Ensi vuoden alusta hevonen ei saa olla yksin.
Pitää olla kaverina joko toinen hevonen tai aasi tai muuli.
Kommentit (380)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos joku hevonen ei halua olla toisten hevosten seurassa? Kai niitä sellaisiakin on. Varmasti hevosissakin on erilaisia poikkeavuuksia, neuro-epätyypillisyyttä ja muuta.
Ei ole nepsyjä muissa kuin 90- luvun jälkeen syntyneissä (suomalais)lapsissa.
Hei! Olen syntynyt 50- luvulla ja monulla on autismidiagnoosi. Enkä ole ainoa näin vanha.
Olen ammoin omistanut äkäisen tamman, joka ei tykännyt muista hevosista. Se potki karsinan seinätkin rikki, jos viereisessä boksissa oli toinen hevonen. Puri minuakin selkään toppatakin läpi ja oli kova syömään: kaikki oljet meni, mitä laitoin kuivikkeiksi.
Vierailija kirjoitti:
miksi ei koske samanlainen määräys kotihoidossa olevia vanhuksia,.
Koska vanhukset on unohdettu.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän toi sun ajatuskuvio oikein ajaa takaa?
Kotihoidossa, eli kotonaan asuva asuu, paikassa jonka on itse valinnut. Omassa kotonaan. Jos haluaa asua yksin, saa asua yksin edelleen vanhuksena. Jos ei pidä yksinäisyydestä, täytyy sille tehdä jotain ITSE, vielä kun pää pelaa.
On olemassa myös hoitomuoto niille vanhuksille jotka pitävät seurasta, perhehoito. Asutaan hoitajan kotona. Välimuoto kotihoidolle ja laitosasumiselle.
Eikö hevosista pitäviä tyttöjä ole vapaaehtoiseksi vuorottelijoiksi hevosen seuraksi.
Hevonen saa olla välillä yksin vaikka laitumella, jos ei jaksa toisia hevosia, muttei saa asua yksin ilmeisesti.
Kyllähän asialliset hevosenpitäjät ovat tuon tienneet aina ja toimineetkin sen mukaan.
yhteinen talli ja aitaus vaikka kahdella hevos harrastajalla. moni harrastaja maksaa tallipaikasta ja tallissa monta hevosta.varmaan hyvä asia tämä huomata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miksi ei koske samanlainen määräys kotihoidossa olevia vanhuksia
Mitähän toi sun ajatuskuvio oikein ajaa takaa?
Kotihoidossa, eli kotonaan asuva asuu, paikassa jonka on itse valinnut. Omassa kotonaan. Jos haluaa asua yksin, saa asua yksin edelleen vanhuksena. Jos ei pidä yksinäisyydestä, täytyy sille tehdä jotain ITSE, vielä kun pää pelaa.
On olemassa myös hoitomuoto niille vanhuksille jotka pitävät seurasta, perhehoito. Asutaan hoitajan kotona. Välimuoto kotihoidolle ja laitosasumiselle.
Asutaan hoitajan kotona? Siis vaikka ei ole omaishoitajaa? Enpä ole kuullut moisesta! Ja että sellaisen hoitomuodon voi itse valita!(?)
Kerro lisää!
Vierailija kirjoitti:
Ja oma puhelin pitää myös olla
Puhelimelle kaveri myös!
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän asialliset hevosenpitäjät ovat tuon tienneet aina ja toimineetkin sen mukaan.
No ei ihan. Moni on ajatellut, että esim. lampaat, vuohet, jopa kanat ja kissa riittävät hepan seuraksi talliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta varmaan koiratkin tarvii koirakaverin.
Ruotsissa koira saa olla yksin vain 6 h.
Se on oikein!👍
Mutta minkähän takia lapset voi jättää heitteille? Moni jättää..😢
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hevonen on tärkeä eläin, ilman hevosta meetvursti ei ole hyvää.
Uskomatonta! Kolme sivua keskustelua hevosista ja vasta nyt napsahti ensimmäinen makkaraläpändeerus. Vielä noin 15 vuotta sitten tämä originelli huumoripläjäys olisi kommentoitu ekalle sivulle moneen kertaan.
Kehitys kehittyy!
Sitä ensimmäistä s3ksivitsiä odotellessa
Vierailija kirjoitti:
Hevonen saa olla välillä yksin vaikka laitumella, jos ei jaksa toisia hevosia, muttei saa asua yksin ilmeisesti.
Ei saa. Syrjäänvetäytyvästä hevosesta täytyy tehdä hesu ja sosialistiviranomaiset määräävät sen terapiaan tai suljettuun hoitoon. Ilmoittamatta jättämisestä määrätään vankeutta tai sakkoa.
Vierailija kirjoitti:
Mili ihmisten yksinäisyyteen ei puututa yhtä tarmokkaasti?
Koska ihmisillä on itsemääräämisoikeus ja ovat siten myös vastuussa itse itsestään. Ihminen voi aivan vapaasti lähteä kylille etsimään seuraa.
Hevonen on täysin ihmisen armoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska vanhukset on unohdettu.
Ei, vaan ne ovat vastuussa itse itsestään, kuten kaikki muutkin aikuiset. Hevonen on ihmisen armoilla, vanhus saa itse päättää ja valita mitä ajallansa tekee.
Nuuskamuuli voi sekaantua hevoseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos joku hevonen ei halua olla toisten hevosten seurassa? Kai niitä sellaisiakin on. Varmasti hevosissakin on erilaisia poikkeavuuksia, neuro-epätyypillisyyttä ja muuta.
Ei ole nepsyjä muissa kuin 90- luvun jälkeen syntyneissä (suomalais)lapsissa.
Hei! Olen syntynyt 50- luvulla ja monulla on autismidiagnoosi. Enkä ole ainoa näin vanha.
Olen ammoin omistanut äkäisen tamman, joka ei tykännyt muista hevosista. Se potki karsinan seinätkin rikki, jos viereisessä boksissa oli toinen hevonen. Puri minuakin selkään toppatakin läpi ja oli kova syömään: kaikki oljet meni, mitä laitoin kuivikkeiksi.
Söikö omat ulosteensa, vai erotteli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mili ihmisten yksinäisyyteen ei puututa yhtä tarmokkaasti?
Miksi, hevosenkullia, milloin, piti kysyä.
Ja hekin sylkevät päälle? Otan osaa.
Ei oo hevosen elämä helppoo