on luusereita maasta riippumatta
Moni lähtee Norjaan töihin, silloin ei makseta eläkemaksua Suomeen vaan Norjaan. Sitä en tiedä miten 39,1 miljardin eläkkeet maksetaan, jos moni työikäinen muuttaa ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkisen maksut maksetaan toimeentulotukena. Jos et saa sitä, sun tulot tai varallisuus on liian isot ja voit maksaa ne itse.
Jos sun puoliso tienaa 2200 brutto- verot ja 2 lasta niin ei saa toimeentulotukea.
Potkulaki tulee voimaan 1.1.2026
Siksi Suomessa ajetaan itse korjatuilla autoilla töihin, kun ei ole varaa autoremontteihin.
Meneppäs Kelan asumistukilaskuriin laskemaan saatteko asumistukea, jos puoliso irtisanotaan. Eli laskuriin puolison palkka bruttona + lomarahat ja kilometrikorvaukset ja sitten sun työttömyyskorvaus bruttona eli verot mukana.
Et voi huijata, koska kela näkee sun palkan ja puolison työttömyyskorvauksen tulorekisteristä.
Vierailija kirjoitti:
Meneppäs Kelan asumistukilaskuriin laskemaan saatteko asumistukea, jos puoliso irtisanotaan. Eli laskuriin puolison palkka bruttona + lomarahat ja kilometrikorvaukset ja sitten sun työttömyyskorvaus bruttona eli verot mukana.
Et voi huijata, koska kela näkee sun palkan ja puolison työttömyyskorvauksen tulorekisteristä.
Eli laskuriin myös palkka bruttona eli verot mukana ja lomarahat.
Ole hyvä
Mitamitamita sina sanoa. Ei hyva turva. Saada surkea 9000 e kukausi ja kolme ilmaine matka somalia yksi vuosi.
Tosi hyvä, koska nuo vei merkonomien ja tradenomien työpaikat.