Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahasti masentuneen ja ahdistuneen ihmisen päivä tähän asti

Vierailija
11.08.2025 |

Herärin kyllä puoli yhdeksän mutta kesti aikansa että sain puuhellalla puuron keitettyä jotta sain aamupalan syötyä klo 10. Siitä lähtien olen kulkenut jossain aivosumussa kun en muista että oliko aamu todellinen. Lisäksi katsonut vanhoja valokuvia ja pää meni sekaisin kun katsoi 30-40 vuotta vanhoja kuvia ja vertasin maisemia ja en ymmärtänyt että miksi ja miten maisemat muuttuneet ja haluaisi ne vanhat maisemat takaisin. Nyt tällä hetkellä en ymmärrä miten aika kului aamusta niin nopeasti ja kohta on puolet päivästä ohi ja elämästä taas pian yksi päivä ohi eikä enää palaa ja kuolema lähestyy vääjäämättä.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yö ei tainnut olla mitenkään hyvä uniltaan ja jonkinlaisia painajaisia taisi nähdä. Sitten vielä kun on polven kysta vaivannut aamupäivästä saakka ja aika kipeästi. Ollut vuosikausia tämä vaiva. Joskus on pitkän aikaa hiljaa ja joskus enemmän vaivaa. Nyt särkee koko jalan alueella. Tuttua vaivaa ja ei muuten mutta kun kärsii kovasta stressistä ja ahdistuksesta niin pienikin vaiva tai muutos päivässä saa kehon ja mielen paniikkiin. Vaikka tuttu vaiva niin silti kaikki mahdolliset ahdistuksen oireet päälle ryminällä.

Ei meinaa millään saada itseään rauhoittumaan. Liikunta ja ulkoilu nyt tietenkään ei onnistu. ap

Vierailija
62/68 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun olen eri paikassa tuntuu että olen eri maailmassa. Jos olen sisällä olen mikä maailma tämä onkaan, katson televisiota siirryn johonkin toiseen. Katson ulos se tuntuu ihan eri paikalta, samoin kun menee ulos pihalle, kävellessä on eri maailmassa samoin kuin käy jossain vaikka kaupassa.

Hyvin vähän puhun ihmisten kanssa ja jotenkin tuntuu että en ole samassa todellisuudessa kuin he. Hoitajan kanssa vajaa tunti kerran kuussa aika vähän, sukulaisia joskus näkee mutta aika vähän. Jotain tuttuja vielä vähemmän. Koska kriisipuhelimeen en voi enää soittaa koska joutuisin soittamaan sinne todella usein jolloin laskuun tulee kymmeniä euroja lisää. Melkein voisi laittaa kelaan jatkuvasti viestejä joista pakko tehdä huoli-ilmoitus niin soittaa edes joku että pääsee jotain puhumaan.

Teloin tänään itseäni mutta ei siitä sen enempää kun tuntuu että parempi olla tekemättä mitään koska ilmeisesti jos teen jotain siitä ei seuraa koskaan mitään hyvää.

Ainiin ja kun nyt taas lämmintä mutta on syyskuu niin joo taas mieli ei oikein ymmärrä. Valoa saman verran mitä huhtikuussa on jos oikein päättelin. En tiedä, mihin sitä puhuisi joka ei maksa kun pää täynnä eikä tarvitsisi edes jutella näistä pään paskasta, voisi jutella vaikka autoista ja mielellään suht samanikäinen että ymmärtää mistä asioista puhun.

No jaa. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tsemppiä <33 ootko puhunut hoitajan kanssa tosta että tuntuu että oot eri todellisuudessa. Mietin vaan että onko yksinäisyydestä tms johtuva tunne että vähän kuin eläisi eri maailmassa vai oikeasti niinku jotain psykoosityyppistä tai jotain dissosiaatiota? miten menee tänään😊

Vierailija
64/68 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tietysti masennukseenkin eikös liity muistin huononemista ja ajantaju voi mennä huonommaks? Onko sulla kalenteria käytössä että näkis viikon ohjelman selkeempänä tms. Älä luovuta kyllä elämässä tulee hyviäkin asioita

Vierailija
65/68 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tsemppiä <33 ootko puhunut hoitajan kanssa tosta että tuntuu että oot eri todellisuudessa. Mietin vaan että onko yksinäisyydestä tms johtuva tunne että vähän kuin eläisi eri maailmassa vai oikeasti niinku jotain psykoosityyppistä tai jotain dissosiaatiota? miten menee tänään😊

Kiitos. Olen puhunut ja oli sitä mieltä etten psykoottiselta ainakaan vaikuta. Onko sitten yksinäisyys yhdistettynä tähän kaikkeen muuhun mitä päässä pyörii niin ehkä kun jos joskus joku ihminen tulee vastaan, tuttu tai sukulainen taidan melkein pälättää kokoajan kun taitaa minulla olla miljoona asiaa mistä puhua. Edesmennyt kissani tuli aina välillä juttelemaan kaikenlaista minulle. No kissa olisi varmasti seuraksi mutta talous ei anna siihen mitään mahdollisuutta.

Tänään ollut aika samaa mitä muutkin päivät mitä nyt kävin kirjastossa ja kaupassa. Kirjastossa tuli muistikatkos kun yritin muistella mitä elokuvaa olin käynnyt katsomassa päälle viikko sitten ja ei millään meinannut muistaa niin piti kännykällä katsoa mitä elokuvia tullut tänä vuonna sitten vasta muisti. Ihan lähes kokonaan pyyhkiytynyt muistista tämä elokuva. Muuten myös samoja muisti ym. juttuja kuten rupesin taas uutisia ja säätä katsellessa miettimään et mikä päivä tänään olikaan ja piti taas kännykän näytöstä katsoa mikä päivä et silleen. Vähän käynnyt kävelemässä ulkona useampaan kertaan pienempiä matkoja kun polvi kipeä niin ei voi tehdä normaaleja kävelylenkkejä. Sitten käyn useamman kerran heittämässä tikkaa. 3 kertaa tänä kesänä saannut yli 40 tuloksen tosin vasta heinäkuun lopussa tai elokuun alussa tuli ensimmäinen kun taisin aloittaa jo huhtikuun loppupuolella tikanheittokauden. Nyt vielä katselen tuossa jotain telkasta kun tiskikone pyörii kunnes pääsen sen tyhjentämään. ap

Vierailija
66/68 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tietysti masennukseenkin eikös liity muistin huononemista ja ajantaju voi mennä huonommaks? Onko sulla kalenteria käytössä että näkis viikon ohjelman selkeempänä tms. Älä luovuta kyllä elämässä tulee hyviäkin asioita

Eiköhän niihin liity mutta stressin ja ahdistuksen määrä on sellainen tällä hetkellä että todella heikoksi on muisti ja ajantaju mennyt. Ainoat kalenterit on kännykässä ja tietokoneella kun on minulla ollut seinäkalentereja kaksi mutta nyt ei yhtään kun ei muistanut ostaa vuoden vaihteessa ja sitten kun olisi muistanut ne olivat jo kadonneet kaupoista eikä niitä muista jos käynnyt jossain jossa ehkä vielä olisi ollut myynnissä. Seinäkalenterit kyllä ihan hyviä kun näkee mikä päivä ja voi laittaa siihen päivämääriä ylös jotka tosin on myös kännykässä mutta kivempi olisi jos olisi seinäkalenteritkin. Täytyy yrittää loppuvuodesta muistaa ostaa pari niitä.

Niin tietysti olisi kiva jos niitä hyviä asioita alkaisi pian tulla kun pitäisi tulla roppakaupalla niitä että olotila kohenisi paljon. ap

Vierailija
67/68 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa tänään heräsi niin ollut vähän kuin eri maailmassa taas mutta erilailla. Vaikea selittää näitä tunnetiloja mutta jotenkin sellainen tietää missä on mutta kaikki tuntuu oudolta. Eilen hieman muutosta päivärytmiin mutta ei niin että olisi ihan mennyt niin että rytmi olisi mennyt mutta vähän että ei ole jossain oman pään sisällä. Tosin en tiedä auttoiko se nyt juurikaan. No ei se paljoa auta et on ihmisten ilmoilla mutta näkee et kaikilla muilla hauskaa ja kaikki muut liikkeellä vähintään kaksin tai useamman porukassa ja itse yksin niin ei mieltä nostata. Tosin se että kokoajan pitäisi olla menossa siellä ja täällä ja nähdä jatkuvasti ihmisiä (sanamuodolla joka on kielen päällä mutta ei meinaa tule mieleen... no se että tuosta vaan lähtee tekemään sitä ja tätä kuin että olisi suunnitelmallinen eikä yhtäkkiä vaan mene tuonne ja tänne, sanokaa te minun päähän nyt ei tule)  ei sitäkään jaksaisi.

Odotan tässä että pääsee aamupalalle kun pesi hampaat täytyy odottaa se puoli tuntia. Kävin heittämässä vähän tikkaa tuossa ja ulkona lämmin vaikka sumupilvessä ettei aurinko paista.

Ei nyt meinaa muistaa mitä viikon aikana tehnyt tai jotain muistaa mutta sitten ei meinaa muistaa minä päivinä teki mitäkin tehnyt. Torstaina nukkui vaan 4 tuntia jostain syystä ja oli ihan väsynyt koko päivän mutta oli siivouspäivä niin oli hieman kivaa. Katsellut tuossa taas kun ei muuta niin youtube-videoita noista mitkä käy kuvaamassa hylättyjä paikkoja taloa, tehtaita, maatiloja ym. Niistä tulee vähän sellainen et miksi pitää maaseudun hiljentyä ja käykö tälle minunkin paikalle kohta samoin. Nyt on nälkä ja syömään. ap

Vierailija
68/68 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, tuntuu oudolle kaikki ja jos ihan vähääkään jotain arjesta ja rutiineista poikkeavaa tulee niin ahdistuu ja menee niin paniikkiin että alkaa voida pahoin ym. Ei tässä tule enää koskaan mitään normaalia elämää saavuttamaan ja aika mennyt jo ohi kun ikää sen verran että kaikki mennyt ohi kun ei ole pystynyt elämään.

Jossain kohtaa jää kyllä hyvästit tai jätänkö mitään kun lähden pois kun ei tällaista elämää voi elää kun varmasti tämä vuosikausia jatkunut stressi ja ahdistus varmasti viennyt jo 20 vuotta eliniästä et tuskin elää 10 vuotta enää kun varmasti pettää sydän tai jotain. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän