Ensi vuoden alusta hevonen ei saa olla yksin.
Pitää olla kaverina joko toinen hevonen tai aasi tai muuli.
Kommentit (380)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miksi ei koske samanlainen määräys kotihoidossa olevia vanhuksia
Mitähän toi sun ajatuskuvio oikein ajaa takaa?
Kotihoidossa, eli kotonaan asuva asuu, paikassa jonka on itse valinnut. Omassa kotonaan. Jos haluaa asua yksin, saa asua yksin edelleen vanhuksena. Jos ei pidä yksinäisyydestä, täytyy sille tehdä jotain ITSE, vielä kun pää pelaa.
On olemassa myös hoitomuoto niille vanhuksille jotka pitävät seurasta, perhehoito. Asutaan hoitajan kotona. Välimuoto kotihoidolle ja laitosasumiselle.
Asutaan hoitajan kotona? Siis vaikka ei ole omaishoitajaa? Enpä ole kuullut moisesta! Ja että sellaisen hoitomuodon voi itse valita!(?)
Kerro lisää!
No kerroin tuossa kyllä, että sen hoitomuodon nimi on perhehoito. Googleta itse lisää, vaikka sanoilla vanhusten perhehoito. Hiljattain (vuoden sisällä) oli dokkarikin yhdestä tällaisesta vanhusten perhehoitajasta, ja täällä keskusteltiin aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta varmaan koiratkin tarvii koirakaverin.
Ruotsissa koira saa olla yksin vain 6 h.
Se on oikein!👍
Mutta minkähän takia lapset voi jättää heitteille? Moni jättää..😢
Kuka valvoo
Tanskassa voi ottaa lemmikin töihin.
Hepan voi jättää tarhaan, säästyy myös bensaa!
Hevoselle kaveriksi aasi, aasille kirahvi, kirahville seepra, seepralle tiikeri jne.
Hevoselle kelpaa aasi kaveriksi, mutta aasille ei kelpaa hevonen. Aasille pitää olla aasi kaverina, eli käytännössä hevonen + 2 aasia. Aasiakaan ei voi jättää ilman seuraa, luitteko tarkkaan uutisen? :-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mili ihmisten yksinäisyyteen ei puututa yhtä tarmokkaasti?
Koska ihmisillä on itsemääräämisoikeus ja ovat siten myös vastuussa itse itsestään. Ihminen voi aivan vapaasti lähteä kylille etsimään seuraa.
Hevonen on täysin ihmisen armoilla.
Vanhatpojat kilvan käyvät pilttuussa asioilla. Uhh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos joku hevonen ei halua olla toisten hevosten seurassa? Kai niitä sellaisiakin on. Varmasti hevosissakin on erilaisia poikkeavuuksia, neuro-epätyypillisyyttä ja muuta.
Ei ole nepsyjä muissa kuin 90- luvun jälkeen syntyneissä (suomalais)lapsissa.
Hei! Olen syntynyt 50- luvulla ja monulla on autismidiagnoosi. Enkä ole ainoa näin vanha.
Olen ammoin omistanut äkäisen tamman, joka ei tykännyt muista hevosista. Se potki karsinan seinätkin rikki, jos viereisessä boksissa oli toinen hevonen. Puri minuakin selkään toppatakin läpi ja oli kova syömään: kaikki oljet meni, mitä laitoin kuivikkeiksi.
Söikö omat ulosteensa, vai erotteli?
Ettei vaan autistin hevonen olisi joutunut näkemään nälkää? Äkäinen muka.
Vierailija kirjoitti:
Minä hommasin kissalleni kaveriksi toisen kissan, mutta valitettavasti kissani ei hyväksynyt uutta kissaa ja siitä täytyi luopua.
Minun kissani taas on kodinvaihtaja, joka ei pärjännyt edellisen kodin toisten kissojen kanssa. Oli nuori tosi aktiivinen leikattu kolli ja vain kiusasi vanhempia kissoja. Nykyisin käyttäytyy kuin enkeli, kun on ainut eläin. Edellisen kodin koiran kanssa kyllä oli kaveri. Ihmettelen kyllä, kun nykyisin hoetaan miten kissa tarvitsee toisen kissan seuraa.
Surullista yksinäinen hevonen kököttämässä jossain surkeessa katoksessa. Tai missä vaan. Hyvä laki tämmöinen.
Saako seksuaalirikolliset ravivalmentajat olla kahden nuorten tyttöjen ja naisien kanssa?
Kissojen käytös on lähimpänä leijonien käytöstä ja sosiaalista elämää. Leijonat elävät oman suvun muodostamissa laumoissa! Ei vieraitten muiden leijonien kanssa eivätkä yksin! Eli kissoille tulisi antaa kaveriksi toinen kissa sisarus tai emä tai isä.
Yhden kissan hankinnasta pitäisi tehdä eläinsuojelurikos!
Aina pentueesta otetaan kaksi sisarusta samaan talouteen! Ne tulevat toimeen ja se on kissoille luontainen tapa elää yhdessä. Emälle tulisi jättää oma pentu seuralaiseksi.
Kaikki ihmiset eivät pääse edes asunnostaan ulos, ei ole mitään mahdollisuutta sosiaaliseen kanssakäymiseen.
Vanhukset elävät yksin, nälissään, kylmissään ja kesäisin kuolevat kuumuuteen!
Vasta kun nämä asiat korjataan voidaan sanoa olevamme hyvinvointi valtio. Nyt ollaan samanlaisia kuin kehitysmaat, eläimillä vain on täällä jopa paremmat oltavat kuin vanhuksilla!
Ihminenkin on eläin, me ollaan sosiaalisia laumaeläimiä, apinoita!
Muistakaahan se! Ei mitään muita ihmeellisempiä olioita!
Vierailija kirjoitti:
Surullista yksinäinen hevonen kököttämässä jossain surkeessa katoksessa. Tai missä vaan. Hyvä laki tämmöinen.
Entäpä öitä? Yleensä oria ei voi pitää muiden kanssa laitumella, eikä välttämättä edes vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä hommasin kissalleni kaveriksi toisen kissan, mutta valitettavasti kissani ei hyväksynyt uutta kissaa ja siitä täytyi luopua.
Minun kissani taas on kodinvaihtaja, joka ei pärjännyt edellisen kodin toisten kissojen kanssa. Oli nuori tosi aktiivinen leikattu kolli ja vain kiusasi vanhempia kissoja. Nykyisin käyttäytyy kuin enkeli, kun on ainut eläin. Edellisen kodin koiran kanssa kyllä oli kaveri. Ihmettelen kyllä, kun nykyisin hoetaan miten kissa tarvitsee toisen kissan seuraa.
Meillä oli myös kaksi kissaa, vanhempi ulkokissa ja nuorempi sisäkissa. Vanhempi kissa ei koskaan toista hyväksynyt, vaikka aiemminkin oli kissakaveri. Nyt kun nuorempi kissa lähti tulee vanhempikin paljon enemmän sisälle syömään ja nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
"Hevosen ohi pitää mennä tasaisella vauhdilla, se saattaa hermostua myös siitä, kun auto alkaa ytäkkiä jarruttelemaan. Hevonen pitää siis ohittaa mahdollisimman kaukaa tasaiseta vauhtia ylläpitäen, ei kaasunpainalluksia eikä jarrutuksia"
Itse toimin juuri näin, mahdollisimman sujuvasti ja kaukaa ohi. En tiedä mitä nuo kädenheiluttelijaratsastajat oikein haluaa, pitäisikö siis vetää liinat lukkoon hevosen kohdalla joka voi tulla yllättäenkin vastaan mutkan takaa? Ohitan päivittäin hevosia ihan vaan runsaasti tilaa antaen neljänkympin nopeudessa mikä tuossa tiellä on rajoituksena. Hevosilla ei ole mitään hätää ja näen peilistä että jatkavat aivan normaalisti ohituksen jälkeenkin huolimatta siitä että ratsastaja selkeästi hermostuu ja näyttelee käsimerkkejä minkä ehtii. Miksei ratsastajat vaan keskity siihen ratsastamiseen ja pysy rauhallisena? Vähemmästäkin hevonen hermostuu kun ratsastaja alkaa pyörimään ja hultomaan satulass
Sehän se yksi ongelma onkin. Kalliita kisahevosia suojellaan loukkaantumisilta jopa niin paljon että niiden laidun- ja kaveriaikaa rajoitetaan. Ettei tule haavereita kun pitää kisata. Valtaosa hevosista nauttii maastoratsastuksesta.
Ja toivottavasti saat joskus sakot kun jätät ratsastajan käsimerkit itsekkyyttäsi huomiotta. Vaarallinen temppu, mutta onneksi toistaiseksi ei ole sattunut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kissojen käytös on lähimpänä leijonien käytöstä ja sosiaalista elämää. Leijonat elävät oman suvun muodostamissa laumoissa! Ei vieraitten muiden leijonien kanssa eivätkä yksin! Eli kissoille tulisi antaa kaveriksi toinen kissa sisarus tai emä tai isä.
Yhden kissan hankinnasta pitäisi tehdä eläinsuojelurikos!
Aina pentueesta otetaan kaksi sisarusta samaan talouteen! Ne tulevat toimeen ja se on kissoille luontainen tapa elää yhdessä. Emälle tulisi jättää oma pentu seuralaiseksi.
Kaikki ihmiset eivät pääse edes asunnostaan ulos, ei ole mitään mahdollisuutta sosiaaliseen kanssakäymiseen.
Vanhukset elävät yksin, nälissään, kylmissään ja kesäisin kuolevat kuumuuteen!
Vasta kun nämä asiat korjataan voidaan sanoa olevamme hyvinvointi valtio. Nyt ollaan samanlaisia kuin kehitysmaat, eläimillä vain on täällä jopa paremmat oltavat kuin vanhuksilla!Ihminenkin on eläin, me ollaan
Kotikissa polveutuu Afrikanvillikissasta, ei leijonasta. Afrikanvillikissa on yksineläjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäpä öitä? Yleensä oria ei voi pitää muiden kanssa laitumella, eikä välttämättä edes vieressä.
Voi pitää tammojen ja usein myös ruunien kanssa. Tosin tamman ja orin yhdistelmässä riskinä on varsa.
Ja kahta oria voi pitää vierekkäin, kunhan niillä on tilaa ottaa etäisyyttä. Tämäkin on merkattu lakiin.
No hyvä että ostin siskolleni useamman hevosen. Tallilla oli jo 3 entuudestaan. Siellä on pupuja, kissa, ja koira joka viihtyy kaikkialla.
Vierailija kirjoitti:
Erittäin hyvä. On julmaa pitää laumaeläintä yksin. Eivät ne siihen totu vaikka tähän asti niin on kuviteltu.
Toivottavasti sama ulotetaan pian myös koiriin, lintuihin, kaneihin ja muihin jyrsijöihin jotka elävät laumassa tai pareina.
Ja undulaatteihin..